Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dele erfaringer med å kjøpe brukte tms hos Tesla

Startet av tesli, onsdag 03. april 2019, klokken 12:23

« forrige - neste »

tesli

#30
Sitat fra: Verius på fredag 03. mai 2019, klokken 13:35
Spørsmål til dere som har kjøpt bruktbil fra Tesla : feil dekket av garanti som ble informert om før henting av bil , ble de rettet før henting eller måtte man bestille time og få det rettet i etterkant ?
Virker litt rart å levere ut bil med feil når den uansett må innom verksted/servicesenter før utlevering.

To måter å gjøre det på:
1) nekte å godta bilen og forlange at de forbedrer før dere henter ut bilen. (Digital godkjenning i teslakontoen)
2. godta bilen og bestille time/drop in på servicesenter selv

Vi oppdaget to feil på bilen (ikke kritiske) som vi fikset etter godkjenning av bilen. Den ene droppa vi inn på et servicesenter, tok en time. Den andre feilen har vi fått time på i juni (krever tredjeparts involvering).

Er det middels/kritiske feil så hadde jeg nekta å akseptere bilen forlangt utbedring. Mindre feil/kosmetiske feil hadde jeg bestilt time selv. Tror det går fortere den veien (f.eks drop-in, uten at jeg er helt sikker. Kanskje andre har erfaringer her?)

Edit:
Nå leste jeg litt fort :laugh: Feil som er informert om på forhånd blir forbedret før ut utlevering. Det fikk iallefall vi beskjed om. F.eks er panseret vårt nylakkert pga stensprut. Men vi oppdaget feil etter at vi godkjente bilen, som ikke var informert om på forhånd. Derav, fremgangsmåten lenger oppe.

hausky

#31
Vurderer kjøp av en brukt Tesla Model S, men er litt i tvil om jeg skal gå for en S60, jeg har budsjett på maks 325 000. Hva mener dere er riktig pris for en S60 gått ca 90 000, med autopilot og vinterpakke?
Har hørt at S60 med autopilot har en del forbedringer i forhold til en eldre 2013 eller 2014 uten autopilot?
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

cra

Finnes S60 med autopilot? Var ikke det en veldig tidlig modell, lenge før autopilot kom inn i bildet?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hausky

Nei, S60 som kom ut høsten 2014 hadde mulighet for autopilot V1 som tillegg.
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

falk1

Ligger 2 s 60 med autopilot på Tesla bruktbiler nå

noGas

Sitat fra: hausky på torsdag 09. mai 2019, klokken 11:15
Vurderer kjøp av en brukt Tesla Model S, men er litt i tvil om jeg skal gå for en S60, jeg har budsjett på maks 325 000. Hva mener dere er riktig pris for en S60 gått ca 90 000, med autopilot og vinterpakke?
Har hørt at S60 med autopilot har en del forbedringer i forhold til en eldre 2013 eller 2014 uten autopilot?

Har en 2014 p85+ med alt ink up front du får under den prisen. Den er ikke perfekt, men bra.

Nomi


Har en 2014 p85+ med alt ink up front du får under den prisen. Den er ikke perfekt, men bra.
[/quote]

Sendt deg PM

TrondheimsLeaf

Ser de tar 30.000kr i depositum. Er det slik at man får tilbake dette etter bilen er hentet og betalt i sin helhet?

hausky

Sitat fra: TrondheimsLeaf på torsdag 09. mai 2019, klokken 19:11
Ser de tar 30.000kr i depositum. Er det slik at man får tilbake dette etter bilen er hentet og betalt i sin helhet?
Nei, egentlig rart at de kaller det depositum, for man får ikke igjen disse pengene.
Nissan Leaf 2012 100.000 km - Solgt

Zett

Sitat fra: hausky på fredag 10. mai 2019, klokken 14:29
Sitat fra: TrondheimsLeaf på torsdag 09. mai 2019, klokken 19:11
Ser de tar 30.000kr i depositum. Er det slik at man får tilbake dette etter bilen er hentet og betalt i sin helhet?
Nei, egentlig rart at de kaller det depositum, for man får ikke igjen disse pengene.

De 30k går til å betale bilen (så du betaler 30k mindre en totalsum når resten skal betales). Det er vel ikke helt uvanlig å kalle det depositum når man delbetaler noe på denne måten.

tesla-model-y

Tok 11 arbeidsdager fra bestilling til utlevering. Blir levert i Røyken, så må nesten kjøre bil for å kunne hente bilen.


  • 26/4 Fredag (ca kl 17:15) Så en bil vi likte, og betalte depositum 30 000 kr
  • 27/4 Lørdag (ca kl 13:30) Fikk gratulasjons-mail fra Tesla, samt bilder av bilen vi måtte godkjenne.
  • 8/5 Onsdag (ca kl 13:10) Ble oppringt fra Tesla ang. levering
  • 14/5 Tirsdag (ca 15:00) Utlevering av bil

Sitat fra: tesla-model-y på mandag 29. april 2019, klokken 10:44

  • Fredag (ca kl 17:15) Så en bil vi likte, og betalte depositum 30 000 kr
  • Lørdag (ca kl 13:30) Fikk gratulasjons-mail fra Tesla, samt bilder av bilen vi måtte godkjenne.

Har også lastet opp noe dokumentasjon. Må ha navn på eier, bilde av førerkort + førerkortnummer, finansiering, forsikring, utleveringssted.

Tesla svarte raskt på mail selv på lørdag kveld, da jeg hadde noen spørsmål om bilen.

Fikk beskjed om at leveringstid er ca 14 dager, og nærmeste utlevering for Oslo er i Drammen.

Hvitmalt

Sitat fra: Hvitmalt på torsdag 11. april 2019, klokken 13:17
Veldig kjedelig. Når kjøpte du? Vi ble opprinnelig forespeilet 5-7 dager med utlevering i Drammen, så vi betalte depositum på mandag i tro om at det kom til å komme i orden før påske. Bilen står fortsatt som avregistrert hos Vegvesenet, så håpet mitt svinner fort.

Jeg har i dag sendt mail til Tesla og bedt dem refundere mitt depositum. Jeg liker å tro at jeg er både sindig og tålmodig men vi har nå har kommet til siste dag i Mai og Tesla Delivery ringte nettopp for fjerde gang for å si at bilen fortsatt ikke er klar, så da var tålmodigheten min slutt.  :-[
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

Ehrnst

nå har jeg akkurat lagt inn en bestilling på en cpo 85d. blir spennende å se hvordan dette fungerer... ser ut til at jeg må til kristiansand og

Zeeshan Sheikh

Til dere som har kjøpt brukt model s av Tesla: har bilen blir levert ut med skader i lakk og interiør eller blir dette reparert før utlevering?
TM3 SR+ hvit med sort interiør bestilt 17.07.19

StaticApnea

Denne bilen lå ute for salg hos Tesla i slutten av mars/begynnelsen av april, men forsvant fra sidene deres ca 8. april, men er nå tilbake til omtrent samme pris som den hadde før den forsvant. Dette gjør meg mistenksom og lurer på om det er noe alvorlig feil med bilen? Er det noen som hr opplevd lignende tidligere og som har forklaring på hva som kan ha skjedd med bilen i mellomtiden? https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA3H11EFP47037

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA