Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dele erfaringer med å kjøpe brukte tms hos Tesla

Startet av tesli, onsdag 03. april 2019, klokken 12:23

« forrige - neste »

tesla-model-y

Har en liten skade på interiøret, det ble ikke fikset. Samt noen små steinsprutskader foran, det var punktfikset, men kanskje synlig hvis man ser nøye etter. Skader/skraper på felg var ikke fikset på.

Sitat fra: Zeeshan Sheikh på mandag 10. juni 2019, klokken 08:20
Til dere som har kjøpt brukt model s av Tesla: har bilen blir levert ut med skader i lakk og interiør eller blir dette reparert før utlevering?

Klykken

Det er brukte biler så bruksslitasje må jo kunne regnes med. Men teknisk bør den være ship shape.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Thomas Parsli

#47
Sitat fra: StaticApnea på torsdag 13. juni 2019, klokken 11:02
Denne bilen lå ute for salg hos Tesla i slutten av mars/begynnelsen av april, men forsvant fra sidene deres ca 8. april, men er nå tilbake til omtrent samme pris som den hadde før den forsvant. Dette gjør meg mistenksom og lurer på om det er noe alvorlig feil med bilen? Er det noen som hr opplevd lignende tidligere og som har forklaring på hva som kan ha skjedd med bilen i mellomtiden? https://www.tesla.com/no_NO/used/5YJSA3H11EFP47037

I følge https://www.vegvesen.no/kjoretoy/Kjop+og+salg/Kjøretøyopplysninger?registreringsnummer=5YJSA3H11EFP47037 ble den avregistrert 21.12.2018 og er fortsatt avregistrert.

Det er jo mulig noen har deponert på den, så har Tesla har gjort en sjekk og funnet ut at noe må byttes, kjøper har trukket seg (tatt for lang tid) og så er bilen lagt ut igjen?

Km standen på 102.762km 04.05.2018 er nok fra siste EU-kontroll.
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Totning

Etter noen måneders leiting på Tesla sine bruktbil sider fant jeg 25/5 en bil jeg ønsket meg. 2014 s85 med AP, HIFI, skinn, pano. 126000km. 342,000-. Bestillte usett. Hentet bilen 7/6. Bilen var strøken. Spes. I forhold til Km. Over all forventning. Fant fort noen småting i dagene som fulgte. Et speil feller ikke helt inn. "Trenger software oppdatering, kontakt servicesenter". Og plastfangeren bak har slippt litt på den ene siden. Kontaktet SC Brumunddal. Hyggelige og hjelpsomme. Er i gang med å rette opp oppdateringen, og skal få time for de andre småtingene. Føles utrolig trygt med 2 års garanti.  En herlig bil, og en god kjøpsopplevelse. Anbefales.
2014 S85. AP1.

Paul

#49
Har bestilt bil den 19 April, fikk bil utlevert i dag (14.06.2019)

Bilen hadde alle nye bremseklosser, samt nye skiver bak. helt nye 21' Turbin grå staggered felger med nye Michelin dekk  :)

Vet ikke hva mer som var fikset på den, er det mulig å få info fra tesla om hva har blitt gjort?

stakkars man som utleverte bilen,  det var hans første Model S utlevering, så han virket litt stressed :)


Bilen kom på MyTesta mens jeg gjekk gjennom bilen. 

Jeg kjørte ikke ut med bilen fra tesla, siden dem skal fikse en innvendig dør panel som virket litt løs, samt justere støtfangeren foran(syntes det var litt for stor avstand mellom støtvanger og panser).
også fant en liten hull i baksete, ved Isofix feste, men Tesla nekter å fikse det, siden den er nesten usynlig (må bare leve med det).

Gleder meg  å hente bilen på vei fra jobb, samt kjøre i P85D for første gang  8)  (hadde en P85 fra før av)


EDIT: nå bilen er hentet - super fornøyd med bilen, selv om jeg fant noe mer som må utbedres av service/garanti.  Etter noen prøvekjøringer i "Insane" modus, jeg var kvalm i noen timer etterpå,  :o, og begynte å lure om det var nødventig med P85D... den er brutal mot kroppen  :D

Ehrnst

Sitat fra: Paul på fredag 14. juni 2019, klokken 15:47
Har bestilt bil den 19 April, fikk bil utlevert i dag (14.06.2019)

Bilen hadde alle nye bremseklosser, samt nye skiver bak. helt nye 21' Turbin grå staggered felger med nye Michelin dekk  :)

Vet ikke hva mer som var fikset på den, er det mulig å få info fra tesla om hva har blitt gjort?

stakkars man som utleverte bilen,  det var hans første Model S utlevering, så han virket litt stressed :)


Bilen kom på MyTesta mens jeg gjekk gjennom bilen. 

Jeg kjørte ikke ut med bilen fra tesla, siden dem skal fikse en innvendig dør panel som virket litt løs, samt justere støtfangeren foran(syntes det var litt for stor avstand mellom støtvanger og panser).
også fant en liten hull i baksete, ved Isofix feste, men Tesla nekter å fikse det, siden den er nesten usynlig (må bare leve med det).

Gleder meg  å hente bilen på vei fra jobb, samt kjøre i P85D for første gang  8)  (hadde en P85 fra før av)


EDIT: nå bilen er hentet - super fornøyd med bilen, selv om jeg fant noe mer som må utbedres av service/garanti.  Etter noen prøvekjøringer i "Insane" modus, jeg var kvalm i noen timer etterpå,  :o, og begynte å lure om det var nødventig med P85D... den er brutal mot kroppen  :D

Du måtte altså vente en måned?
Jeg har betalt for bilen, men har ikke hørt noe. Bestilte for over en uke siden. Estimert levering skulle være 14 dager.

siljan

hvordan er det med lån og rente når man kjøper brukt gjennom tesla? går billånet igjennom tesla eller må man ordne dette selv?

Tin

Sitat fra: henrikhoe på torsdag 20. juni 2019, klokken 16:27
hvordan er det med lån og rente når man kjøper brukt gjennom tesla? går billånet igjennom tesla eller må man ordne dette selv?

Samme som ved kjøp av ny bil. Kan ordnes gjennom tesla. Santander eller dnb. Rente for fullfinans (-30k) er 3,45nom.

siljan

Sitat fra: Tin på torsdag 20. juni 2019, klokken 20:57
Sitat fra: henrikhoe på torsdag 20. juni 2019, klokken 16:27
hvordan er det med lån og rente når man kjøper brukt gjennom tesla? går billånet igjennom tesla eller må man ordne dette selv?

Samme som ved kjøp av ny bil. Kan ordnes gjennom tesla. Santander eller dnb. Rente for fullfinans (-30k) er 3,45nom.
supert, takk skal du ha

Twister

Bestilte bilen vår 8 juli, klar til henting på Røyken idag.
En TMS 85, 2015.

Jeg har sett på Tesla sine bruktbiler og hadde to andre jeg vurderte, men dem forsvant før jeg fikk summet meg. Så når jeg fant den jeg gikk for en S85 måtte jeg bare slå til, jeg prøvde å ringe for å få info på tlf nr som er oppgitt, men da var det kun utleverings avd som var mulig og prate med og dem kunne ikke svare på noe. Fikk epost adresse til "han som har med brukt bil og gjøre"  Jeg sendte epost med det jeg lurte på, og i tillegg la dem på utlevering inn melding til han om å kontakte meg.

Hørte aldri noe fra han og fikk ikke svar.

Jeg ville jo ha bilen og jeg betalte depositumet.
Fikk legge inn masse info, og fikk epost av han som har med bruktbiler og gjøre, det fulgte med bilder som jeg skulle måtte godkjenne. Disse var av dårlig kvalitet med masse reflekser så det var umulig å se evt skader, men bilen så veldig fin ut. Det var påpekt noen småskader og at panser var lakkert.

Jeg etterspurte bedre bilder, om bilen hadde vinterdekk med, men fikk ingen svar på dette.
Men ble oppringt av utleverings folkene som fikk prosessen ved kjøp til å gå videre, ifht innbetaling og sette dato for utlevering. men kunne ikke svare på det jeg lurte på.
Vurderte å trekke meg fra hele greia siden det var så enveis kommunikasjon.

Men alt gikk veldig fort, idag var bilen klar og vi hentet den idag på Røyken.

Bilen sto inne i p huset der dem også har kontoret sitt i 3 etg.
det er litt dunkel belysning men man får sett greit. Utleverings prosessen skulle gå fort fikk jeg inntrykk av. Ble vist dem viktigeste funksjonene og en lynkjapp runde rundt bilen, eneste jeg fant som var å påpeke var melding om at 12v batteri trenger service. Utleverer sa dette ville gå bort bare jeg kjørte litt å batteriet fikk ladet, da bilen har stått en stund. Dette var vist veldig vanlig, men ikke et problem.
Bilen trengte også en software update, men den skulle jeg vente med til jeg kom hjem, for det var dårlig dekning i bygget.

Jeg fant ingen flere feil og rullet avsted, FOR en bil! den er helt nydelig! Å alle funksjonene! En drøm!

Videre var det stopp på Rygge for å hurtiglade, det gikk jo fint, helt til jeg var ferdig ladet og skulle dra.
Ladekabel ville ikke la seg løse ut fra bilen. Jeg spurte andre som var der om hjelp, men dem fant ikke ut av det og jeg måtte til slutt ringe Tesla som sku ringe Service og høre om hva dem kunne få til. 20 min senere ringer dem fra utlevering og sier jeg kan ringe selv til service... Jeg googlet meg til at det er en spak i bagasjerommet som kan løse ut kabel om det blir noe feil. så kom meg løs fra lader og avgårde, da hadde jeg brukt 30min uten og få svar fra road assist....

Vell hjemme og jeg tilgitt alt tullet med supercharge fordi bilen er så digg, skal jeg vise frem bil til kone og barn så finner jeg et hull i baksete, der tydeligvis et isofix feste har penetrert sete, dette er ikke mulig å se med det samme om man ikke ser veldig nøye etter, men jeg er redd for at det vil sprekke opp mer om det ikke utbedres, så jeg er spent på hva Tesla vil gjøre med det.

I tillegg vil ikke software oppdateringen gjennomføres, googlet litt og det er vist normalt når 12v batteriet er dårlig.

Sendt melding til Tesla med alt over å er spent på hva dem gjør for og fikse dette.

Men til slutt vil jeg si jeg har aldri eid en så kul bil med så mye detaljer og kule funksjoner! 

Tuxedo

Gratulerer! Det er mange måter å løse ut ladekabelen på. Hvis ikke knappen på ladepistolen virker, så kan det gjøres fra skjermen, eller ved å trykke lenge (minst 5 sekunder ) bak på key-fob'en.

Hvis feilmelding på 12V batteri vedvarer, så skal det byttes på garanti.

Twister

Sitat fra: Tuxedo på fredag 12. juli 2019, klokken 21:00
Gratulerer! Det er mange måter å løse ut ladekabelen på. Hvis ikke knappen på ladepistolen virker, så kan det gjøres fra skjermen, eller ved å trykke lenge (minst 5 sekunder ) bak på key-fob'en.

Hvis feilmelding på 12V batteri vedvarer, så skal det byttes på garanti.

Takk, Og takk for info, jeg fikk hjelp av en annen som ladet, vi prøvde samtlige metoder men ingen virket. Endte opp med den nød bryteren i bagasjerommet.

hELgenen

Sitat fra: Twister på fredag 12. juli 2019, klokken 20:36
Vell hjemme og jeg tilgitt alt tullet med supercharge fordi bilen er så digg, skal jeg vise frem bil til kone og barn så finner jeg et hull i baksete, der tydeligvis et isofix feste har penetrert sete, dette er ikke mulig å se med det samme om man ikke ser veldig nøye etter, men jeg er redd for at det vil sprekke opp mer om det ikke utbedres, så jeg er spent på hva Tesla vil gjøre med det.

Har aldri handlet brukt hos Tesla, men leverer de ikke ut en tilstandsrapport som en kan kikke på FØR kjøp?
Et hull i sete er jo egentlig lett å finne - dvs. om en går over bilen da...

Tuxedo

Sitat fra: Twister på fredag 12. juli 2019, klokken 21:27
Sitat fra: Tuxedo på fredag 12. juli 2019, klokken 21:00
Gratulerer! Det er mange måter å løse ut ladekabelen på. Hvis ikke knappen på ladepistolen virker, så kan det gjøres fra skjermen, eller ved å trykke lenge (minst 5 sekunder ) bak på key-fob'en.

Hvis feilmelding på 12V batteri vedvarer, så skal det byttes på garanti.

Takk, Og takk for info, jeg fikk hjelp av en annen som ladet, vi prøvde samtlige metoder men ingen virket. Endte opp med den nød bryteren i bagasjerommet.

Ok. Også verdt å nevne: Veldig mye tull med bilen kan ofte løses med en restart av software.  Trykk begge scrollhjulene på rattet inne til skjermen går i svart. Tar et lite minutt, så er den tilbake. Utrolig hva dette kan hjelpe på.

permagnu

Noen som vet om det er mulig å se hvor bilene står? Finner ingen informasjon på tesla sine sider hvor bruktbilene fysisk befinner seg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA