Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dele erfaringer med å kjøpe brukte tms hos Tesla

Startet av tesli, onsdag 03. april 2019, klokken 12:23

« forrige - neste »

Øyvind.h

Det der er kromlisten nederst bak på bilen. Den er i plast. Rusten kommer fra en skrue på innsiden. Skruen byttes og alt renses og fikses. Null problem. Kun kosmetisk.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

tesli

Sitat fra: pepe på onsdag 10. april 2019, klokken 21:27
Litt av en gamble å kjøpe disse bilene uten å se. Jeg spurt om bilder og bilder viste rust på krom. Jeg kjøpte ikke.

Gamble for kjøper, men også ballsy av Tesla å selge brukte biler uten at kjøper får teste eller se i real life. Er litt overrasket over at det er lov i Norge. Men når det er sagt, så tror jeg man får en bil i god stand til de prisene. De er tydelige på hva som må fikses og generell tilstand på bilen. Om det er skader på bilen så ser man en blå lapp ved skaden. Har sett bilder av to biler og begge så tilsynelatende ganske bra ut. De pleier også å lakkere over steinsprut på panseret får jeg inntrykk av.

tesli

Flere som har kjøpt bruktbil og fått beskjed om at de ikke vet når de kan levere ut bilen? Vi skulle egentlig ha hentet bilen denne uken, men fikk beskjed om at de ikke klarer å levere ut bilen til avtalt tid. Og de ikke aner når de får levert ut bilen! Bilen er betalt og eierskifte har gått i orden, utrolig kjedelig!

Hvitmalt

Veldig kjedelig. Når kjøpte du? Vi ble opprinnelig forespeilet 5-7 dager med utlevering i Drammen, så vi betalte depositum på mandag i tro om at det kom til å komme i orden før påske. Bilen står fortsatt som avregistrert hos Vegvesenet, så håpet mitt svinner fort.
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

tesli

Sitat fra: Hvitmalt på torsdag 11. april 2019, klokken 13:17
Veldig kjedelig. Når kjøpte du? Vi ble opprinnelig forespeilet 5-7 dager med utlevering i Drammen, så vi betalte depositum på mandag i tro om at det kom til å komme i orden før påske. Bilen står fortsatt som avregistrert hos Vegvesenet, så håpet mitt svinner fort.

Vi betalte depositum forrige uke. De visste heller ikke om de klarte å levere før påsken. Prøvd å ringe de idag, men lange køer på tlf.

JorEl

Sitat fra: tesli på torsdag 11. april 2019, klokken 13:21
Sitat fra: Hvitmalt på torsdag 11. april 2019, klokken 13:17
Veldig kjedelig. Når kjøpte du? Vi ble opprinnelig forespeilet 5-7 dager med utlevering i Drammen, så vi betalte depositum på mandag i tro om at det kom til å komme i orden før påske. Bilen står fortsatt som avregistrert hos Vegvesenet, så håpet mitt svinner fort.

Vi betalte depositum forrige uke. De visste heller ikke om de klarte å levere før påsken. Prøvd å ringe de idag, men lange køer på tlf.
"Tesla setter stor pris på din tolmodighet" ;)
Kjenner igjen stemmen på han der..det var når vi leide VHSvideofilmer og vi var så glade for trailerene..  ;D
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

tesli


Klykken

Sitat fra: JorEl på torsdag 11. april 2019, klokken 13:55
"Tesla setter stor pris på din tolmodighet" ;)
Kjenner igjen stemmen på han der..det var når vi leide VHSvideofilmer og vi var så glade for trailerene..  ;D
Haha, jeg også! Han har lest inn lydbøker. Erich Kruse Nielsen heter'n, tror jeg.  :laugh:

EDIT:
https://www.lydbokforlaget.no/sites/default/files/person/images/52543.jpg
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

tesli

Da har vi endelig fått bilen etter 3 ukers ventetid! Selve utleveringen gikk veldig greit. Hyggelig kar som gikk igjennom bilen og forklarte de viktigste funksjonen. Foreløpig veldig fornøyd med bilen! Men er litt usikker på hva slags inspeksjon de utfører på bilen for bilen må inn på service for å fikse et par småting som går på garantien.

En ting som jeg stusser på (som kanskje dere har peil på) er hjulopphenget på venstre siden foran er mer rusta enn høyre siden. Høyre siden ser nesten helt ny. Betyr det at høyre siden har blitt reparert en gang i tiden?

tesla-model-y

#24

  • Fredag (ca kl 17:15) Så en bil vi likte, og betalte depositum 30 000 kr
  • Lørdag (ca kl 13:30) Fikk gratulasjons-mail fra Tesla, samt bilder av bilen vi måtte godkjenne.

Har også lastet opp noe dokumentasjon. Må ha navn på eier, bilde av førerkort + førerkortnummer, finansiering, forsikring, utleveringssted.

Tesla svarte raskt på mail selv på lørdag kveld, da jeg hadde noen spørsmål om bilen.

Fikk beskjed om at leveringstid er ca 14 dager, og nærmeste utlevering for Oslo er i Drammen.

Joachim@sancon.no

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 10. april 2019, klokken 21:45
Det der er kromlisten nederst bak på bilen. Den er i plast. Rusten kommer fra en skrue på innsiden. Skruen byttes og alt renses og fikses. Null problem. Kun kosmetisk.

Hadde slik rust på min 85d også. Bare skrue som måtte byttes ja. Tesla sparte sikkert veldig mye på å bruke skruer av lav kvalitet. Regner med de rustet på mange og fikk mye jobb.

tesli

Ser at det er flere som har betalt depositumet for å se bilder. Tror ikke at man skal trenge det. Vi la igjen kontaktdetaljer i den linken i annonsen og fikk tilsendt bilder og info på mail. Så ba vi bare om å få se flere biler før vi endelig bestemte oss og betalte deposiumet. Men siden det tar tid å få svar på mail så risikere man at bilen man har lagt elsk på har blitt kjøpt av en annen .

For de som ennå venter på bilene sine, på Tesla står det at det tar 2-4 uker for klargjøring og utlevering av bil https://www.tesla.com/no_NO/support/used-inventory. Dette visste vi ikke før nå faktisk. Vi fikk aldri beskjed om det. Vi venta 3 uker så var innefor oppgitt tidsramme (pluss litt masing som jeg er usikker på om hjalp :laugh:)

Hvitmalt

Etter å ha fått opplyst fra Tesla en estimert leveringstid på 5-7 dager, bestilte vi og betalte depositum for en Model S i begynnelsen av April. Bilen er fortsatt ikke klar og vi har nå fått forespeilet slutten av Mai levering fra Tesla Delivery. Noen som har erfaring med heving av bruktbilkjøp hos Tesla?
Model S 75 AP2.5 EAP - December 2017

tesli

Sitat fra: Hvitmalt på fredag 03. mai 2019, klokken 12:51
Etter å ha fått opplyst fra Tesla en estimert leveringstid på 5-7 dager, bestilte vi og betalte depositum for en Model S i begynnelsen av April. Bilen er fortsatt ikke klar og vi har nå fått forespeilet slutten av Mai levering fra Tesla Delivery. Noen som har erfaring med heving av bruktbilkjøp hos Tesla?

Kjedelig å høre! Hvem har du snakket med hos Tesla? Prøvd å snakke med selgeren? Erfaringen (den lille jeg har) tilsier at det hjelper ikke å snakke med kundeservice. De får ikke gjort så mye. Har de oppgitt grunnen til hvorfor de ikke klarer å levere ut bilen før slutten av mai? De sier 2-4 uker på hjemmesiden sin, men kan vel ikke helt stoles på.

Verius

Spørsmål til dere som har kjøpt bruktbil fra Tesla : feil dekket av garanti som ble informert om før henting av bil , ble de rettet før henting eller måtte man bestille time og få det rettet i etterkant ?
Virker litt rart å levere ut bil med feil når den uansett må innom verksted/servicesenter før utlevering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA