Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Har Leaf mistet litt fotfeste?

Startet av EV-FTW, fredag 15. mars 2019, klokken 22:53

« forrige - neste »

EV-FTW

Sitat fra: DagfinnN på søndag 17. mars 2019, klokken 09:16
Sitat fra: Øysteinen på lørdag 16. mars 2019, klokken 23:35
Som sagt, jeg heier på Tesla, da det får fart i hjulene på andre produsenter, men jeg er kritisk til kvaliteten på bilene og serviceapparatet, på grunnlag av det  jeg har lest, sett og hørt, som ikke er rent lite.
Mitt poeng oppfattet du ikke. Jeg nekter ikke for at en viss prosent har problemer. Når så det er 30 k biler i landet blir en viss prosent til mange.
Det jeg lei av er all gjentagelse. Kanskje 90% av det du har lest er gjentagelse av noen enkelt saker. Dermed tror du og mange som ikke har Tesla at Tesla er full av feil og har null kvalitetskontroll.
Ja, det er feil, men de fleste har det ikke.
Kos deg med Leaf, jeg bestiller etter sommeren en TM3 i tillegg til min S100D. Det er mange som har sin 2. Tesla. Det ville ingen gjøre om en skal basere sin viten på dette forum.


Du ser ikle lengre enn din egen nese. At Tesla er på topp på klagestatistikken hos forbruker rådet skyldes ikke noen få prosent feil. At Model S har 245 sider på tråden om feil på bilene, og Model 3 sin råd er sterkt økende hver dag, og har, gjelder ikke bare noen få prosent.

Går du inn på Leaf sidene, finner du enkelt tråder som omhandler feil, men da med noen fø svar.

Tesla tar helt av på dette.

At Consumer Reports ikke kan anbefale Model 3, er ikke på grunnlag av noen få prosent feil.

Og alle artiklene, om flere måneder ventetid på verksted. Og det fakta at set står flere hundre Model S og X på forskjellige store parkeringsplasser, som venter på service. Er det bare oppspinn, og gjelder bare noen få prosent?

Fiinner du slike artikler og oppsammlingsplasser for andre bilmerker? Har du sett flere hundre Leafer samlet opp sånn rundt i landet? Det er tross alt Norges meste solgte elbil, og verdens mest solgte.

Du ser, det finnes så mye dokumentasjon og skriftlig materiale på utfordringene hos Tesla at det du skriver faller på sin egen urimelighet.
Og så må du bare si jeg gjentar meg sel osv, det slår bare tilbake på deg selv.

Jeg utfordrer deg til å komme med dokumentasjon på at det ikke er utfordringer med lang ventetid på service hos Tesla.
Jeg utfordrer deg med å komme med dokumentasjon på at Consumer Reports ikke har gått ut og sagt de ikke kan anbefale Model 3.
Jeg utfordrer deg til å komme med dokumentasjon på at Tesla ikke er på klagetoppen hos forbruker rådet.

Og slik kunne jeg fortsatt.

Denne tråden handler om Nissan Leaf, så kan du heller diskutere kvaliteten på Tesla visere på trådene som omhandler feil på disse bilene på Tesla sidene her inne. For der er der mange eiere som har en helt annen erfaring med bilene enn hva du har.

Skal du diskutere dette videre får du komme med dokumentasjonen jeg utfordret deg på.

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

DagfinnN

Sitat fra: Øysteinen på søndag 17. mars 2019, klokken 09:40
Skal du diskutere dette videre får du komme med dokumentasjonen jeg utfordret deg på.
https://www.dinside.no/motor/tesla-eierne-er-mest-fornoyd/69875307
Hvorfor i all verden gikk jeg fra Leaf til Tesla hvis jeg likte Leaf best?
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

EV-FTW

Sitat fra: DagfinnN på søndag 17. mars 2019, klokken 09:45
Sitat fra: Øysteinen på søndag 17. mars 2019, klokken 09:40
Skal du diskutere dette videre får du komme med dokumentasjonen jeg utfordret deg på.
https://www.dinside.no/motor/tesla-eierne-er-mest-fornoyd/69875307
Hvorfor i all verden gikk jeg fra Leaf til Tesla hvis jeg likte Leaf best?

Godt forsøk, men fortsatt ikke svar på det jeg utfordret deg på.

Motbevis lang ventetid på service verksted og utbedring av feil.
Motbevis at Tesla er på klagetoppen hos Forbrukerrådet.
Motbevis at Consumer Reports ikke anbefaler Model 3.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

DagfinnN

Mitt råd er IKKE å snakke ned et annet bilmerke nå du skal fremheve et annet. Det er usmakelig.
Utover det gidder jeg ikke å svare deg mer. Om du absolutt vil ha illusjon av å vinne en diskusjon, so be my quest.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

EV-FTW

Sitat fra: DagfinnN på søndag 17. mars 2019, klokken 09:59
Mitt råd er IKKE å snakke ned et annet bilmerke nå du skal fremheve et annet. Det er usmakelig.
Utover det gidder jeg ikke å svare deg mer. Om du absolutt vil ha illusjon av å vinne en diskusjon, so be my quest.


Mitt råd, ikke snakk ned andre, og si de ikke kan komme med uttalelser når du selv ikke kan dokumentere at det jeg sier er feil!

Ønsker deg med det en god søndag
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Joltus

 Mye hersketeknikk her nå.

Poengløs diskusjon uansett.

Når Nissan slutter å selge leafer i tusentall, da kan vi spekulere i om de har mistet det. Lite som tyder på det nå.

Tyder mer på at de er enormt gode til å lese markedet og vite hva folk vil ha.

Løve

Nissan vil selge godt i et par kvartal til, men derfra og ut så vil alternativene være klare for bestilling. Jeg tror at sommeren 2020 så vil VW gå forbinNissan i leveringstempo av elektriske biler. Leaf vil derfra og ut, om ikke Nissan tar solide grep, bli en bil for bare Japan.

EV-FTW

Ja, det sporet litt av, må beklage det.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Carl Anton Stenling

Vi har jo en Leaf 24 kWh i familien og har nettopp byttet ut fossilbilen med en Model 3. Har også lånt ny-Leafen litt.

Morsomt å se såpass forskjellige tilnærminger som Nissan og Tesla har.

Tror kanskje de begge burde latt utviklingsingeniørene kjøre den konkurrerende modellen.

Hvis man skal spå om fremtiden for Leaf så er jeg ikke helt optimitisk når det gjelder Leaf som langkjøringselbil fremover. Nissan må få orden på programvaren sin slik at oppvarming, navigering og lading på langtur blir mer forutsigbart. De behøver også gå for CCS, sikre høy ladehastighet og lavere forbruk. Dersom de ikke får disse tingene på plass så blir nok Leaf en nisjebil for dagligkjøring og intercity. Her får de mange konkurrenter fremover. Fortsatt er Nissan god på å levere raskt, men det er de nok ikke alene om så veldig lenge fremover.

Nissan behøver senke prisene jevnt og trutt fremover etterhvert som konkurrentene leverer mer for mindre. Håper Nissan har tilstrekkelig effektiv batteriproduksjon til at dette lar seg gjøre.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

Pneg

Jeg tror dessverre at den har det. Når man ser prisfallet på pent brukte 2018 modeller så tyder det vel på at den er tungsolgt og få kjøpere.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

EV-FTW

Sitat fra: Pneg på søndag 17. mars 2019, klokken 16:52
Jeg tror dessverre at den har det. Når man ser prisfallet på pent brukte 2018 modeller så tyder det vel på at den er tungsolgt og få kjøpere.


Ser det står på deg at du har en for salg. Opplever du at det er tungt å selge?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

leafnor

Sitat fra: Øysteinen på søndag 17. mars 2019, klokken 18:05
Sitat fra: Pneg på søndag 17. mars 2019, klokken 16:52
Jeg tror dessverre at den har det. Når man ser prisfallet på pent brukte 2018 modeller så tyder det vel på at den er tungsolgt og få kjøpere.
Ser det står på deg at du har en for salg. Opplever du at det er tungt å selge?
Et kjapt søk på Finn viser utropspris på fra 249-295 på LE. Når en vet at de gikk for 280 med alle rabatter, må nok alle forsøk på å selge for over 280 som "melking" regne. Det er vell ikke uvanlig at ett år gamle biler har et fall på 15-20%. Så 224-238 for en LE vil vell gjøre at folk kjøper?
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Joltus

Tunge å selge i elbil verden er vel å tape penger leafnor?
Den tid er forhåpentligvis forbi.

Tipper hovedproblemet er at folk har for store forventninger til hva de skal få.

SELVFØLGELIG faller prisen på 40kwh, når det ikke bare komer en 62kwh, men også en oppgradert 40kwh..........


leafnor

Sitat fra: Joltus på søndag 17. mars 2019, klokken 19:26
Tunge å selge i elbil verden er vel å tape penger leafnor?
Den tid er forhåpentligvis forbi.
Tipper hovedproblemet er at folk har for store forventninger til hva de skal få.
SELVFØLGELIG faller prisen på 40kwh, når det ikke bare komer en 62kwh, men også en oppgradert 40kwh..........
Ja, tenker det stemmer. Håper det dukker opp selger av en LE som tenker likt med den økonomen jeg kjøpte min 2012 Leaf av. Bilen var 2,5 år og han regnet ut at fikk han 129' var han i null. Fikk prutet den litt ned, til 125, og med ladeboksen til verdi ca 7500. Dette var i mai 2015, snart 4 år siden. Det er 6 stk 2012 Leaf på Finn med utropspris i det prisleiet selv i dag!! Så det mangler ikke forventninger.

Finnes en LE til 225 med Rapidgate-fix utført og fått gjort unna fix på barnesykdommer på radar, så jeg aldri trenger å bruke tid på å møte opp på Witro, kjøper jeg.


 
Leaf 2019/Jan 42.000 km
Leaf 2012/Aug 185.000 km, solgt med 40kWh batteri til Ukraina. Der er det vist lov å ha større originalt Leafbatteri ;-)

Pneg

Sitat fra: Øysteinen på søndag 17. mars 2019, klokken 18:05
Sitat fra: Pneg på søndag 17. mars 2019, klokken 16:52
Jeg tror dessverre at den har det. Når man ser prisfallet på pent brukte 2018 modeller så tyder det vel på at den er tungsolgt og få kjøpere.



Ser det står på deg at du har en for salg. Opplever du at det er tungt å selge?
[/quote

Har en bekjent som slet lenge før han fikk solgt til 250, han følte seg heldig. Nesten ingen respons på FINN. Den var nyere enn min. Jeg har ikke lagt den ut enda men følger litt med. Jeg synes det virker som verdien har falt en del bare de siste 4 ukene. Tenker jeg kontakter noen oppkjøpere når jeg får ny bil om noen uker. Blir prisen allt for dårlig så beholder jeg den. Ikke helt sikker hvor jeg setter den grensa enda.
E-tron Fast Track (Solgt)
E-tron Advaced Sport 2020
2018 Leaf til salgs

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA