Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bedre alternativ til NissanConnect EV app

Startet av eljejer, fredag 19. april 2019, klokken 11:08

« forrige - neste »

eljejer

Til de som slit med NissanConnect EV appen; etter den siste oppdatering av appen My Leaf ( https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.kjeldsen.carwingsflutter ) har jeg lagt Widget på homescreen av mobilen og klarer å slå på varmen innnen 5 sekund. Bare med å trykke på widgetten. Anbefales på det ¨varmeste¨

Joltus

159 kroner for Widget eller misforstår eg noe?

sylwester

Ingen av de alternative appene har push slik som den offisielle har. Jeg bruker den offisielle til å starte klimatisering av kupeen, men så fort jeg har "bestilt" går jeg ut av appen. Jeg får en notifikasjon om at forvarming er starta og lar den være der for å se hvor lenge den har holdt på. De andre appene har ikke dette så jeg opplever de som tregere.
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus

Eg får push når eg bruker min egen snarvei via ifttt på oppvarming.

sylwester

@Joltus med du får push på den offisielle appen? Dvs er den ikke installert eller åpnet på en stund får du vel ikke push?
Oslo
Malefika, Nissan Leaf 2018LE hentet April 2018
Elvira, Norsk Nissan Leaf 2012, kjøpt 12.04.2016
Tesla M3 Reservert 01.04.2016

Joltus

Det er et poeng.

Måtte åpne appen siden det var lenge siden sist eg var inne men trengte ikke logge inn.

Jon Harald Øymyr

#6
Jeg har laget min egen app til Android. Den fungerer ved at jeg starter en service som kjører i bakgrunnen og kjører nødvendige kall, prøver på nytt, logger inn på nytt hvis nødvendig etc uten å plage brukeren. Deretter sjekker den jevnlig status for å se om bilen har mottatt kommandoen, og varsler til slutt via en notifikasjon. Har i tillegg lagt til snarveier som kan legges rett på hjem-skjermen, slik at man f.eks kan sjekke starte klima eller sjekke batteriprosent kun ved ett klikk. Det er også en funksjon for å kontinuerlig sjekke batteriprosent under lading.

Test den gjerne hvis du har en Android-telefon, og gi en tilbakemelding dersom noe ikke fungerer: https://play.google.com/store/apps/details?id=no.joymyr.quickleaf

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA