Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekk P100 priser på inventory

Startet av Contango, lørdag 02. mars 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

geear

I så fall kjipt for de som har kjøpt, men ikke overraskende. Denne tråden er bevis nok på at man som forbruker har innsett at prisen kan ha vært feil. Spesielt sammenlignet med de andre bilene på bruktsiden til Tesla.

https://no.ehandel.com/artikler/feilpriset-varer-i-nettbutikken-slipper-a-selge-til-spottpris/381620

Joachim@sancon.no

Med unntak at 1stk p100d så ligger alle bilene på CPO lista til Tesla til under 700k. Når tesla dagen før går ut og sier at de skal legge ned alle butikkene, og bilene som selges er brukte demo biler som mest sannsynlig er hardt kjørte, så synest jeg ikke prisingen var veldig ugrei.

Når man ser på hva man får på en P Model kontra standard modell er det helt klart at Tesla tjener rått på de bilene. Uten å ha belegg for det tror jeg at Tesla sin selvkost på en P100d er under hva de ble solgt for.

Personlig synest jeg dette er smålig av Tesla om det er tilfellet. I Danmark koster en p100d nå ca 600.000 dkk eks mva og reg. Og det er for en ny bil..

1000kwh

Sitat fra: Teslams på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:50
Nå har Tesla funnet et "smutthull" i avtalen sin så de vil fortløpende kansellere alle P100D som ble lagt ut svært gunstig priset natt til 2 mars. Alle vil få tilbake depositumene sine.
Utgangspunktet for denne tråden er jo i grunn priser som er for gode til å tro på. Trodde ikke de trengte noe smutthull for å kansellere noe som har gått feil.

Joachim@sancon.no

Tja. Det er registrert 257 stk P100D i Norge. Å slenge ut 20 av de bilene i markedet til vanlig pris så hadde det nok gått en stund å Bli kvitt de.

Slik jeg ser det nå er bilene borte, det ser ikke ut til å ha vært noe massivt fall i bruktprisene på finn.no heller.

Teslams

Wibla: Jeg har en bekjent i Tesla som viste meg en mail som kom fra øverste hold i Tesla i dag, hvor de viser til et punkt i salgsavtalen som gjør det fult juridisk mulig å kansellere alle de bilene som lå ute tidlig 02.03. Mange vil nok mene/tro at de ikke kan gå tilbake på prisen de har kjøpt bilen til, men det kan de og vil de altså gjøre fortløpende med alle P100D som ble solgt til en svært gunstig pris den dagen. Det var nok for godt til å være sant, dessverre.

OlaM

Veldig rart gitt at de allerede har tatt kontakt med flere av kjøperne her. Veldig rart, men ikke utypisk.
'21 3LR

Tiger123

Sitat fra: Teslams på onsdag 06. mars 2019, klokken 21:20
Wibla: Jeg har en bekjent i Tesla som viste meg en mail som kom fra øverste hold i Tesla i dag, hvor de viser til et punkt i salgsavtalen som gjør det fult juridisk mulig å kansellere alle de bilene som lå ute tidlig 02.03. Mange vil nok mene/tro at de ikke kan gå tilbake på prisen de har kjøpt bilen til, men det kan de og vil de altså gjøre fortløpende med alle P100D som ble solgt til en svært gunstig pris den dagen. Det var nok for godt til å være sant, dessverre.

Hva sier kompisen din til dette da?

Teslams

Tiger123: Hva skal man si? Er bare til å grue seg til telefonen :)... Depositum og alt ble jo trukket når han bestilte, men det spiller liten rolle nå.

Tiger123

Sitat fra: Teslams på onsdag 06. mars 2019, klokken 23:08
Tiger123: Hva skal man si? Er bare til å grue seg til telefonen :)... Depositum og alt ble jo trukket når han bestilte, men det spiller liten rolle nå.

Må du svare på det jeg spurte om da:)

JorEl

Om man har bestilt en bil hos Tesla og Tesla ringer tilbake for og bekrefte kjøpet, så er handelen i boks!
Stoler på at Tesla kan stoles på 8)
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

glenn.sollid

Er det noe som er sikkert så er det at du ikke kan stole på Tesla  :+1:

JorEl

Sitat fra: glenn.sollid på torsdag 07. mars 2019, klokken 12:53
Er det noe som er sikkert så er det at du ikke kan stole på Tesla  :+1:
Vi får bare vente å se om Tiger123 får bilen sin da.
Han får en bil der en "tiger er puttet på tanken". Gratulerer på forhånd Tiger123!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

ventle

Jeg mener dere som har fått bekreftet kjøpet av Tesla har en veldig sterk sak om dere vil tvinge dem til å gjennomføre salget til den prisen dere fikk oppgitt. Unntaket i loven som gir dem rett til å kansellere fordi kunden måtte forstå at det var feilprising blir veldig vanskelig å få medhold i når man til og med har snakket med salgsrepresentant etter kjøpet. Hvis de mener det burde vært innlysende at det var en feil, så burde jo i hvertfall selger forstått det - selv før hen fikk kontrabeskjed fra Tesla sentralt.

Litt synd hvis man ikke kan bevise at denne samtalen med selger fant sted, men om det er flere kjøpere som har fått tilsvarende (muntlig) bekreftelse vil det igjen styrke troverdigheten.

Hvis det ikke er for sent, ta skjermbilder av eventuell ordreinformasjon inne på My Tesla-kontoen deres.

Sandvika

Sitat fra: Contango på torsdag 07. mars 2019, klokken 13:03
Det er viktig at de som ønsker å få bilen(e) ikke aksepterer at Tesla kun gir et muntlig varsel om kansellering av den/de inngåtte avtalen(e). Vær tydelig på at en kansellering av avtalen fra Tesla's side må gjøres skriftlig og begrunnes. Vær også tydelig på at dere vil vurdere den juridiske retten de har til å gjøre dette. Gjør dette gjerne skriftlig slik at dere har dokumentasjon. Foreløpig er jeg ikke kjent med at Tesla har informert noen skriftlig. Si fra her om det skjer. Da bør vi samle oss i en juridisk gruppe.

Er i tråden nevnt mange gode argumenter for å sansynliggjøre at prisen kan ha vært riktig, og  dermed at dette har skjedd i god tro.  Håper for din del at ditt brukernavn her ikke kan kobles mot bestilliger gjort, for ditt første innlegg undergraver etterhvert argument om å ha vært i god tro.  :police:

Sitat fra: Contango på lørdag 02. mars 2019, klokken 10:56
Noe må være feil. 670-730 000.

Contango

Det er ikke så enkelt og har ingen tro på at det er spesielt viktig.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA