Sjekk P100 priser på inventory

Startet av Contango, lør 02. mar 2019, kl. 10:56

« forrige - neste »

Teslams

Joachim: Du er inne på noe der ja..

Men hvor dårlig gjort er det ikke av Tesla å kansellere alle som kjøpte bilene 02.03, for så å selge de med en gang igjen til andre kunder med et påslag på 30-40'??

Jeg er sikker på at samtlige som kjøpte de første gangen hadde kjøpt de om Tesla inngikk en kompromiss på en prisøkning på 30-40' på prisen..

Tiger123

Sitat fra: Teslams på søn 10. mar 2019, kl. 09:16
Joachim: Du er inne på noe der ja..

Men hvor dårlig gjort er det ikke av Tesla å kansellere alle som kjøpte bilene 02.03, for så å selge de med en gang igjen til andre kunder med et påslag på 30-40'??

Jeg er sikker på at samtlige som kjøpte de første gangen hadde kjøpt de om Tesla inngikk en kompromiss på en prisøkning på 30-40' på prisen..

Ingen har fått kansellert kontrakten sin, må du slutte å spre feilinformasjon.

Tiger123

Sitat fra: Teslams på søn 10. mar 2019, kl. 00:47
Jeg fikk med meg at de lå ut igjen alle bilene som ble "feilpriset" 02.03.. Alle ble solgt igjen med et påslag på 30-40' over prisen de lå ute for sist... De solgte også noen helt nye inventory til 730 ish kun gått 20-30 km med alt utstyr... Billig billig... Hva gjør de som fikk opphevet kontrakten sin nå montro? De hadde nok kjøpt de for 30k ekstra også....

Her bare fantaserer du Teslams.

Jeg er en av de som kjøpte bil 02.03, og kan ikke si så mye da dette er en pågående sak. Du skal få hele historien når den er avsluttet:)

Joachim@sancon.no

Her er et fint eksempel på hvordan Tesla gjør prisingen på CPO. Linken er vel kanskje bare tilgjengelig inntil bilen er solgt, men den viser ihvertfall hvordan Tesla priser CPO.

https://tesla-info.com/NO/detail.php?ref=645bbe712bd26993943787d9e22f6489

Tiger123

Takk for linken!

Helt off topic; ser tesla på hjemmesiden har listet bilene i følgende
sikkert ikke tilfeldige rekkefølge(?):  S3XY  :laugh:

Teslams

Tiger123: 2 bekjente har fått telefon og mail om at de ikke får fullføre handelen. Han ene hadde 2 i bestilling.

ELTesla

Veldig varierende svar her.

Til informasjon ble den røde i svar #10 lagt ut igjen for salg på fredag.
Var det noen som var inne på den som husket hva den lå ute til på lørdag 02.03.2019?

Contango

Vet ikke, men hvor ser du at bilen ligger for salg?
10+ elbiler bak meg. Nå en '26 M3 og en '24 Enyaq.

ELTesla

Den ble solgt på fredag sammen med en haug med andre biler.
Tror de slapp ut igjen de bilene som de rakk å hindre at noen kjøpte.

Mulig flere kommer etter hvert som de evt. kansellerer de bestillinger som ble gjort på Texas lørdagen.

Teslams

Jaja... De som faktisk har fått snappet med seg en P100D til en utrolig lav pris kan jo nå glede seg over at nyprisen øker igjen  :)

Hodetelefoner

Den største gleden er surmulingen ifra andre.

Tiger123

Sitat fra: Teslams på søn 10. mar 2019, kl. 22:01
Tiger123: 2 bekjente har fått telefon og mail om at de ikke får fullføre handelen. Han ene hadde 2 i bestilling.

Ja og han som kjøpte to skulle selge på finn? Ser det står i kontrakten at Tesla kun selger til forbrukere, og ikke mtp videresalg. Hva gjorde dine bekjente da? Har de fått tilbud om å kjøpe til høyere pris?

glenn.sollid

Kansellerte de ikke alle også var det førstemann til mølla igjen når de ble lagt ut med høyere pris?

ELTesla

Her ikke peiling. Ble brått veldig stille i denne tråden.
Det kom i ihvertfall flere P100D til salgs på forrige fredag, men usikker om dette var biler som har blitt tilgjengelig etter kansellert salg.

glenn.sollid

Fikk høre at de ble kansellert og at de ble lagt ut på nytt

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA