Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekk P100 priser på inventory

Startet av Contango, lørdag 02. mars 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

Contango

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 02. mars 2019, klokken 15:58
Takk takk alle sammen:)

Kanskje avslutte e-niro reservasjonen da;) Og hva med Leafen.. :o

Fikk du ordrebekreftelse Contango? Hvilken pris og km stand?
Jada, ordrebekreftelse på 721' og 15,000 km.

Tillegg: dvs de 15000 km står ikke annet sted enn i beskrivelsen av bilen. Stpr ikke noe i ordrebekreftelsen om det.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

tornaldo

Ryktene går at dette var feilprising fra Tesla.. Hvordan har det gått med dere som har "kjøpt" bil i dag?
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Joachim@sancon.no

Tipper at de legger ned alle butikkene i Norge, og at de dumpet ut alle demo bilene i en smell for å bli kvitt de.. De feilpriser ikke så mange biler..

tornaldo

Ingen logikk i å dumpe prisene og gi bort bilene, mens de beholder prisene på 75D. TOCN hevder at de er feilpriset, og de har fått det bekreftet, uten at det nødvendigvis er den fulle sannhet.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

RonnyØ2

Noen ganger så bare hater jeg en hektisk lørdag... uten elbilforum :(

Joachim@sancon.no

Sitat fra: tornaldo på lørdag 02. mars 2019, klokken 18:45
Ingen logikk i å dumpe prisene og gi bort bilene, mens de beholder prisene på 75D. TOCN hevder at de er feilpriset, og de har fått det bekreftet, uten at det nødvendigvis er den fulle sannhet.

Etter hva jeg husker så var alle P100d bilene på inventory lista demo biler, og da per def brukte biler. De vanlige 75d som ligger på inventory lista nå er nye biler med km stand på 50km. Så en ganske stor forskjell.

Ligger forresten en ny p100d på inventory nå og den er ikke satt ned noe særlig.

Tiger123

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:16

Etter hva jeg husker så var alle P100d bilene på inventory lista demo biler, og da per def brukte biler. De vanlige 75d som ligger på inventory lista nå er nye biler med km stand på 50km. Så en ganske stor forskjell.

Ligger forresten en ny p100d på inventory nå og den er ikke satt ned noe særlig.

Det var det han som ringte meg sa også. Jeg så dette ved en tilfeldighet på vei ut i dag tidlig, sprøtt..!

Mener alle var demobiler, ihvertfall de jeg vurderte. Ikke har jeg så track på Teslaprisene heller, jeg tok et kjapt søk på finn på tilsvarende, tenkte at de der får aldri solgt bilene sine til noe i nærheten av det de vil ha. Uansett er det angrefrist, så jeg sendte bestilling. Alt var gjort på under fem minutter..

Bilen skal ihvertfall ikke videreselges, den skal kjøres!:)

Tiger123

Sitat fra: Contango på lørdag 02. mars 2019, klokken 17:04
Sitat fra: Tiger123 på lørdag 02. mars 2019, klokken 15:58
Takk takk alle sammen:)

Kanskje avslutte e-niro reservasjonen da;) Og hva med Leafen.. :o

Fikk du ordrebekreftelse Contango? Hvilken pris og km stand?
Jada, ordrebekreftelse på 720' og 15,000 km.

Tillegg: dvs de 15000 km står ikke annet sted enn i beskrivelsen av bilen. Stpr ikke noe i ordrebekreftelsen om det.

Gratulerer! Står ikke km stand i avtalen her heller, men spesifiserte priser og prisavslaget nederst.

Contango

Hvor fikk du TOCN infoen fra? Ligger ikke noe om dette på FB forumet.

Contango

Ett spørsmål - har 21' turbine hjulene forskjellige dimensjoner foran og bak på P100D?  Er de godkjent på S75D? Er ikke så råbegeistret for lavprofil generelt, men skal prøve de før jeg evt setter de på 75en som skal selges. Antar de vanlige 19' er de samme og passer på alle bilene.

stesch

tornaldo

Sitat fra: Contango på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:39
Hvor fikk du TOCN infoen fra? Ligger ikke noe om dette på FB forumet.

I kommentarene under et innlegg om TOCN driver sensur, lagt ut for noen timer siden.

tornaldo

Sitat fra: Joachim@sancon.no på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:16

Ja det er et godt poeng egentlig. Trodde det var snakk om tilsvarende nye biler som de 75D.

Tiger123

Sitat fra: Contango på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:53
Ett spørsmål - har 21' turbine hjulene forskjellige dimensjoner foran og bak på P100D?  Er de godkjent på S75D? Er ikke så råbegeistret for lavprofil generelt, men skal prøve de før jeg evt setter de på 75en som skal selges. Antar de vanlige 19' er de samme og passer på alle bilene.

https://www.teslarati.com/tesla-twin-turbine-wheels-silver-carbon-online-silver/

Unlike the Model S' Slipstream winter wheels and tire package, which includes four wheels and tires of the same size, the new Twin Turbine set feature slightly larger rear wheels and tires.

Contango

Sitat fra: Tiger123 på lørdag 02. mars 2019, klokken 21:42
Sitat fra: Contango på lørdag 02. mars 2019, klokken 20:53

https://www.teslarati.com/tesla-twin-turbine-wheels-silver-carbon-online-silver/

Unlike the Model S' Slipstream winter wheels and tire package, which includes four wheels and tires of the same size, the new Twin Turbine set feature slightly larger rear wheels and tires.
Supert - takk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA