Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sjekk P100 priser på inventory

Startet av Contango, lørdag 02. mars 2019, klokken 10:56

« forrige - neste »

Teslams

En kompis var tidlig ute i går og kjøpte 2 P100D. Begge til under 670'  stykke. Demokjørt såklart men under 20k km på bilene. God rente ordnet han seg gjennom Gjensidige bank på 2.89 nominell (funker om du spør dem pent).... En av de skal legges på finn ila måneden like under 800 for raskt salg, den andre beholder han selv og betaler ytterligere ned med gevinsten på salg av den andre  :)

Så de som var tidlig ute i går fikk faktisk bilene til annonsert pris, selv om TOCN sier det var en feilprising.

geear

Hvorfor gidder TOCN å blande seg inn i at Tesla selger 14 demobiler, egentlig?

tjomswrx

Ingen som har angret seg på kjøpet vel? Interessert!
S85

Tiger123

Sitat fra: Teslams på søndag 03. mars 2019, klokken 13:42
En kompis var tidlig ute i går og kjøpte 2 P100D. Begge til under 670'  stykke. Demokjørt såklart men under 20k km på bilene. God rente ordnet han seg gjennom Gjensidige bank på 2.89 nominell (funker om du spør dem pent).... En av de skal legges på finn ila måneden like under 800 for raskt salg, den andre beholder han selv og betaler ytterligere ned med gevinsten på salg av den andre  :)

Så de som var tidlig ute i går fikk faktisk bilene til annonsert pris, selv om TOCN sier det var en feilprising.

Under 20, var det 2017 modeller da? Alle jeg så til under 700 var enten 2017 modeller eller 30k+ km.

Jeg fikk 2018 med 17 000km til 717 000. Er Gjensidige via Tesla eller er det bare direkte kontakt?

Så noen på FB fablet om feil priser, men Tesla ringte meg et par timer etter jeg hadde bestilt så ingen usikkerhet her i gården:)

Tiger123

Sitat fra: tjomswrx på søndag 03. mars 2019, klokken 20:50
Ingen som har angret seg på kjøpet vel? Interessert!

Jeg har gått rundt i hele dag med følelsen av å ha "vunnet i Lotto".., og er utrolig takknemlig for å hatt flaks (for en gangs skyld..)
Jeg har ikke hatt noe i nærheten av en sportsbil på over tjue år, da jeg som nittenåring hadde spart ferdig til en pent brukt Golf GTI 16V med kromma felger! (Som begynte å flasse etter kort tid :laugh:)

Så nei, jeg skal beholde den og kjøre den, forhåpentligvis i flere år. Eneste må være om jeg synes den er for stor, da bytter jeg den i en model 3 P.

Uansett - En viss overgang blir det fra Nissan Leaf 40kw:)

Contango

10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Teslams

Tiger123: Det var 18 modeller han kjøpe seg sier han. Han var ganske tidlig ute da og de fjernet de jo fortløpende fra siden etterhvert som de ble solgt?

Tiger123

Sitat fra: Teslams på mandag 04. mars 2019, klokken 15:48
Tiger123: Det var 18 modeller han kjøpe seg sier han. Han var ganske tidlig ute da og de fjernet de jo fortløpende fra siden etterhvert som de ble solgt?

Ok, jeg mener å huske at de under 700 hadde høyere km stand, men samme det. Blir spennende å se bilens stand ifht. riper o.l.

Contango

Må innrømme at jeg ikke er hundre prosent overbevist om at det var en feilprising. Prisene på nye P100D har falt mer i resten av Europa enn her, og det ser ut til at bilene nå er ganske mye billigere, ex mva, mange andre steder. Mulig de planlegger flere justeringer her etterhvert. De fikk ihvertfall solgt et større antall biler veldig effektivt. Ikke at det endrer noe for min del men er litt nysgjerrig på hva som egentlig skjedde. Noen som vet?

Var det en feil så var det ihvertfall veldig ryddig at de bare gjennomførte uten diskusjon.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Joachim@sancon.no

Natten mellom 2 og 3 mars gikk også prisene på de fleste inventory TMS 100d opp med ca 25.000. Det hadde muligens noe med at autopilot pakken ble endret.

Ser også at en del av CPO bilene faller med 2-4.000 om dagen, mens en annen bil gikk opp 20.000.

Nye SR er jo bare tragisk priset i forhold til inventory 75d. Med så mye nyheter det har vært siste uken så tilsier all fornuft at man klatrer opp på gjerdet og setter seg der en måned eller to.  8)

ToWalkOrDrive

Ser at en får en flunk ny Tesla Model S 100D (Long Range) for 780.340,- inkl klargjøring og registrering (771.000 uten). Men da uten autopilot. Men vil ikke være overrasket om de lanserer en ny S med ny type batteri snart...siden de setter opp V3 Superladere i dag...som S vel ikke kan benytte den ekstra kraften av i dag...
Tesla Model Y                         2021-

Joachim@sancon.no

I en artikkel an SC V3 på Electrek spekulerte forfatter med at det kanskje allerede var bygget biler som kunne utnytte V3.

«I think existing Model 3 vehicles are going to be able to go a little higher, but what Model S and Model X? Is an upgrade coming? Is it already in vehicles? If so, since when?»

Kan det være at SR og LR leveres med CSS? Mente jeg leste en plass at dagens 100 pakke ikke blir maxet ut av den gamle SC pluggen.

Wibla

Den gamle 100-pakka kan nok fint lade fortere, de vil nok få en liten boost med SuC V3. Om det utgjør så veldig mye gjenstår å se.

Det ville vært rart om ikke refresh av S/X ikke kom med CCS, men samtidig krever det en del jobb med design "bak der". Dagens løsning er jo veldig smekker og ser ut til å fungere meget godt for de fleste. Kan tenkes at de istedet kommer med CCS-adapter som standard?
2018 Tesla Model S 75D

Teslams

Nå har Tesla funnet et "smutthull" i avtalen sin så de vil fortløpende kansellere alle P100D som ble lagt ut svært gunstig priset natt til 2 mars. Alle vil få tilbake depositumene sine.

Wibla

Sitat fra: Teslams på onsdag 06. mars 2019, klokken 19:50
Nå har Tesla funnet et "smutthull" i avtalen sin så de vil fortløpende kansellere alle P100D som ble lagt ut svært gunstig priset natt til 2 mars. Alle vil få tilbake depositumene sine.

Kilde?
2018 Tesla Model S 75D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA