Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Bmwi3

Sitat fra: Zara på onsdag 09. desember 2020, klokken 22:41
Sitat fra: hemi på onsdag 09. desember 2020, klokken 21:46
Sitat fra: Zara på onsdag 09. desember 2020, klokken 19:52
Var og hentet bil i dag. Ripene gjør at vi må ha den på verksted for utbedring/omlakkering av støtfanger.

Oppdaget en del "panelgaps" og skjevheter, og plast- og gummilister som var skjeve eller ikke festa helt.

Men det stod flere Teslaer der, og da jeg tok en titt på dem også, så oppdaget jeg fort at det var "skjønnhetsfeil" på alle.

Det er vel bare slik det er med Tesla, enn så lenge iallfall?

Få alt skriftlig, dvs skriftlig at de skal utbedre feilen, muntlig og "vi noterer det" er verdt 0.

Siden det var skjevheter mm. på alle Teslaene så er det sikkert noe vi må ta med på kjøpet?
Lakkskadene vil bli utbedret, og ei sidelist  (nederst) som hang i bue klarte de å feste.

(Rart at de ikke oppdaget at lista ikke var festet skikkelig da de gikk nøye (?) gjennom bilen. Jeg så det først på en Model S som stod litt lengre unna, også fant jeg samme feil da jeg sjekket vår bil.)

Men mye var slikt som de ikke gjorde noe med, og som vi måtte regne med, blant annet denne gummilista over ene bakvinduet. Dere ser kanskje "tunnelen? (Vet dessverre ikke hvordan jeg lager bildet mindre...):

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Det hadde ikke jeg godtatt, det skal absolutt ikke se sånn ut! Der ser det ut som det er mere skeive greier og dårlig montering...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

thebadger

Sitat fra: Zara på onsdag 09. desember 2020, klokken 22:41
Siden det var skjevheter mm. på alle Teslaene så er det sikkert noe vi må ta med på kjøpet?
Lakkskadene vil bli utbedret, og ei sidelist  (nederst) som hang i bue klarte de å feste.

(Rart at de ikke oppdaget at lista ikke var festet skikkelig da de gikk nøye (?) gjennom bilen. Jeg så det først på en Model S som stod litt lengre unna, også fant jeg samme feil da jeg sjekket vår bil.)

Men mye var slikt som de ikke gjorde noe med, og som vi måtte regne med, blant annet denne gummilista over ene bakvinduet. Dere ser kanskje "tunnelen? (Vet dessverre ikke hvordan jeg lager bildet mindre...):
Fikk en sånn på performance vi fikk utlevert for et år siden, endte opp med å aldri gjøre noe med det. Sånne smågreier er dessverre mye av på Tesla, spesielt Model 3.
Ville sendt epost til deliverno(a)tesla.com og nevnt den, kan hende du treffer en på SC som har en god dag.
Er litt kjipt selvfølgelig, men jeg prøver å fokusere på at denne bilen hadde kostet dobbelt så mye om det var tysk kvalitet.
Eller så kan du late som at det er en Alfa Romeo eller Aston Martin, de har også en kvalitetskontroll som minner om sløyd på barneskolen  :D

turfsurf

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 06:58
Er litt kjipt selvfølgelig, men jeg prøver å fokusere på at denne bilen hadde kostet dobbelt så mye om det var tysk kvalitet.
Eller så kan du late som at det er en Alfa Romeo eller Aston Martin, de har også en kvalitetskontroll som minner om sløyd på barneskolen  :D
Blir spennende å se hvordan det blir med Tesla produsert i Tyskland.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

thebadger

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. desember 2020, klokken 07:08
Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 06:58
Er litt kjipt selvfølgelig, men jeg prøver å fokusere på at denne bilen hadde kostet dobbelt så mye om det var tysk kvalitet.
Eller så kan du late som at det er en Alfa Romeo eller Aston Martin, de har også en kvalitetskontroll som minner om sløyd på barneskolen  :D
Blir spennende å se hvordan det blir med Tesla produsert i Tyskland.
Jeg tror ikke det har så mye å gjøre med nasjonalitet på arbeiderne, det er nok heller regler for hvor fort produksjon skal gå og hvor lite tid og ressurser som skal brukes per bil.

turfsurf

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 08:59
Jeg tror ikke det har så mye å gjøre med nasjonalitet på arbeiderne, det er nok heller regler for hvor fort produksjon skal gå og hvor lite tid og ressurser som skal brukes per bil.
Nja, kultur har overraskende mye å si for kvaliteten på utført arbeid. Men det må jo gjennomføres i hele organisasjonen. Med tysk ledelse i fabrikken kan dette bli bra. Er det amerikanere, not so much.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

thebadger

Sitat fra: turfsurf på torsdag 10. desember 2020, klokken 09:15
Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 08:59
Jeg tror ikke det har så mye å gjøre med nasjonalitet på arbeiderne, det er nok heller regler for hvor fort produksjon skal gå og hvor lite tid og ressurser som skal brukes per bil.
Nja, kultur har overraskende mye å si for kvaliteten på utført arbeid. Men det må jo gjennomføres i hele organisasjonen. Med tysk ledelse i fabrikken kan dette bli bra. Er det amerikanere, not so much.
Stereotypisering er gøy, la meg prøve:
Cadillac Catera er et bevis på at tyskere har bedre kvalitetskontroll enn.... vent litt
Daimler Chrysler er et bevis på at Amerikansk påvirkning ikke har noe med kvalitet å gjøre....

turfsurf

Sitat fra: thebadger på torsdag 10. desember 2020, klokken 10:04
Stereotypisering er gøy, la meg prøve:
Er fullt klar over at det er en viss stereotyping, men etter å ha vært med å kjørt i gang automasjonslinjer i USA, Canada og stort sett hele norden og europa er jeg og veldig klar over at arbeidskultur i de forskjellige landene er veldig forskjellig.

Dette påvirkes mye av lover, regler og tradisjon. Så vil jo selvfølgelig en opparbeidet kultur fra toppledelsen i en bedrift kunne motarbeide mye av dette. I tillegg så er det litt urettferdig å skjære USA over en kam, de har like mye variasjon mellom forskjellige stater som det er mellom land i Europa.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

HeiSveis

Hentet min blå M3LR på Lillestrøm i ettermiddag. Utelevering i skumring og 3 plussgrader. Lakk ser ok ut. Bare en liten og akseptabel panelgap mellom dør og c-stolpe. Baklykter derimot virker punkterte. Fulle av fukt og dugg i begge. Se bildene. Er dette normalt?

hELgenen

Så helt j..ut dette..Nei,ikke normalt dette!

Solheim

Sitat fra: HeiSveis på fredag 11. desember 2020, klokken 21:28
Hentet min blå M3LR på Lillestrøm i ettermiddag. Utelevering i skumring og 3 plussgrader. Lakk ser ok ut. Bare en liten og akseptabel panelgap mellom dør og c-stolpe. Baklykter derimot virker punkterte. Fulle av fukt og dugg i begge. Se bildene. Er dette normalt?
Dersom den har stått inne i et varmt lokale for så å komme ut i kulde kan dette skje. Vent noen dager og dersom det ikke bedrer seg så book service på app  :+1:

z4rd

Skal ikke være slik, punktum. Min 2020 LR er IKKE sånn. Den er tett og aldri hatt antydninger til fukt. Jeg la faktisk merke til en ny LR i går som hadde samme problemet med lyktene som de på bildet. Den stod parkert foran meg og hadde elektrisk bakluke. Lyktene så helt like ut mtp dugg.
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

HeiSveis

Takk for tilbakemeldingene. Nei bilen har stått ute lenge og er slik fortsatt. Ser ut som punktere glass eller pakninger. Jeg har sendt bilder og reklamasjon til DeliveryNO@tesla.com og bedt de bestille nye baklykter inkl. service.

Kim-

Jeg prøvde å reklamere på den gamle x sine baklys. Fikk ikke godkjent pga det ikke var synlige dråper inni, kanskje det var halvparten av så mye som du har.
Det er ikke godt nok og burde blitt avdekket før utlevering!
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

hemi

det er duggvær, bare parker den i varm garasje så ordner det seg

trykkertor

Mine lykter ser mer eller mindre slik ut fra sent oktober til april.
Tåkelyktene også.
Har prøvd å reklamere på det, men blir avslått med "går vekk i tørrere og varmere vær".
Men jeg er usikker på om dette er godt nok.
Hvis jeg skal til pkk (periodisk kjøretøykontroll) i kaldt og vått vær, vil jeg få feil på lysene da?
I så fall vil jo jeg mene det er en feil på bilen hvis den er levert på en slik måte at den ikke består pkk uansett dato.
De kan jo ikke be meg bestille time til pkk en dag det er tørt og varm. Bor jo i Bergen, og slike dager er det få og uforutsette av.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA