Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

castortroy

Bra detektiv arbeid, flott det løste seg :)

Merker selv jeg aldri har vært så kritisk til en bil som teslaen, jeg tar meg selv i å lete etter feil og lese mye på forumer og ser andres problemer. Har eid både dyrere og billigere biler før, men aldri vært så involvert i å eie en bil som nå :P Når jeg tenker meg om var det jo flere lignende feil på andre nye og dyrere biler jeg har hatt før, men da var jeg ikke så nøye på det som nå. Må prøve å nyte og elske denne fantastiske bilen, hatt en kjempeflott langtur med den nye boost oppdateringen og lydanlegget i bilen er kjempebra.

Jejl


1000kwh


knegg

Ikke akkurat Tesla sin feil.

Jeg var uoppmerksom og skrapet borti et gjerdet på vei ut fra parkeringen min. Gjerdet er ganske lavt så parkeringssensorene hadde ikke sjans til å oppdage det.

(Det ru området rundt skadene er bare et tykt lag med voks jeg la over for å forhindre oksidasjon i mellomtiden)

Noen tips til dette? Tror ikke det er verdt å bruke forsikring.
Et punkt er ganske solid skrapet og må nok utbedres på en skikkelig måte. Resten tror jeg kan fikses OK med slike lakkpenner.
2020 Model 3

Elmo

Sitat fra: Jejl på søndag 12. januar 2020, klokken 16:32
https://www.motor.no/artikler/tesla-eieren-matte-hugge-opp-lokket/
Var dette virkelig den eneste måten å gjøre det på?

Sitater fra artikkelen:
"Han ringte Tesla, som ikke greide å hjelpe ham.:o
"Tesla har han foreløpig ikke kontaktet.???
"Også å google etter en løsning. Men ingenting hjalp."   

. . . Ikke nevneverdig god på Googling men andre ord. Det finnes da utallige vieoer om løsning på dette.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Hodetelefoner

Vi brukte kleshenger når motoren foran låste seg. Gikk fint.

C_B_

Sitat fra: knegg på søndag 12. januar 2020, klokken 19:15
Ikke akkurat Tesla sin feil.

Jeg var uoppmerksom og skrapet borti et gjerdet på vei ut fra parkeringen min. Gjerdet er ganske lavt så parkeringssensorene hadde ikke sjans til å oppdage det.

(Det ru området rundt skadene er bare et tykt lag med voks jeg la over for å forhindre oksidasjon i mellomtiden)

Noen tips til dette? Tror ikke det er verdt å bruke forsikring.
Et punkt er ganske solid skrapet og må nok utbedres på en skikkelig måte. Resten tror jeg kan fikses OK med slike lakkpenner.
Brukte et sånt firma en gang for å fikse en bongel på en billig måte:
https://mpsmicropaint.no/hva-kan-vi-reparere/lakkskader/#/
Bra resultat den gangen.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#967
Sitat fra: Elmo på søndag 12. januar 2020, klokken 20:10
Sitat fra: Jejl på søndag 12. januar 2020, klokken 16:32
https://www.motor.no/artikler/tesla-eieren-matte-hugge-opp-lokket/
Var dette virkelig den eneste måten å gjøre det på?

Sitater fra artikkelen:
"Han ringte Tesla, som ikke greide å hjelpe ham.:o
"Tesla har han foreløpig ikke kontaktet.???
"Også å google etter en løsning. Men ingenting hjalp."   

. . . Ikke nevneverdig god på Googling men andre ord. Det finnes da utallige vieoer om løsning på dette.

I helgen var jeg på langtur og akkurat det samme skjedde meg (likt han på Motor linken); hører en lyd fra mekanismen men det rører seg ikke en mm. Har prøvd å presse ned ved åpning, bruke kredittkort, trepinne mm. Jeg finner ingen videoer på Youtube som tar for seg akkurat denne problematikken for Model 3 når Frunk ikke løsner en millimeter (masse videoer som sier noe om de tilfeller der 1. sperre har løst ut og man har en 2-3 cm glipe).

Dersom det finnes så mange videoer tar jeg gjerne imot en spesifikk link.
Andre råd med å bruke kleshenger og ståltråd tør jeg ikke bruke mhp lakk; det er jo ingen glipe her!

knegg

Sitat fra: C_B_ på søndag 12. januar 2020, klokken 20:53
Sitat fra: knegg på søndag 12. januar 2020, klokken 19:15
Ikke akkurat Tesla sin feil.

Jeg var uoppmerksom og skrapet borti et gjerdet på vei ut fra parkeringen min. Gjerdet er ganske lavt så parkeringssensorene hadde ikke sjans til å oppdage det.

(Det ru området rundt skadene er bare et tykt lag med voks jeg la over for å forhindre oksidasjon i mellomtiden)

Noen tips til dette? Tror ikke det er verdt å bruke forsikring.
Et punkt er ganske solid skrapet og må nok utbedres på en skikkelig måte. Resten tror jeg kan fikses OK med slike lakkpenner.
Brukte et sånt firma en gang for å fikse en bongel på en billig måte:
https://mpsmicropaint.no/hva-kan-vi-reparere/lakkskader/#/
Bra resultat den gangen.

Takk for tips  :+1: sendte inn forespørsel på pris
2020 Model 3

Hodetelefoner

Kleshenger fungerer kun hvis du har glippe. Fantastisk at tesla ikke smører disse motorene. Lurer på hvor mange milliarder tesla har tapt pga manglende smøring på ting

Handyman

Er det mangel på smøring som er årsaken?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

mikaelf

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 13. januar 2020, klokken 03:16
Kleshenger fungerer kun hvis du har glippe. Fantastisk at tesla ikke smører disse motorene. Lurer på hvor mange milliarder tesla har tapt pga manglende smøring på ting

Jeg hadde nøyaktig samme problem før jul.
Vi skulle kjøre opp til fjellet for helgen og dermed forsøkte meg med en dropp-in i en SC på Rud for å få åpnet frunken og ta ut de tingene som jeg hadde opp i den.
De var veldig betenkte i det første, med tanke på at de ikke klarer å låse frunken tilbake igjen forsvarlig måte, men bestemte til slutt å gjøre et forsøk likevel. Teknikeren mente at å få tilgang til låsemekanismen under fra er en ganske komplisert affære og tar en del tid.

Etter 1 time og 20 minutters ventetid fikk jeg beskjed om at bilen er klar og de har byttet ut aktuatoren, så problemet ble løst fullstendig  :)

Så lurer på om smøring vil hjelpe ved en slik feil, kanskje som forebyggende tiltak?
TMY - LR AWD (2022 HW3)

hemi

Dette skjer uavhengig om du bruker den eller ikke, jeg har brukt frunken min 3 ganger, alle for å fylle spylervæske, sist jeg fylte spylervæske var i juni/juli en gang når jeg ryddet i garasjen og skulle bruke opp, er vel den bilen jeg har som bruker minst..?!


Jeg åpnet den uten frost, uten fuktighet når den stoppet for meg, den virket rett og slett ikke.

Så virker som design/delefeil her, mer enn manglende smøring.

Dette er en ekstremt vanlig feil om dagen, myeee av det på facebook gruppa også.

DagfinnN

Sitat fra: hemi på mandag 13. januar 2020, klokken 10:33
Dette skjer uavhengig om du bruker den eller ikke, jeg har brukt frunken min 3 ganger, alle for å fylle spylervæske, sist jeg fylte spylervæske var i juni/juli en gang når jeg ryddet i garasjen og skulle bruke opp, er vel den bilen jeg har som bruker minst..?!
Jeg åpnet den uten frost, uten fuktighet når den stoppet for meg, den virket rett og slett ikke.
Så virker som design/delefeil her, mer enn manglende smøring.
Håper det blir  publisert en nødfix snart. Jeg har ikke hatt det, men liker å være forberedt. Hadde dette på vår TMS. Der var nødløsningen svært enkel, faktisk så enkel at jeg ikke gadd å stikke inn SC ens ærend for dette.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hemi

det er ingen wire på model 3.
dauer primary må fangern av eller sort belte i lirk, secondary får du huven opp litt og lettere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA