Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

eadie

Pipehelvete fra frontmotor på LR AWD. Alternerende, av og til skingrende lyder, spesielt rundt 45 km/t og 66 km/t, men hørres også godt på midten av 50, og 80 tallet.

Klaget, tekniker har kjørt og hørt lyder, bekrefter ulyd. Sendt inn til USA for å få lov til å skifte frontmotor.
Irriterende
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

Muffinman

Har ikke lest tråden, men en bekjent har en LR som har begynt å leve sitt eget liv etter bare 1 uke. Lysene flimrer og blinker når den står parkert. Time på verksted om 6-7 uker...

Andre som har hatt noe lignende?

knegg

Det er vel ikke bare sentrymode som aktiveres litt for ofte?
2020 Model 3

Elmo

Sitat fra: knegg på fredag 20. desember 2019, klokken 10:25
Det er vel ikke bare sentrymode som aktiveres litt for ofte?
Kanskje lurt å ta med at sentrymode er bilalarmen som tar opp "mistenkelige" bevegelser rundt bilen
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Klykken

Sitat fra: Muffinman på fredag 20. desember 2019, klokken 09:54
Har ikke lest tråden, men en bekjent har en LR som har begynt å leve sitt eget liv etter bare 1 uke. Lysene flimrer og blinker når den står parkert. Time på verksted om 6-7 uker...

Andre som har hatt noe lignende?
Sentrymode "hilser" på de som går for nærme bilen i front ved å blinke med lysene. Spør om din bekjente har aktivert Sentry Mode, som flere her nevner. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

#905
Ikke sentry. Dette er en flimring uten mønster med tilfeldige enkeltdioder i lyktene.

Supercharger

Sikkert vanninntrengning i frontlykta. Det skjedde med min på førersiden. Flimret noe voldsomt og noen dager senere sluttet frontlykta å lyse.

hemi

#907
Tom for spylervæske, frunk ville ikke opp.. meh ok, på fjellet kaldt... ikke fylt siden i sommer, sånnsett bra.

Vel hjemme, stått i varm garasje over natta, fortsatt no bueno, hører aktuator går 1 gang, men ikke gang 2/3

Panser beveger seg fritt. Ser ut som om jeg kjører en tur, resetter aktuator seg , og den tror frunk er låst, skal prøve og holde ned når jeg kjører aktuator

Tenkte eeeegentlig ta den på fjellet til over nyttår, men det er talentløst å ikke ha spylervæske! Er dette noe man får leiebil for?

Er ekstremt lite klar for å tilbringe lille julaften på service center..

moonbuggy

Igjen disse idiotsystemene på nyere biler, ikke bare Tesla. Er det bare meg som ønsker helt enkle tekniske mekaniske løsninger på ting som ladeluke og frunk. Ting som funker enten temperatur er slik eller slik, og til og med når bilen får noen år på nakken?

jkirkebo

Sitat fra: moonbuggy på søndag 22. desember 2019, klokken 17:00
Igjen disse idiotsystemene på nyere biler, ikke bare Tesla. Er det bare meg som ønsker helt enkle tekniske mekaniske løsninger på ting som ladeluke og frunk. Ting som funker enten temperatur er slik eller slik, og til og med når bilen får noen år på nakken?

Hehe, panserlåsen har jeg har jeg hatt problemer med på to tidligere biler. Spesielt i kulde, vaieren frøs på de ene. Og bakluka på vår gamle Touran streiket stadig, måtte bytte hele låskassen to ganger.

Teslaene våre har vært helt feilfrie på de samme punktene.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Klykken

Sitat fra: moonbuggy på søndag 22. desember 2019, klokken 17:00
Igjen disse idiotsystemene på nyere biler, ikke bare Tesla. Er det bare meg som ønsker helt enkle tekniske mekaniske løsninger på ting som ladeluke og frunk. Ting som funker enten temperatur er slik eller slik, og til og med når bilen får noen år på nakken?
Tankvaieren på vår Mazda cx3 funket særdeles dårlig på vinters tid. Var innom service to ganger for det på 3 år.
I3en har hatt 0 problemer. Samme med Teslaen vår.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

1000kwh

Passaten vår hadde en knapp som skulle få luka til å sprette ut.. ikke enkelt å både holde inne knappen i kupeen OG røske i luka :D

Ikke alltid det enkle er det beste ;)

gak

Jeg hadde en Alfa Romeo for noen år siden. Ved avgang fra Oslo skulle jeg fylle spylerveske, men fikk ikke opp panseret. Senere på motorveien spratt panseret opp og brettet seg over frontruta og taket. Skader for 130.000,-.
Polo 2.5

hemi

Men hvordan løser man dette? bor i bærum, er det dropin på rud? kan slenge bilen der og ta en taxi til kontoret, er ferieavvikling på kontoret så kan ikke sende en med bilen for å vente på oslo øst....

Prøvde schedule i appen, kunne få time 9 januar tidligst når jeg sjekket flere steder.

Ringe roadside assistance? man mister jo førerkort for å kjøre med skittent frontvindu med dårlig sikt, begynte heldigvis regne i oslo så kan få forflyttet meg rundt uten å stoppe hele tiden...

Skal egentlig opp på fjellet med den, så passer dårlig, får ny bensinbil som også skal vinterkjøres 2 uke januar... så dårlig timing fra bilens del!

Counterpointer

Sitat fra: hemi på søndag 22. desember 2019, klokken 16:20
Panser beveger seg fritt. Ser ut som om jeg kjører en tur, resetter aktuator seg , og den tror frunk er låst, skal prøve og holde ned når jeg kjører aktuator
Du har prøvd å vippe panser opp?
Noen ganger kan en glemme det åpenbare. Var en gang mitt panser ikke ville åpne, men hørte aktuator gikk. Vippet opp panseret med ett kredittkort og siden har det virket upåklagelig hele tiden (flere måneder).
Tror det finnes en posisjon hvor fjær og aktuator er helt i balanse og dermed ikke klarer å løse ut. Er hvertfall beste forklaring jeg kan tenke meg siden mitt problem forsvant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA