Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

RuneW

Er det setter på slik folie for folk, eller er det noe man kjøper og setter på selv? Og hvor/hva kjøper man i så fall?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Klykken

Kan fort bli stygt om man som uerfaren legger folie selv. Bobler, skjevt og innkapslet skitt. Sett det bort til beste alternativ. Evt hør på detailersclub.no under "jobb ønskes utført"-forumet.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

EV-FTW

Det er flere her inne som har klaget på mangel på lakk, og lagt ut bilder. Mitt spørsmål var enkelt. De som har klaget på dette, har Tesla ordnet opp?

Hva denne finalen har sagt og gjort er meg likegyldig.
I den filmen jeg så , som jeg linket tll, er der mer totalt uforståelig at dere seriøst kan godta og mene at slikt skal en bare godta, og at det ikke synes!

Det synes jo alle veier. Når du åpner luken til bagasjerommene fremme og bak. Når du åpner dørene. Og verst av alt, i sømmene mellom skjerm og A-stolpe!

Det er langt fra alle Model 3 som er slik, men ordner Tesla opp de de tilfellene som er så ille? Det er mitt spørsmål!
For slik den bilen ser ut, kan ikke under noen omstendighet forsvares og godtas. Så ille er det, rett og slett. Den skulle aldri vært kommet gjennom kvalitetskontroll hos Tesla.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

johniiii22

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 28. august 2019, klokken 12:14
Sitat fra: hELgenen på onsdag 28. august 2019, klokken 11:51
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 28. august 2019, klokken 10:51
Har sett det samme. Omtrent alle artikler om dårlig lakk spores tilbake til en enkelt person og personens påstander. Selv den finske testen hvor bilen blir undersøkt påpeker kort at dette er ett tilfelle og at de tar

Ikke alle - men veldig mange av de en finner på nettet nå lenker tilbake til denne finnen.
Til og med gamle lenker som viste biler i canada etter 1 år med vinter og rustproblemer peker nå ofte
rett tilbake til denne finnen og hans videoer isteden. Akkurat det siste her er jo litt snodig, men ingenting forundrer meg om dagen - enkelte går veldig langt i å enten beskytte, eller diskreditere Tesla.

Veldig bra at dette ble avdekket. Jeg har flere ganger sagt at det er noen betalt eller ikke som prøver alt de kan for å snakke ned Tesla. Jeg heller til at noen av disse får betaling for dette. Før når jeg har sagt slikt blir jeg beskyldt for å være paranoid og nærmest åndssvak. Kanskje det er noe her likevel?

I have not been paid for this. I have 24 friends who has the same issues @ Finland with soft & thin paint.
Even touching the paint scratches it. Like here: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/model-3-scratches-all-over-and-what-teslas-tech-said.156793

List of owners @Finland who has issues:
https://docs.google.com/spreadsheets/u/1/d/1hh6_LFXoWX84QUkcIVH3EMCAw9Mso3bMgKBN_HbZY_U/htmlview#gid=0

But i am doing alone the global complaining for everybody who is affected with these bad paintings. ( you can say me as loudmouth but i go with truth.. )

Why ? Because tesla threated me very very very badly when i was addressing the issues. No other reasons. :/

Here is guy from new york on his brand model 3s.
https://twitter.com/lightsportman/status/1166133421187289088

If you have not read our global complain i suggest you do it. It tells everything what you need to know.
https://nonono.com/case/tesla-group-complaint-against-tesla-model-3-owners-worldwide-unhappy-with-paint-quality-joni-savolainen




Handyman

Sitat fra: Øyst1 på onsdag 28. august 2019, klokken 13:29
Det er flere her inne som har klaget på mangel på lakk, og lagt ut bilder. Mitt spørsmål var enkelt. De som har klaget på dette, har Tesla ordnet opp?

Hva denne finalen har sagt og gjort er meg likegyldig.
I den filmen jeg så , som jeg linket tll, er der mer totalt uforståelig at dere seriøst kan godta og mene at slikt skal en bare godta, og at det ikke synes!

Det synes jo alle veier. Når du åpner luken til bagasjerommene fremme og bak. Når du åpner dørene. Og verst av alt, i sømmene mellom skjerm og A-stolpe!

Det er langt fra alle Model 3 som er slik, men ordner Tesla opp de de tilfellene som er så ille? Det er mitt spørsmål!
For slik den bilen ser ut, kan ikke under noen omstendighet forsvares og godtas. Så ille er det, rett og slett. Den skulle aldri vært kommet gjennom kvalitetskontroll hos Tesla.
Først vil jeg fraråde Sort lakk. Den er tynn og myk. Det er nok ikke uten grunn at den ikke lenger er standard.
Det var noen støvkorn i lakken og en liten transortripe på min bil (Midnight silver). Bemerket dette ved utlevering, det ble avmerket og notert på et skjema, og dagen etter (Lørdag) fikk jeg epost med time hos lakkverksted til utbedring. Bilen ble strøken!
Har siden lagt på DropOff-behandling, og lakken holder seg meget bra!
Hvis jeg åpner dørene legger meg ned på bakken kan jeg se steder der det er tynn fargelakk. Det bryr meg ikke... korrosjonsbeskyttelsen er like god.
Det er jo mange steder på en bil som blir eksponert av vann og salt som ikke er dekket med fargelakk. Alle andre steder dekker fargelakken.
Vil råde deg til å ta en titt på ulike TM3 for å se hvordan de er.
Som en nødløsning kan du uansett kan du levere bilen tilbake om den ikke er akseptabel.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

EV-FTW

Sitat fra: Handyman på onsdag 28. august 2019, klokken 14:59
Sitat fra: Øyst1 på onsdag 28. august 2019, klokken 13:29
Det er flere her inne som har klaget på mangel på lakk, og lagt ut bilder. Mitt spørsmål var enkelt. De som har klaget på dette, har Tesla ordnet opp?

Hva denne finalen har sagt og gjort er meg likegyldig.
I den filmen jeg så , som jeg linket tll, er der mer totalt uforståelig at dere seriøst kan godta og mene at slikt skal en bare godta, og at det ikke synes!

Det synes jo alle veier. Når du åpner luken til bagasjerommene fremme og bak. Når du åpner dørene. Og verst av alt, i sømmene mellom skjerm og A-stolpe!

Det er langt fra alle Model 3 som er slik, men ordner Tesla opp de de tilfellene som er så ille? Det er mitt spørsmål!
For slik den bilen ser ut, kan ikke under noen omstendighet forsvares og godtas. Så ille er det, rett og slett. Den skulle aldri vært kommet gjennom kvalitetskontroll hos Tesla.
Først vil jeg fraråde Sort lakk. Den er tynn og myk. Det er nok ikke uten grunn at den ikke lenger er standard.
Det var noen støvkorn i lakken og en liten transortripe på min bil (Midnight silver). Bemerket dette ved utlevering, det ble avmerket og notert på et skjema, og dagen etter (Lørdag) fikk jeg epost med time hos lakkverksted til utbedring. Bilen ble strøken!
Har siden lagt på DropOff-behandling, og lakken holder seg meget bra!
Hvis jeg åpner dørene legger meg ned på bakken kan jeg se steder der det er tynn fargelakk. Det bryr meg ikke... korrosjonsbeskyttelsen er like god.
Det er jo mange steder på en bil som blir eksponert av vann og salt som ikke er dekket med fargelakk. Alle andre steder dekker fargelakken.
Vil råde deg til å ta en titt på ulike TM3 for å se hvordan de er.
Som en nødløsning kan du uansett kan du levere bilen tilbake om den ikke er akseptabel.

Tusen takk for en bra og seriøst svar!

Det er godt å høre at de ordnet opp i ditt tilfelle.
Personlig kjøper jeg ikke sorte biler, mest av alt for de er fryktelige å holde rene, og swirls vises med en gang i dem.

Derimot er det ikke bra at en  skal unngå sorte biler fra Tesla grunnet myk og tynn lakk. Stort sett alle BMW jeg ser rundt er sorte, og tviler sterkt på disse har samme problemene med dårlig og mangelfull lakk og lakkering.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Klykken

Vår i3 har sandblåst bakfanger etter sprut fra bakhjul. Kom ganske tidlig det.
Også fatterns 530.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

MikkeBoomBoom

Sitat fra: Øyst1 på torsdag 29. august 2019, klokken 16:01
Tusen takk for en bra og seriøst svar!

Det er godt å høre at de ordnet opp i ditt tilfelle.
Personlig kjøper jeg ikke sorte biler, mest av alt for de er fryktelige å holde rene, og swirls vises med en gang i dem.

Derimot er det ikke bra at en  skal unngå sorte biler fra Tesla grunnet myk og tynn lakk. Stort sett alle BMW jeg ser rundt er sorte, og tviler sterkt på disse har samme problemene med dårlig og mangelfull lakk og lakkering.

Naboens blå Audi har også begynt å miste lakk på karosseri som er brettet rundt kant mot fremdekk, noe merker på den andre naboens BMW. Sett på skvettlapp og en stripe folie så sover du godt om natta :)

hELgenen

Sitat fra: Klykken på torsdag 29. august 2019, klokken 22:29
Vår i3 har sandblåst bakfanger etter sprut fra bakhjul. Kom ganske tidlig det.
Også fatterns 530.

På en i3 er vel det bare sjarmerende? :laugh:
Det blir ikke rust i karbon for å si det slik...........

Klykken

Sitat fra: hELgenen på fredag 30. august 2019, klokken 11:04
Sitat fra: Klykken på torsdag 29. august 2019, klokken 22:29
Vår i3 har sandblåst bakfanger etter sprut fra bakhjul. Kom ganske tidlig det.
Også fatterns 530.

På en i3 er vel det bare sjarmerende? :laugh:
Det blir ikke rust i karbon for å si det slik...........
Hehe, nåh. Nei, synes ikke det er særlig sjarmerende. Mest irritabelt, og ingen forståelse fra forhandler.

Men nå sklir denne tråden ut, tror jeg.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Curre

Gællande lackering har jag noterat att det på min bil har blivit "sandblåst" framfør høger bakhjul.
Ska kontakta Tesla før detta bl.a.
Detta upptæcktes efter c:a 8000km på huvudsakligen Oslovægar (samt ett par turer t/r Sthlm).
Det har inte varit någon rallykørning på grusvægar som kommenteras en del hær utan mest jobbpendling från ena sidan av Oslo till den andra.

Måste erkænna att jag inte trodde jag skulle gå och tænka på eventuella rostangrepp på en nybil, det førtar lite av glædjen. Får se vad de sæger, men ær inte så sugen på att læmna in en bil med 8000km på mætaren før lackering och foliering :-)
Fick utlevert 4:e mars och ser inte ut att ha nån skyddande folie nere på sparklådan så antar att den kom på senare leverade bilar. MSM færg.
Tesla Model 3 -19

GOS

#731
Sitat fra: Curre på tirsdag 03. september 2019, klokken 08:30

Fick utlevert 4:e mars och ser inte ut att ha nån skyddande folie nere på sparklådan så antar att den kom på senare leverade bilar. MSM færg.

I følge Tesla Stavanger så er INGEN biler i Norge levert med folie på kanalen etc. Min som er levert ut i februar har det ikke, men siden folk her påsto at de hadde så etterspurte jeg, og når de først sa at det ikke stemte så ba jeg dem sjekke igjen og svaret etter sjekk var "There is no protection film installed on cars in Norway market'.

Dere som mener dere har, er dere sikker på at det er film og ikke en langsgående sveiseskjøt  eller noe dere ser halveis oppe på kanalen? Jeg har en slik kant, men klarer ikke å få det til å bli folie med tanke på hvor den ender fremme/bak ved 'innbretten ved skjermene'. Også øvre langsgående del av dene kjennes for avrundet ut til å være folie.

Noe som har ett godt bilde av folien?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

ok67

Tok eit bilde for ei tid tilbake av mine kantkøyrde felgar, men filmen var også med. Så har tatt eit lite utsnitt
Du kan ikke vise dette vedlegget.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

Tom

#733
Har det samme på min mars bil,det er ikke folie..

GOS

Og på min og som sagt så får ikke jeg inntrykk av at dette er folie. Jeg kommer muligens til å prøve å legge noe selv om jeg føler skvettlapper ikke blir nok. Ingen merker  så langt på min etter 11.000 km.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA