Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Samco

Håper Tesla kommer med forbedringer ang lakk problemene når mer å mere feedback fra eiere og sosiale media kommer fram. Liker bilen godt teknisk sett utenom dette og bakluka så en modell 3 med IKEA esker og luka opp nylig hmm

Handyman

Sitat fra: GOS på tirsdag 03. september 2019, klokken 10:03
Sitat fra: Curre på tirsdag 03. september 2019, klokken 08:30

Fick utlevert 4:e mars och ser inte ut att ha nån skyddande folie nere på sparklådan så antar att den kom på senare leverade bilar. MSM færg.

I følge Tesla Stavanger så er INGEN biler i Norge levert med folie på kanalen etc. Min som er levert ut i februar har det ikke, men siden folk her påsto at de hadde så etterspurte jeg, og når de først sa at det ikke stemte så ba jeg dem sjekke igjen og svaret etter sjekk var "There is no protection film installed on cars in Norway market'.

Dere som mener dere har, er dere sikker på at det er film og ikke en langsgående sveiseskjøt  eller noe dere ser halveis oppe på kanalen? Jeg har en slik kant, men klarer ikke å få det til å bli folie med tanke på hvor den ender fremme/bak ved 'innbretten ved skjermene'. Også øvre langsgående del av dene kjennes for avrundet ut til å være folie.

Noe som har ett godt bilde av folien?
Tesla er jo kjent for å feilinformere til stadighet.
Fikk bil 15. mars. Den har et mykt gjennomsiktig lag utenpå lakken nederst på kanalen (blir merker når jeg trykker med neglen). Kall det hva man vil, men det er noe utenpå lakken, og jeg har ikke tenkt å prøve å løsne et hjørne for å se om det er en folie.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ryback

Feil i lakken på taket over høyre bakdør.

Riper i lakken

Feil på kamera i B-stolpe som gjorde at autopilot og cruise kontroll ikke fungerte.

Da jeg hadde bilen inne for å fikse kamera (som forøvrig tok 1 mnd!) så var det noen som stjal ladekabelen min!

C_B_

Sitat fra: Tom på tirsdag 20. august 2019, klokken 11:27
Sitat fra: JIB på tirsdag 20. august 2019, klokken 06:53
Etter at vinduet ved siden av sjåfør har vært lukket noen timer går det greit å åpne det helt. MEN når jeg da skal lukke det går det bare opp 1-2 centimeter og deretter ned igjen. Dette kan skje 1-3 ganger før det går helt opp slik som det skal gjøre. (Det må gå noen timer før feilen skjer.)

Noen som har opplevd samme


Samme her. Kalibibrering hjelper en stund så kommer det tilbake..Kun førerdør..

Fikk i går bilen tilbake fra reklamasjon. De hadde skiftet div. deler i/på førerdøren, men jeg fikk samme feil når jeg skulle dra fra servicesenteret. Fikk da forklart av de at det tok en stund før kalibreringen var korrekt. Når jeg spurte om jeg kunne gjøre kalibreringen selv sa de dette ikke var mulig på model 3 og at det var bare de som kunne gjøre det. Feilen skjedde 2 ganger igjen i morres, men får se om det etterhvert kalibreres bedre....

Tommis

Anbefaler fortsatt å sjekke under skiltplate bak. Bil levert i september i Drammen. Bulker og hull i lakk/karosseri etter bruk av for lange skruer.

Handyman

Sitat fra: Tommis på mandag 16. september 2019, klokken 11:05
Anbefaler fortsatt å sjekke under skiltplate bak. Bil levert i september i Drammen. Bulker og hull i lakk/karosseri etter bruk av for lange skruer.
Det helt utrolige med disse feilene er at skruene som er til dette ligger i en pose i bilen, men blir ikke benyttet.
I bilen min lå posen merket "Lisence plate screws" lå i hanskerommet, og jeg ble fortalt at de hadde glemt å fjerne dem....ja ja?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Boge

I dag så slet jeg veldig å få ut ladekabelen (som var brukt for første gang) fra bilen. Mens jeg drev og knotet så drev vinduene å åpnet seg, noe som ikke var spesielt morsomt siden det regnet kraftig. Noen opplevd at vinduene åpner seg sånn plutselig ?
Hvit M3 LR AWD 2019 mod. Levert Fredag 13 sept. 2019.

Geir K

Sitat fra: Tommis på mandag 16. september 2019, klokken 11:05
Anbefaler fortsatt å sjekke under skiltplate bak. Bil levert i september i Drammen. Bulker og hull i lakk/karosseri etter bruk av for lange skruer.

Hentet ny Tesla M3P i feb i Drammen med samme feil. Ble utbedret, med tydelig ikke lært. Og jeg var ikke alene. Tidligere tråder om dette

aj1240

Sitat fra: Tommis på mandag 16. september 2019, klokken 11:05
Anbefaler fortsatt å sjekke under skiltplate bak. Bil levert i september i Drammen. Bulker og hull i lakk/karosseri etter bruk av for lange skruer.

Samme feil her  >:(


magnetic

kriminelt dårlig opplæring av skilt montørere. og de er like medskyldige som utfører noe slikt. Tror ikke Elon er begeistra for slik hærverk på sin skapelse.

1000kwh

Jeg hadde blitt rimelig svett hvis jeg innså at jeg hadde gjort dette.. Men så kanskje jeg hadde tenkt på lengden av skruen i forveien også..  :o

Idiotiske ekstrakostnader for Tesla ..

Daniel_0007

Sjekka nå på min som var utlevert i Drammen i slutten av juli, de hadde heller ikke brukt tesla sine skruer, de lå i hanskerommer men heldigvis så var de som de hadde brukt var korte så nådde ikke karoseriet men var en del overflate riper under skilt holderen.
Model 3 2019 LR Rwd

CorsoDante

Fikk feilmeldingen ''eCall emergency call system needs service'', hvor det lot til at bilen ønsket *fysisk* oppmøte hos Tesla.

Kjente jeg ble slitt svett.

Men ordnet seg heldigvis ''OTA'', etter en software-update, veldig lettet over at jeg slapp å svinge innom TSC  ;D

Ellers ingen feil å melde om etter 1000 km og 1 måneds tid. Lakk har den jammen meg også.

:+1:
TM3P "FSD"

mreinha

#748
Missforstå meg rett, jeg elsker bilen, det er virkelig bil 2.0, men kvalitetsmessig så er den rett og slett tragisk...

Foreløpig liste over feil;
- Byttet deler av rattet, da hornet ikke fungerte
- Lengderettningen lar seg ikke justere på passasjersetet
- Byttet dørpanel, ikke en gang, men to, fremdeles ikke tilfredsstillende kvalitet (hull i panelene).
- Justering av frontlys
- Fukt i baklykter, ingen deler å få tak i
- Bakfanger løsnet og klips måtte byttes
- Lakkert panser pga bulker ved levering
- Festet bunnpanna på bilen, da den ikke var festet spesielt godt
- LTE faller stadig ut

For å ikke nevne kvaliteten på lakken og det evige problemet med at bilen fantombremser, selv på tomme veier.. Likevel så elsker jeg bilen, og hadde aldri i verden byttet tilbake til Mercedesen vi hadde tidligere..

De ansatte i Tesla Norge skal ha for at de gjør en god jobb, de er alltid hyggelige og forståelsesfulle, er jo ikke deres feil at Tesla ikke har reservedeler til dem...

C_B_

#749
Sidespeil høyreside folder deg ikke alltid ut.
Skjedde 2 ganger i løpet en dag.
Noen som har erfaring med dette?

Soft reset virket ikke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA