Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 29. juli 2019, klokken 14:02
På Model X får man vel gjeldende fart ved å vippe spaken ned og fartsgrense ved å vippe opp? Om jeg ikke husker feil.

Hovedforskjellen mellom S/X og 3 her er vel at de førstnevnte har dedikert ACC/AP-spak, mens den lille har det ikke, og derfor må håndtere disse greien på skjermen. Dette er en av grunnene til at jeg vegrer meg for å bytte til 3.
På S/X får man gjeldende hastighet ved å vippe spak opp, fartsgrense ved å trekke mot deg. Vil man endre til fartsgrense mens ACC/AP er aktivert, holder man spaken mot seg ca. ett sekund.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

jorgror

Jeg har også savnet en set funksjon på ACC der hastighet blir satt til nåværende hastighet.

Et godt eksempel hvor dette er en nødvendig funksjon er i områder med veiarbeid og nedsatt fartsgrense. Si at veien har vanligvis 80 km/t men er satt ned til 50 fordi veien er litt smal.
Her er det nesten umulig å aktivere ACC fordi bilen vil skyte fart opp i 80+offset lenge før man rekker å scrolle seg ned.
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Elmo

Sitat fra: jorgror på torsdag 01. august 2019, klokken 09:32
Jeg har også savnet en set funksjon på ACC der hastighet blir satt til nåværende hastighet.

Et godt eksempel hvor dette er en nødvendig funksjon er i områder med veiarbeid og nedsatt fartsgrense. Si at veien har vanligvis 80 km/t men er satt ned til 50 fordi veien er litt smal.
Her er det nesten umulig å aktivere ACC fordi bilen vil skyte fart opp i 80+offset lenge før man rekker å scrolle seg ned.
Har ikke utforsket dette mye, men jeg opplever flere ganger at hastighet blir satt til hastigheten jeg kjører i. Både til lavere og til høyere en fartsgrense+10. 
Jeg tror det er hvis man akselererer når man aktiverer ACC.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Tom

Det er nok en bug i ACC ene eller andre veien..

Ser du i slutten her i videoen så fungerer det som det skal i en lite øyeblikk..
Somoftest kommer fartsgrense + offsett opp.. men av og til kommer det opp hastigheten du har under farts grensen fra 30km/h, helt tilfeldig når og hvor dette skjer..


https://photos.app.goo.gl/QWkAG3hDBj9JhWDNA


stefse

Har opplevd at hastigheten plutselig er blitt satt til 30km/t inne i en tunell med 80 sone. Antagelig fordi det over tunellen gikk en vei med 30 sone et sted. Dette blir ikke bra før systemet benytter skiltgjenkjenning.
Tesla Model3 LR AWD 2019
VW eGolf - solgt

thomas_ja27

DAB-radio sluttet plutselig og virke, alt annet som har med lyd å gjøre fungerer som det skal. Jeg har prøvd restart og power off.. Tok ned deksel i taket på passasjersiden, der DAB-modulen sitter og har sjekket kontaktene til antennene. Alt der så greit ut. Blinker i en diode på DAB-modulen.

Noen som har opplevd dette?

Kjipt når man bor 40 mil unna service senter..
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

rlnd

Sitat fra: thomas_ja27 på tirsdag 13. august 2019, klokken 08:06
DAB-radio sluttet plutselig og virke, alt annet som har med lyd å gjøre fungerer som det skal. Jeg har prøvd restart og power off.. Tok ned deksel i taket på passasjersiden, der DAB-modulen sitter og har sjekket kontaktene til antennene. Alt der så greit ut. Blinker i en diode på DAB-modulen.

Noen som har opplevd dette?

Kjipt når man bor 40 mil unna service senter..
Sikker på at det ikke er noen problemer med radio i ditt område? Dobbelsjekket med en annen bil?
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

thomas_ja27

Sitat fra: rlnd på tirsdag 13. august 2019, klokken 12:33
Sitat fra: thomas_ja27 på tirsdag 13. august 2019, klokken 08:06
DAB-radio sluttet plutselig og virke, alt annet som har med lyd å gjøre fungerer som det skal. Jeg har prøvd restart og power off.. Tok ned deksel i taket på passasjersiden, der DAB-modulen sitter og har sjekket kontaktene til antennene. Alt der så greit ut. Blinker i en diode på DAB-modulen.

Noen som har opplevd dette?

Kjipt når man bor 40 mil unna service senter..
Sikker på at det ikke er noen problemer med radio i ditt område? Dobbelsjekket med en annen bil?

Har testet i flere områder og har godt signal i fossilbilen og radioer inne i huset.
Får såvidt inn litt signal når jeg er midt i bysentrum, så lurer på om det er noe galt med antennen.
Tesla Model 3 LR m/HF, HW3 og FSD
Nissan Leaf Tekna 2018 (solgt mai 2019)
Peugeot ION 2015

Daniel_0007

 :-1: Fant nå ut at baklykta på høyre siden har sprukket, andre som har opplevd det?

Model 3 2019 LR Rwd

Klykken

Problemer med de fleste Tesla. Skjer fra tid til annen.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Daniel_0007

 :-1:Har  nå avdekka enda mere feil på en bil som er 3 uker gammel.
Heldigvis har jeg service time 21 august men tviler på de fikser alt må nok innom flere ganger, nå har gummi listene rundt dørene begynt å løsne slik man ser på gamle biler 😒
I tillegg det velkjente problemet med gummien i bakdørene lager riper,  noen som har fått tesla til å fikse ripene og ikke bare justere døra?
Model 3 2019 LR Rwd

RuneW

Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 19. august 2019, klokken 10:27
I tillegg det velkjente problemet med gummien i bakdørene lager riper,  noen som har fått tesla til å fikse ripene og ikke bare justere døra?

Er det mulig å justere seg bort fra dette da?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Handyman

Sitat fra: RuneW på mandag 19. august 2019, klokken 11:03
Sitat fra: Daniel_0007 på mandag 19. august 2019, klokken 10:27
I tillegg det velkjente problemet med gummien i bakdørene lager riper,  noen som har fått tesla til å fikse ripene og ikke bare justere døra?

Er det mulig å justere seg bort fra dette da?
Tviler jeg på, for meg så virker det som om det er gummiblandingen i gummitettingen (ikke gummilista) som gjør at støv ol. fester seg.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

hemi

Jeg vasker denne ekstremt ofte, minst 2-3 ganger i mnd, det hjelper, men blir stadig flere merker.

Vurderer polere ned og ta folie

Counterpointer

Sitat fra: hemi på mandag 19. august 2019, klokken 14:57
Jeg vasker denne ekstremt ofte, minst 2-3 ganger i mnd, det hjelper, men blir stadig flere merker.

Vurderer polere ned og ta folie
Jeg synes jeg vasker min skjelden siden jeg har kjeramisk beskyttelse. Blir nok bare fire-fem ganger i måneden (pluss noen ganger med bare vann/høytrykk innimellom)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA