Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: LFC på lørdag 20. juli 2019, klokken 10:47
Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.

Du må ha i bakhodet at "alle" som har problemer med noe klager/ber om hjelp, mens de som ikke har problemer bruker tiden sin på helt andre ting enn å fortelle om hvor uproblematisk bilholdet er på facebook og andre forum. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RuneW

Sitat fra: LFC på lørdag 20. juli 2019, klokken 10:47
Etter å ha lest en del sider her så frister ikke TM3 egentlig.
Det virker som de bare er pøst ut i markedet uten kvalitetssikring.
Kundene skal jo slippe å ta den biten.

Jeg gidder ikke å prøve å overbevise en som tilsynelatende allerede har gjort opp en mening basert på denne tråden, men kan bare som de andre si at TM3 på ingen måte er en "problembil". Hvis en super-storselger som TM3 virkelig hadde vært full av problemer så hadde mediene kastet seg over dette.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

JPM

Jeg vurderte TM3 før jeg kjøpte I-Pace, og kan si at alle nye bilmodeller av slik karakter sliter med barnesykdommer. Jeg har planer om å beholde Jaguaren i 4 år, før jeg går over på TM3 (mulig TMY). Fordelen med Jaguar i dette henseendet, er at det er kort ventetid hos forhandler for å fikset ulike problemer.

I-Pace sliter jo som kjent med svarte skjermer på infotainment, litt ladetrøbbel på Ionity, det kommer inn støv pga dårlig tetning av bakdører, tilbakekalling pga noe med bremserespons osv.

Jeg heier på Tesla, men venter et par år til serviceproblematikken har avtatt. Da blir det handel.

Autowinder

Du er ute på ferieturen i sommersola en ettermiddag i 60-sonen, og du får den følelsen av at her kan det være fartskontroll. Du aktiverer Cruise Control, men siden kartdataenes hastighetsoverlay er utdatert aksellererer Teslaen til 80km/t, og i det du innser feilen og scroller frenetisk på ratthjulet for å senke farten passerer du akkurat laseren som registrerer 66km/t i 60-sonen. Sure saker. Ok, sier du, når skiltgjenkjenning kommer og virker feilfritt, er dette ikke noe tema. Men jeg kunne likevel ønske muligheten til å justere innslaget på hastighet før jeg aktiverer ACC.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

1000kwh

Sitat fra: Autowinder på mandag 29. juli 2019, klokken 12:07
Du er ute på ferieturen i sommersola en ettermiddag i 60-sonen, og du får den følelsen av at her kan det være fartskontroll. Du aktiverer Cruise Control, men siden kartdataenes hastighetsoverlay er utdatert aksellererer Teslaen til 80km/t, og i det du innser feilen og scroller frenetisk på ratthjulet for å senke farten passerer du akkurat laseren som registrerer 66km/t i 60-sonen. Sure saker. Ok, sier du, når skiltgjenkjenning kommer og virker feilfritt, er dette ikke noe tema. Men jeg kunne likevel ønske muligheten til å justere innslaget på hastighet før jeg aktiverer ACC.
På TMS kan man øke/senke hastighet på CC-hendelen og få den hastigheten man har . Hvis jeg da aktiverer AP så mener jeg hastigheten beholdes. Er dette mulig på TM3?

jkirkebo

Sitat fra: Autowinder på mandag 29. juli 2019, klokken 12:07
Du er ute på ferieturen i sommersola en ettermiddag i 60-sonen, og du får den følelsen av at her kan det være fartskontroll. Du aktiverer Cruise Control, men siden kartdataenes hastighetsoverlay er utdatert aksellererer Teslaen til 80km/t, og i det du innser feilen og scroller frenetisk på ratthjulet for å senke farten passerer du akkurat laseren som registrerer 66km/t i 60-sonen. Sure saker. Ok, sier du, når skiltgjenkjenning kommer og virker feilfritt, er dette ikke noe tema. Men jeg kunne likevel ønske muligheten til å justere innslaget på hastighet før jeg aktiverer ACC.

Hæ? Går ikke ACC på Model 3 til gjeldende hastighet når den aktiveres? Det er jo hele poenget med cruise control, at den skal fortsette å holde gjeldende hastighet...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

På Model X får man vel gjeldende fart ved å vippe spaken ned og fartsgrense ved å vippe opp? Om jeg ikke husker feil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

1000kwh

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. juli 2019, klokken 13:16
Sitat fra: Autowinder på mandag 29. juli 2019, klokken 12:07
Du er ute på ferieturen i sommersola en ettermiddag i 60-sonen, og du får den følelsen av at her kan det være fartskontroll. Du aktiverer Cruise Control, men siden kartdataenes hastighetsoverlay er utdatert aksellererer Teslaen til 80km/t, og i det du innser feilen og scroller frenetisk på ratthjulet for å senke farten passerer du akkurat laseren som registrerer 66km/t i 60-sonen. Sure saker. Ok, sier du, når skiltgjenkjenning kommer og virker feilfritt, er dette ikke noe tema. Men jeg kunne likevel ønske muligheten til å justere innslaget på hastighet før jeg aktiverer ACC.

Hæ? Går ikke ACC på Model 3 til gjeldende hastighet når den aktiveres? Det er jo hele poenget med cruise control, at den skal fortsette å holde gjeldende hastighet...
Hvis du går rett til AP (og bilen ikke har noen tidligere CC-hastighet) mener jeg at du får fartsgrensen + 0-10 km/t offset

Counterpointer

Hvis du trykker på bildet av fartsgrenseskiltet så går vel både TACC og AP til den hastigheten. (Model 3)

jkirkebo

Sitat fra: 1000kwh på mandag 29. juli 2019, klokken 14:17
Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. juli 2019, klokken 13:16
Sitat fra: Autowinder på mandag 29. juli 2019, klokken 12:07
Du er ute på ferieturen i sommersola en ettermiddag i 60-sonen, og du får den følelsen av at her kan det være fartskontroll. Du aktiverer Cruise Control, men siden kartdataenes hastighetsoverlay er utdatert aksellererer Teslaen til 80km/t, og i det du innser feilen og scroller frenetisk på ratthjulet for å senke farten passerer du akkurat laseren som registrerer 66km/t i 60-sonen. Sure saker. Ok, sier du, når skiltgjenkjenning kommer og virker feilfritt, er dette ikke noe tema. Men jeg kunne likevel ønske muligheten til å justere innslaget på hastighet før jeg aktiverer ACC.

Hæ? Går ikke ACC på Model 3 til gjeldende hastighet når den aktiveres? Det er jo hele poenget med cruise control, at den skal fortsette å holde gjeldende hastighet...
Hvis du går rett til AP (og bilen ikke har noen tidligere CC-hastighet) mener jeg at du får fartsgrensen + 0-10 km/t offset

AP er greit nok, men her var det snakk om ACC: "Du aktiverer Cruise Control..."
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tom

Fører vinduet mitt er ikke helt i lodd..
Åpne det går fint men lukking går ikke helt som det skal..
Drar jeg knappen helt opp så går som regel vinduet opp 5 cm så ned igjen.må prøve 2-3 ganger før det går helt opp.. Etter kalibrering så funke det den stund men feilen kommer alltid tilbake.
Eller så er jeg kjempe fornøyd 😁

Autowinder

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. juli 2019, klokken 13:16
Sitat fra: Autowinder på mandag 29. juli 2019, klokken 12:07
Du er ute på ferieturen i sommersola en ettermiddag i 60-sonen, og du får den følelsen av at her kan det være fartskontroll. Du aktiverer Cruise Control, men siden kartdataenes hastighetsoverlay er utdatert aksellererer Teslaen til 80km/t, og i det du innser feilen og scroller frenetisk på ratthjulet for å senke farten passerer du akkurat laseren som registrerer 66km/t i 60-sonen. Sure saker. Ok, sier du, når skiltgjenkjenning kommer og virker feilfritt, er dette ikke noe tema. Men jeg kunne likevel ønske muligheten til å justere innslaget på hastighet før jeg aktiverer ACC.

Hæ? Går ikke ACC på Model 3 til gjeldende hastighet når den aktiveres? Det er jo hele poenget med cruise control, at den skal fortsette å holde gjeldende hastighet...
Jeg kjører endel med ACC på og av og på osv. oftest av hensyn til rette strekk og svingete partier. Har den vært på i 80 sone og av og aktiveres igjen i det kartet sier er 80 sone men som reelt er i en 60 sone som kartoverlayet ikke kjenner kobler den jo inn i 80. Jeg kan jo bremse ned og aktivere ACC, og da velger og holder den jo 60, mens jeg ønsker meg å velge 60 før jeg slår på ACC igjen og la bilen slå av farten med regen.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Daniel_0007

#672
Merka idag at døra på høyre side bak er litt feiljustert, er det noe jeg burde klage på? Sjekka andre model 3 rundt her og de er ikke
Model 3 2019 LR Rwd

Hodetelefoner

Den lista hadde du rettet på selv. Raskere enn du klarer å gå rundt bilen :)
Løftes rett opp. Kan sitte litt.
(Det er den rette måten å gjøre det på. Tesla vil mest sannsynlig gi den et dunk med hånden sideveis ;))

Daniel_0007

Sitat fra: Hodetelefoner på torsdag 01. august 2019, klokken 06:22
Den lista hadde du rettet på selv. Raskere enn du klarer å gå rundt bilen :)
Løftes rett opp. Kan sitte litt.
(Det er den rette måten å gjøre det på. Tesla vil mest sannsynlig gi den et dunk med hånden sideveis ;))

Må nok byttes ser den har fått skade foran fordi den er feil montert, skal ihvertfall kreve det som du ser så buler den ut tviler på den går tilbake igjen
Model 3 2019 LR Rwd

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA