Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Helge82

#630
Sitat fra: ApeX på torsdag 04. juli 2019, klokken 09:40
Sitat fra: Helge82 på fredag 28. juni 2019, klokken 20:46
Hadde en bra utlevering, men var noen skrape merker på midtkonsollen. Skjema ble fyllt ut og bilde tatt. Andre som har hatt tilsvarende? Fått utbedret enda?

Type 2 kabel manglet, men skulle sendes i posten senere. UMC som fulgte med så ikke helt ny ut, normalt?

Jeg fikk med Type2 kabel. UMC'en lå i baggen sin, men var ikke pakket inn i bobleplast slik den i utgangspunktet skal være, har i ettertid sett at den har noen skraper på seg, men usikker på om de er egenproduserte eller om de var der fra før. Så lenge den ser nogen lunde grei ut og fungerer som den skal så gjør ikke jeg noe mer ut av det.

Pianolakken blir oppskrapet bare du ser litt stygt på den. Anbefaler å foliere når du eventuelt får nye deksler. Jeg folierte dagen etter utlevering, anbefaler på det sterkeste å gjøre det. Med litt tålmodighet så går det helt fint.



Ok, tydeligvis fler som ikke får helt ny UMC da. Så lenge den har samme garanti som bilen har det ikke noen stor betydning (venter på svar).

Jeg har gitt tilbakemelding til Tesla at det å wrappe midtkonsollen er en OK løsning (istedenfor å eventuelt bytte den)

ApeX

NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

hemi

Hadde bilen på service for fiks av ting som var feil ved utlevering,  de fikset det de skulle fikse, selv om det var mye frem og tilbake, og de prøvde si bilen måtte stå der en uke... ventet 3 mnd på timen, tingene tok kanskje 5 min. so far so good.

Bilen ble ripet opp, ikke så bra. De annerkjente at de hadde laget skaden iaf. (bilen var nyvasket og shina før innlevering) så lett å se.

Nå venter jeg både på lakkfiks av det som ble funnet ved utlevering, og det som kom på service.. yay ...

Måtte trolig gjøres i 2 omganger også for ekstra kos siden 2 forskjellige betaler.


Ved innlevering på service nektet de for lakk greiene skulle utbedres, men hadde det skriftlig fra utlevering + skjema, så da skulle det visst ordnes. Men.. er crickets, har hørt 0 om begge saker.

C_B_

#633
Mangler:
1: Evt. endre auto. vindusvisker(fordi den auto.v. visker for skjelden synes jeg) slik at når den starter første gang starter laveste hastighet for manuell. Og slutte laveste trinn når føler for auto.føler ikke slår ut i særlig grad. Evt. i tillegg øke manuell trinn hvis flere utslag på auto. føler...
2: Ikke starte alarmen(Centry M.)når noen sitter i bilen og personen som går å betaler park. billett har med seg nøkkel(mobiltlf.)

Mosfet


Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"



kristtorp

Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Mosfet

#636
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.

1000kwh

Sitat fra: Mosfet på fredag 05. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.
Trodde du seriøst at var 12-veis elektrisk justerbare setet bak i model 3?? Dette er grunnen til at selskaper alltid skriver at det tas forbehold om skrivefeil.

Det er ingen elektriske justeringer bak på Model S heller.

RuneW

Sitat fra: 1000kwh på fredag 05. juli 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Mosfet på fredag 05. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.
Trodde du seriøst at var 12-veis elektrisk justerbare setet bak i model 3?? Dette er grunnen til at selskaper alltid skriver at det tas forbehold om skrivefeil.

Det er ingen elektriske justeringer bak på Model S heller.

Hehe, det kan ikke være mange biltypene i verden med 12-veis elektrisk justerbare setene bak?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Mosfet

#639
Sitat fra: RuneW på lørdag 06. juli 2019, klokken 00:37
Sitat fra: 1000kwh på fredag 05. juli 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Mosfet på fredag 05. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.
Trodde du seriøst at var 12-veis elektrisk justerbare setet bak i model 3?? Dette er grunnen til at selskaper alltid skriver at det tas forbehold om skrivefeil.

Det er ingen elektriske justeringer bak på Model S heller.

Hehe, det kan ikke være mange biltypene i verden med 12-veis elektrisk justerbare setene bak?

Er ikke uvanlig med godt av justeringsmuligheter på bakseter. Min gamle Mitsubishi outlander hadde 16 veis justering i samme 40/60 splitt som model 3 og denne bilen er vel ikke akkurat kjent for interiørkvalitet og kostet mye mindre enn Model 3. Var noe tilsvarende på en Honda jeg hadde tidlig på 2000 tallet.

Det er forskjell på 12 veis individuelt justerbare bakseter (som tilsvarer forseter og tilsvarende Model X) noe veldig få har og som det ikke sto noe om og 10-20 veis justering totalt for hele baksetet noe som er vanlig;

Legge ned/ta opp venstre side av baksetet: 2 veis
Legge ned/ta opp midten i en 40/20/40 split: 2 veis
Legge ned/ta opp høyre side av baksetet: 2 veis
Legge ned/ta opp midtarmlene: 2 veis
Justere frem og tilbake disse delene av baksetet: 6 veis
Justere opp/ned 3 nakkestøtter for bakseter: 6 veis
Totalt 20 veis justering for standard bakseter. Model 3 har totalt 4 av disse.

Flere biler har og deler eller alt dette "elektrisk" justert også, selv om det kun ofte er en enkelt knapp for opp/ned og ikke millimeterjustering man er vant med til på forseter. Tror ingen har forventet BMW 7 serie bakseter i Model 3, men "ha ha" er det ille å forvente noe tilsvarende av alle de billige asia bilene jeg har hatt siste 15 årene på en topp moderne Model 3 når de til og med fremhever det om man betaler ekstra for premium interiør?


1000kwh

Sitat fra: Mosfet på lørdag 06. juli 2019, klokken 01:09
Sitat fra: RuneW på lørdag 06. juli 2019, klokken 00:37
Sitat fra: 1000kwh på fredag 05. juli 2019, klokken 20:02
Sitat fra: Mosfet på fredag 05. juli 2019, klokken 17:42
Sitat fra: kristtorp på fredag 05. juli 2019, klokken 14:38
Sitat fra: Mosfet på torsdag 04. juli 2019, klokken 23:17

Min manglet elektrisk justerbare bakseter ref hva premium interiør inkluderte på websiden tidligere enn i dag;

"12-veis justerbare, elektriske for- og bakseter med varme"

Nå i dag er det endret til:
"12-veis justerbare, elektriske forseter"
"For- og bakseter med setevarme"

I Tesla Model 3 så er det ikke justerbare bakseter, eneste du kan er å legge de ned.

Sikkert derfor de har endret det fra at det var elektriske bakseter til at det ikke er det. Aldri greit å pynte på spesifikasjonene.
Trodde du seriøst at var 12-veis elektrisk justerbare setet bak i model 3?? Dette er grunnen til at selskaper alltid skriver at det tas forbehold om skrivefeil.

Det er ingen elektriske justeringer bak på Model S heller.

Hehe, det kan ikke være mange biltypene i verden med 12-veis elektrisk justerbare setene bak?

Er ikke uvanlig med godt av justeringsmuligheter på bakseter. Min gamle Mitsubishi outlander hadde 16 veis justering i samme 40/60 splitt som model 3 og denne bilen er vel ikke akkurat kjent for interiørkvalitet og kostet mye mindre enn Model 3. Var noe tilsvarende på en Honda jeg hadde tidlig på 2000 tallet.

Det er forskjell på 12 veis individuelt justerbare bakseter (som tilsvarer forseter og tilsvarende Model X) noe veldig få har og som det ikke sto noe om og 10-20 veis justering totalt for hele baksetet noe som er vanlig;

Legge ned/ta opp venstre side av baksetet: 2 veis
Legge ned/ta opp midten i en 40/20/40 split: 2 veis
Legge ned/ta opp høyre side av baksetet: 2 veis
Legge ned/ta opp midtarmlene: 2 veis
Justere frem og tilbake disse delene av baksetet: 6 veis
Justere opp/ned 3 nakkestøtter for bakseter: 6 veis
Totalt 20 veis justering for standard bakseter. Model 3 har totalt 4 av disse.

Flere biler har og deler eller alt dette "elektrisk" justert også, selv om det kun ofte er en enkelt knapp for opp/ned og ikke millimeterjustering man er vant med til på forseter. Tror ingen har forventet BMW 7 serie bakseter i Model 3, men "ha ha" er det ille å forvente noe tilsvarende av alle de billige asia bilene jeg har hatt siste 15 årene på en topp moderne Model 3 når de til og med fremhever det om man betaler ekstra for premium interiør?
Jeg skjønner fortsatt ikke hva det er du egentlig trodde.

I alle fall, det var en helt åpenbar skrivefeil/dårlig formulering fra Tesla sin side.

Setene kan legge ned ja, det står sikkert en annen plass.

HHawk396

Hei, har funnet følgende mangler på min Tesla Model 3 etter første ordentlige vask:

- Løse plasttråder på innsiden av kupeen, rundt vinduet i taket, usikker på om dette er "overskudds" plastikk eller om vinduet ikke er helt tett pga. dette.
- Listen på høyre underside av bilen (mellom hjulene på høyre side) er tydelig bøyd ned, på venstre side ligger listen helt i kant med karosseriet.
- Bagasjeromsåpningen er ikke i orden: Foringen på innsiden av karosseriet passer ikke med utformingen av karosseriet. Mellomrom på minst 1 cm midt på bagasjeromsåpningen og ut mot sidene.
- Lakkfeil på innsiden av førerdøren, nesten umulig å se, men blir synlig når man vasker med mikrofiberklut som henger seg fast.

Jeg har varslet om disse feilene til Tesla, men jeg verken får bekreftelse på at de har motatt henvendelsen eller noe som helst respons. Flere som sliter med dette? I tillegg har jeg ikke fått respons eller fått refundert reisekostnadene jeg måtte legge ut for å hente bilen i Ålesund, istedet for i Trondheim som avtalt...

Føler selve kundeservicen er elendig, en eller annen form for respons er vel vanlig å få når man tar kontakt om ulike ting, nå føler jeg bare at jeg svever i uvitenhet...

Takk for hjelp og respons!


CorsoDante

Sitat fra: HHawk396 på tirsdag 09. juli 2019, klokken 09:36
Hei, har funnet følgende mangler på min Tesla Model 3 etter første ordentlige vask:

- Løse plasttråder på innsiden av kupeen, rundt vinduet i taket, usikker på om dette er "overskudds" plastikk eller om vinduet ikke er helt tett pga. dette.
- Listen på høyre underside av bilen (mellom hjulene på høyre side) er tydelig bøyd ned, på venstre side ligger listen helt i kant med karosseriet.
- Bagasjeromsåpningen er ikke i orden: Foringen på innsiden av karosseriet passer ikke med utformingen av karosseriet. Mellomrom på minst 1 cm midt på bagasjeromsåpningen og ut mot sidene.
- Lakkfeil på innsiden av førerdøren, nesten umulig å se, men blir synlig når man vasker med mikrofiberklut som henger seg fast.

Jeg har varslet om disse feilene til Tesla, men jeg verken får bekreftelse på at de har motatt henvendelsen eller noe som helst respons. Flere som sliter med dette? I tillegg har jeg ikke fått respons eller fått refundert reisekostnadene jeg måtte legge ut for å hente bilen i Ålesund, istedet for i Trondheim som avtalt...

Føler selve kundeservicen er elendig, en eller annen form for respons er vel vanlig å få når man tar kontakt om ulike ting, nå føler jeg bare at jeg svever i uvitenhet...

Takk for hjelp og respons!

Du har ikke vurdert å legge til bilder? Skal selv hente ut en Model 3 snart, og hadde satt pris på bilder.

Angående respons så er det vel ikke vanlig å få ekstremt hurtig respons i dette landet midt i fellesferien, i sær på henvendelser litt utenom det vanlige? Regner med du anvender e-post, og henvender deg til delivery?

Min erfaring med Tesla (delivery) er at de er meget kjappe med å respondere (med mindre du ringer...). Sendte en henvendelse pr. e-post søndag ettermiddag, og fikk et oppklarende svar 08:10 mandag morgen. Å ringe tar lengre tid, men hvorfor ringe?

Jeg er godt fornøyd så langt, men mye kan skje frem til levering ;)
TM3P "FSD"

Tom

- Listen på høyre underside av bilen (mellom hjulene på høyre side) er tydelig bøyd ned, på venstre side ligger listen helt i kant med karosseriet.

Her tar du og smekker til med håndflaten så er den på plass..

ApeX

Hvis det er den svarte listen så er den bare festet med klips. Bare å dytte på plass. Har måttet gjøre det på begge sider på min.
NIO ES8 Signature  |01.2023
Tesla Model 3 LR     |06.2019
Tesla Model X 100D |04.2018 - 03.2019
Tesla Model S 75D   |06.2017 - 04.2018
BMW i3 94 ah FC     |09.2016 - 06.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA