Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: ElTor på søndag 14. april 2019, klokken 23:23
Død sub etter siste oppdatering, noen tips for å fikse?
Hvilken versjon??
Har du prøvd forskjellige typer reset og Power Off?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ElTor

19.8.5 Falt ut igår da jeg skrudde på NOA. Reset har jeg ikke prøvd enda, hvordan kjører jeg en power off?

MrGudim

Noen som har problemer med bakre setebeltefester?
Hos meg virker det som de ikke stikker langt nok opp. Det gjør det vanskelig å feste setebeltene  ???

cjs

Samme her
Har rapportert det til Tesla Support


Erlend1963

Sitat fra: ElTor på mandag 15. april 2019, klokken 00:08
19.8.5 Falt ut igår da jeg skrudde på NOA. Reset har jeg ikke prøvd enda, hvordan kjører jeg en power off?

Google is your friend: https://teslaownersgroup.co.uk/kb/reboot-tesla-something-going-wrong

Elmo

Sist fredag ettermiddag fikk jeg plutselig en masse feilmeldinger:
- ABS disabled - Stability control disabled - Regen brake disabled - Tire Pressure monitor system fault - Auto Emergency Braking disabled - Traction control disabled - Car needs service.
I tillegg ble styring og bremsepedal veldig tunge.

Forsøkte å resette selv men ingen effekt. Ringte road assist på lørdagen. De fant ikke årsaken. De forsøkte Power off men ingen effekt, så da sa jeg måtte dra til Tesla Rud "first think monday morning".

Var på Tesla Rud mandag ca kl 11, ventet ca 15min før de tok inn bilen og jeg fikk Avis leiebil (TMS 75D 2019).
Kl. 18:10 fikk jeg SMS-beskjed om at bilen var ferdig og kunne hentes.
Hentet bilen tirsdag formiddag - nyvasket og reparert.
Årsak: "Sensor - Wheel Speed - ABS - Front - RH"
Reparasjon: "Replaced Front right wheel speed sensor."

Kjempegod service !  :+1: :+1:
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

lerkarls

Ladet bilen opp Max i dag siden jeg skal ut på langtur i påsken. Den viser nå 500km. Trodde kapasiteten var 550 på LR AWD?

gruffalo

Sitat fra: lerkarls på tirsdag 16. april 2019, klokken 17:43
Ladet bilen opp Max i dag siden jeg skal ut på langtur i påsken. Den viser nå 500km. Trodde kapasiteten var 550 på LR AWD?

Akkurat som på fossilbiler varierer kjørelengde med forhold og gassfot.  Hva det tallet viser er en indikasjon,  om du kjører forsiktig om sommeren kommer du langt, og vice versa.
E-tron 55 sportback 2022

nightking

Sitat fra: Elmo på tirsdag 16. april 2019, klokken 11:38
Sist fredag ettermiddag fikk jeg plutselig en masse feilmeldinger:
- ABS disabled - Stability control disabled - Regen brake disabled - Tire Pressure monitor system fault - Auto Emergency Braking disabled - Traction control disabled - Car needs service.
I tillegg ble styring og bremsepedal veldig tunge.

Forsøkte å resette selv men ingen effekt. Ringte road assist på lørdagen. De fant ikke årsaken. De forsøkte Power off men ingen effekt, så da sa jeg måtte dra til Tesla Rud "first think monday morning".

Var på Tesla Rud mandag ca kl 11, ventet ca 15min før de tok inn bilen og jeg fikk Avis leiebil (TMS 75D 2019).
Kl. 18:10 fikk jeg SMS-beskjed om at bilen var ferdig og kunne hentes.
Hentet bilen tirsdag formiddag - nyvasket og reparert.
Årsak: "Sensor - Wheel Speed - ABS - Front - RH"
Reparasjon: "Replaced Front right wheel speed sensor."

Kjempegod service !  :+1: :+1:

Det skremmer meg, å høre at så lite som en ABS føler skal sette bilen så mye ut av spill. Alle andre biler kan fint kjøres med defekt ABS sensor. Kun ABS lampe som vil lyse. Sikker på at det ikke var noe mer? Høres eksternt merkelig ut.

1000kwh

Sitat fra: Bgulhaugen på tirsdag 16. april 2019, klokken 18:43
Sitat fra: Elmo på tirsdag 16. april 2019, klokken 11:38
Sist fredag ettermiddag fikk jeg plutselig en masse feilmeldinger:
- ABS disabled - Stability control disabled - Regen brake disabled - Tire Pressure monitor system fault - Auto Emergency Braking disabled - Traction control disabled - Car needs service.
I tillegg ble styring og bremsepedal veldig tunge.

Forsøkte å resette selv men ingen effekt. Ringte road assist på lørdagen. De fant ikke årsaken. De forsøkte Power off men ingen effekt, så da sa jeg måtte dra til Tesla Rud "first think monday morning".

Var på Tesla Rud mandag ca kl 11, ventet ca 15min før de tok inn bilen og jeg fikk Avis leiebil (TMS 75D 2019).
Kl. 18:10 fikk jeg SMS-beskjed om at bilen var ferdig og kunne hentes.
Hentet bilen tirsdag formiddag - nyvasket og reparert.
Årsak: "Sensor - Wheel Speed - ABS - Front - RH"
Reparasjon: "Replaced Front right wheel speed sensor."

Kjempegod service !  :+1: :+1:

Det skremmer meg, å høre at så lite som en ABS føler skal sette bilen så mye ut av spill. Alle andre biler kan fint kjøres med defekt ABS sensor. Kun ABS lampe som vil lyse. Sikker på at det ikke var noe mer? Høres eksternt merkelig ut.
Hvis det er en sensor som gir «wheel speed» så er det vel ikke rart? En Tesla må ha kontroll på hva som skjer på alle fire hjørner..

Hodetelefoner

"Alle" andre biler har ikke en ibooster..
Så du får klage til bosch. ( Det samme skjer på Porsche 918 etc ;))

3irikur

Sitat fra: alb92 på søndag 14. april 2019, klokken 16:49
Trur ikke disse blir oppdatert noe mere, siden skiltlesing må komme snart. Veit ikke helt hvorfor det tar så lang tid, burde jo egentlig være en av de lettere oppgavene å få til.

Tror dette har med patenter og rettigheter å gjøre. Jeg tror dette er den blokkerende patenten i usa, og den går ut på dato neste år: https://patents.google.com/patent/US8064643B2/en

Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Ludde

Lastet bilen full for å kjøre 350 km til hytta. Skulle lade på en av teslas superladere på veien men til min store fortvilelse greide ikke bilen å kommunisere med laderen. Lyset ved siden av ladeluken lyste mørk blå og den kom seg ikke forbi "ready to charge". Prøvde også andre ladere og reset av bilen. Long story short endte det med at tesla ordnet meg en lånebil for påsken, og en nafbil hentet min og tok den med til nærmeste service senter. Har hatt bilen i under en uke og kjenner nå på den dypeste kjærlighetssorg som jeg håper ikke vil vare i månedsvis  :-\ 
Flere som har opplevd lignende?

Elmo

#493
Sitat fra: Bgulhaugen på tirsdag 16. april 2019, klokken 18:43
Det skremmer meg, å høre at så lite som en ABS føler skal sette bilen så mye ut av spill. Alle andre biler kan fint kjøres med defekt ABS sensor. Kun ABS lampe som vil lyse. Sikker på at det ikke var noe mer? Høres eksternt merkelig ut.
Wheel-speed og ABS sensor er vel ikke bare ABS.
Og selvom bilen meldte at mange sikkerhetssystemer var disabled så var den jo fullt kjørbar.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Handyman

Sitat fra: Ludde på torsdag 18. april 2019, klokken 10:27
Lastet bilen full for å kjøre 350 km til hytta. Skulle lade på en av teslas superladere på veien men til min store fortvilelse greide ikke bilen å kommunisere med laderen. Lyset ved siden av ladeluken lyste mørk blå og den kom seg ikke forbi "ready to charge". Prøvde også andre ladere og reset av bilen. Long story short endte det med at tesla ordnet meg en lånebil for påsken, og en nafbil hentet min og tok den med til nærmeste service senter. Har hatt bilen i under en uke og kjenner nå på den dypeste kjærlighetssorg som jeg håper ikke vil vare i månedsvis  :-\ 
Flere som har opplevd lignende?
Har du testet superlading tidligere, eller var dette første gangen?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA