Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

JP-Golf

Håndvasket bilen og nå er den venstre frontlykten (kjørelys?) på og vil ikke av igjen, uansett om bilen er skrudd av, lysene er satt til 'av', reset osv. Begynte å flimre først mens jeg vasket, så kom den på. Tesla support fant heller ikke ut av det... må til en servicesenter!  :(

TRM

Hentet ny bil idag. 4G virker ikke. Skrå strek over signalstrekene. Wi-Fi virker fint.

Har forsøkt reset og factory reset, uten resultat. Ringte Tesla, og de klarte ikke å løse problemet. Må inn til servicesenter.

Andre som har vært borti dette?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

TimTom

Har selv bil som ble utlevert uten 4G. Ga beskjed før vi skulle dra og måtte da vente 4 timer mens de forsøkte firmwareoppdatering og feilsøking. Konklusjon: reiste hjem uten bil. Fikk så levert bilen senere på kvelden med beskjed om at feilen må utbedres på service center. Der har den nå stått i 12 dager uten at jeg har fått høre noe mer. Sikkert ingen stor sak å ordne, men irriterende start på bilholdet. Var i tillegg enkelte småriper i lakken, så vurderer å benytte angreretten og bestille en lik men forhåpentligvis feilfri bil nå som prisen er gått ytterligere ned.

Er for øvrig en tråd om 4G-feil her.
https://elbilforum.no/index.php?topic=45457.0


Handyman

Sitat fra: JP-Golf på fredag 12. april 2019, klokken 20:53
Håndvasket bilen og nå er den venstre frontlykten (kjørelys?) på og vil ikke av igjen, uansett om bilen er skrudd av, lysene er satt til 'av', reset osv. Begynte å flimre først mens jeg vasket, så kom den på. Tesla support fant heller ikke ut av det... må til en servicesenter!  :(
Har du prøvd reset med rattknappene eller Power off i menyen?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

#454
Sitat fra: TimTom på fredag 12. april 2019, klokken 22:51
Har selv bil som ble utlevert uten 4G. Ga beskjed før vi skulle dra og måtte da vente 4 timer mens de forsøkte firmwareoppdatering og feilsøking. Konklusjon: reiste hjem uten bil. Fikk så levert bilen senere på kvelden med beskjed om at feilen må utbedres på service center. Der har den nå stått i 12 dager uten at jeg har fått høre noe mer. Sikkert ingen stor sak å ordne, men irriterende start på bilholdet. Var i tillegg enkelte småriper i lakken, så vurderer å benytte angreretten og bestille en lik men forhåpentligvis feilfri bil nå som prisen er gått ytterligere ned.

Er for øvrig en tråd om 4G-feil her.
https://elbilforum.no/index.php?topic=45457.0
Leverte min inn i dag kl 0930 for å fixe mobilnett i bilen (bestilte time 1.4) ,fikk melding om at di startet servicen på den kl 1400 i dag..fikk en P85D som lånebil..
Har di startet å se på din og?

Stavanger.

TimTom

Nei, ikke startet på. Stått på vent i 12 dager. De kunne ikke si mer.

TRM

Sitat fra: TimTom på fredag 12. april 2019, klokken 23:30
Nei, ikke startet på. Stått på vent i 12 dager. De kunne ikke si mer.
Takk for info. Leverer ikke fra meg bilen før jeg vet at de kan fikse dette kjapt.
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

denwhi

Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Opplevde det samme, men har nå fungert uten problemer en stund. Snakket med en på Tesla Skøyen som sa at det var mange som hadde opplevd det og at det hadde kommet en rettelse for det i en firmware som jeg fikk for litt siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk

C_B_

#458
Sitat fra: denwhi på lørdag 13. april 2019, klokken 07:04
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Opplevde det samme, men har nå fungert uten problemer en stund. Snakket med en på Tesla Skøyen som sa at det var mange som hadde opplevd det og at det hadde kommet en rettelse for det i en firmware som jeg fikk for litt siden.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg har siste firmware. Virker som de servicefolkene ikke er helt samkjørte med. info. rundt TM3'ene.

kjellf

M3 LongRange skal fulladet kunne kjøre 560Km
Etter 100% lading vises kjørelengde ca. 460Km
Feil eller hva?

Har kjørt ca 2500km trip til Finland for å se om dette er noe som går seg til, men nei fremdeles IKKE 560Km

daktari

Sitat fra: kjellf på lørdag 13. april 2019, klokken 08:52
M3 LongRange skal fulladet kunne kjøre 560Km
Etter 100% lading vises kjørelengde ca. 460Km
Feil eller hva?

Har kjørt ca 2500km trip til Finland for å se om dette er noe som går seg til, men nei fremdeles IKKE 560Km
Tesla har ikke gjettometer, de har en fast konstant som ganges med tilgjengelig batteri for å vise rekkevidde. Du kan velge 3 visninger, % soc, rated og typical. Typical er den realistiske kjørelengden som du oftest oppnår. Rated er basert på testsyklusen NEDC eller WLTP og er vanskelig å oppnå i praksis med mindre med sparekjører.

Still bilen din på "rated" så viser den antagelig 560 km, (men den går ikke lenger i virkeligheten).
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

TøddiVedder

Tror ikke TM3 kan stilles til rated. Men fulladet trodde skulle vise ca EPA rekkevidde. Bruker man 150wh/km så oppnår man den dette.

C_B_

Sitat fra: kjellf på lørdag 13. april 2019, klokken 08:52
M3 LongRange skal fulladet kunne kjøre 560Km
Etter 100% lading vises kjørelengde ca. 460Km
Feil eller hva?

Har kjørt ca 2500km trip til Finland for å se om dette er noe som går seg til, men nei fremdeles IKKE 560Km
Prøv å oppheve kjøpet, fordi de markedsfører mange mil/km feil ved å oppgi 560 km...(skulle likt å være flua på veggen under en sånn diskusjon) Mange veldig urealistiske lange rekkevidder i markedsføring av de fleste elbilene tenker jeg.

Handyman

Sitat fra: daktari på lørdag 13. april 2019, klokken 09:02
Sitat fra: kjellf på lørdag 13. april 2019, klokken 08:52
M3 LongRange skal fulladet kunne kjøre 560Km
Etter 100% lading vises kjørelengde ca. 460Km
Feil eller hva?

Har kjørt ca 2500km trip til Finland for å se om dette er noe som går seg til, men nei fremdeles IKKE 560Km
Tesla har ikke gjettometer, de har en fast konstant som ganges med tilgjengelig batteri for å vise rekkevidde. Du kan velge 3 visninger, % soc, rated og typical. Typical er den realistiske kjørelengden som du oftest oppnår. Rated er basert på testsyklusen NEDC eller WLTP og er vanskelig å oppnå i praksis med mindre med sparekjører.

Still bilen din på "rated" så viser den antagelig 560 km, (men den går ikke lenger i virkeligheten).
TM3 kan kun stilles mellom SoC og Km. Det er ingen valg mellom Rated og Typical. Antar at TM3 viser Typical.
Alle produsenter er pålagt å vise rekkevidde iht. WLTP, men tviler egentlig på at det er Tesla ønsker å vie i det hele tatt. WLTP er jo ikke realistisk.
In "Energivinsningen" kan man i tillegg se rekkevidde ut fra nåværende forbruk og gjennomsnitt basert på tre forskjellige kjørelengder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Handyman

Sitat fra: JIB på lørdag 13. april 2019, klokken 11:04
Sitat fra: kjellf på lørdag 13. april 2019, klokken 08:52
M3 LongRange skal fulladet kunne kjøre 560Km
Etter 100% lading vises kjørelengde ca. 460Km
Feil eller hva?

Har kjørt ca 2500km trip til Finland for å se om dette er noe som går seg til, men nei fremdeles IKKE 560Km
Prøv å oppheve kjøpet, fordi de markedsfører mange mil/km feil ved å oppgi 560 km...(skulle likt å være flua på veggen under en sånn diskusjon) Mange veldig urealistiske lange rekkevidder i markedsføring av de fleste elbilene tenker jeg.
Produsentene er pålagt å oppgi rekkevidde iht WLTP, så det blir nok vanskelig å ta dem på det ja.
Tesla ville nok helst brukt EPA hvis de kunne valgt. WLTP er jo ikke realistisk, selv om den er bedre en NEDC.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA