Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

lerkarls

Ja og mye av tiden er i rushtrafikk...

Glad for jeg valgte LR da. Overrasket over at man faktisk må lade ca hver uke gitt at man kjører 4 mil PR dag.

C_B_

#436
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Toalmar

Sitat fra: lerkarls på torsdag 11. april 2019, klokken 18:14
Ja og mye av tiden er i rushtrafikk...

Glad for jeg valgte LR da. Overrasket over at man faktisk må lade ca hver uke gitt at man kjører 4 mil PR dag.
Rekkevidde kan man aldri garantere. Jeg for min del har hatt min koblet opp mot Tiber som jeg synes er veldig ok greie, men på TM3 har de ett problem. Har mistet mange % av batterikapasiteten hver natt noe som for min del selvsagt gikk ut over rekkevidden. I tillegg vil som andre sier her forvaring ta noe rekkevidde.
Bare kos deg i ny bil, lad når du føler for det og ta en sjekk igjen ut på sommeren.
God tur videre  :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

eadie

Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19, byttet inn 29.12.2020

Model 3, blå, LR AWD. Levert 29.12.2020

C_B_

#439
Sitat fra: eadie på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.

Karma

Jeg får ikke telefonen min til å lade.
Er det slik at man må ha bilen i drive? (Har kun prøvd i park)

Mobilen sier at den har kontakt med bilen, men null lading.
Har da brukt den venstre laderen, da jeg har dashcam/usb i den andre.

RuneW

Sitat fra: eadie på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.

Jeg blir ikke helt klok på anlegget i bilen min. Alt er bra, bortsett fra volum og dypbass (jeg har sjekket at det er liv i suben bak der). Mitt komfort-område ligger på rundt 60-70% av max volum og bassen er grei, men ikke "gebiss-løsnende" som noen beskriver den som. Vet ikke om jeg er døv eller bortskjemt med dypbass. Det kan godt være at alt er som det skal, men hadde vært interessant å sammenlignet med en TM3 i Sarpsborg-området hvis eier mener anlegget sitt er tipp topp.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

mexigolf

Sitat fra: Bgulhaugen på tirsdag 09. april 2019, klokken 22:31
Sitat fra: mexigolf på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:18
Skal hente bil om to dager.  Her i Tromsø står bilene oppstilt åpent tilgjengelig, så fant lett min og har gjort en liten pre-inspeksjon:
- Glasstaket er montert noen millimeter (1-2?) off-center.  Det er vel limt med bøttevis av lim, så er dette noe de i det hele tatt kan fikse?  Noen som vet hvor grensa går før man ikke kan bruke takstativ?
- Det var dugg i frontlyktene.  Er dette et problem ut over det kosmetiske?
- Noen millimeter misalignment på to dører.  Dette har jeg hørt de kan fikse på stedet?

Ta en titt her: https://www.tv2.no/a/9652838/

Det er altså ikke noe galt med "dugg" lampene. Og det blir stadig ett større "fenomen" nå som det er LED lys i alt av lamper, som ikke lager varme.
Hentet den i dag.  Dugget var borte, så det er noe som kommer og går ja.

mexigolf

Sitat fra: Handyman på tirsdag 09. april 2019, klokken 22:53
Sitat fra: mexigolf på tirsdag 09. april 2019, klokken 21:18
- Glasstaket er montert noen millimeter (1-2?) off-center.  Det er vel limt med bøttevis av lim, så er dette noe de i det hele tatt kan fikse?  Noen som vet hvor grensa går før man ikke kan bruke takstativ?
Fronruter byttes jo i hopetall hver dag, og de er jo også limt med bøttevis med lim.
Bør jo være enklere å løsne og lime et glasstak uten kamera og andre tilkoblinger.
Gikk innom Jula og plukket opp et plastskyvelære til 19,90 før jeg hentet bilen i Tromsø i dag (pro tip) :)  Det viser seg at taket bare var 1,5 mm off center, selv om det er godt synlig når man ser etter.  Jeg snakket med to selgere, ei hyggelig dame som stod for mesteparten av gjennomgangen, og en tilsynelatende litt mer senior fyr som egentlig bare sjekket om jeg hadde betalt.  Hun sa at jeg kunne kjøre innom SC og få dem til å se på det, mens han sa det var innenfor spec, basta.  Så da dro jeg på SC, og de sa de skulle sjekke det ut og at jeg vil bli kontaktet om time.  Han på SC virket tvilende på om de kunne gjøre noe med det, men trodde ikke det skulle skape problemer for takstativ.

Bra opplevelse på overtakelse selv om lokalet er ganske kjipt.  Fikk selgeren til å kjøre bilen ut døra, er bare 5 cm eller så klaring på hver side.

Handyman

#444
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 20:33
Sitat fra: eadie på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.
Jeg har også kjørt S noen dager, og det er kart mer bass i S, men til gjengjeld bare garut. Gleder mer til å kjøre TM3 igjen da lyden i denne er klarere og har mer Punch.
Har opplevd at suben har kuttet 3 ganger men etter reset (mens jeg kjørte) kom den tilbake.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

C_B_

Sitat fra: Handyman på fredag 12. april 2019, klokken 09:45
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 20:33
Sitat fra: eadie på torsdag 11. april 2019, klokken 19:46
Sitat fra: JIB på torsdag 11. april 2019, klokken 18:43
Klagde bl.a. på at bass ble borte på Spotify. Jeg måtte restarte for å få bass tilbake når den ble borte. Fikk den fra service Rud i dag. De sa det med dårlig bass var et problem som flere TM3 hadde og at de ikke greide å rette dette. Bassen virker tynn/svak synes jeg, men blir ikke borte nå enn så lenge. De skulle gi meg beskjed når de hadde en løsning. Noen som her inne som også har problem med bassen på sin TM3? Har jeg krav på å få hevet kjøpet og få en ny TM3 der bass virker bra-》meninger?

Kjip feil. Musikkanlegget i min LR er meget bra. Jeg kom fra premium anlegget i Model S, som jeg også syntes var meget bra, men jeg kan ikke si at TM3 har vesentlig dårligere lyd. Bittelitt, kanskje, men iallefall ikke på bassen.
Har testet mange låter med mye bass i, og høytalerne formidler denne veldig bra.

Generelt er anlegget bra på all slags musikk. Veldig detaljert på akustisk musikk også.
Lånebilen når den min TM3 var på service var en model s. Merket at bass/lyd var noen hakk bedre i den s'en. Kjipt ja.
Jeg har også kjørt S noen dager, og det er kart mer bass i S, men til gjengjeld bare garut. Gleder mer til å kjøre TM3 igjen da lyden i denne er klarere og har mer Punch.
Har opplevd at suben har kuttet 3 ganger men etter reset (mens jeg kjørte) kom den tilbake.
Toppers med tilbakemeldinger. Tesla har konstatert feil med lyden og sier nå at de skal prøve å gi bedre tilbakemelding innen 14. dg. For meg er det vanskelig å vite hva optimal lyd og bass er osv. Mulig jeg må finne en annen TM3 slik at jeg kan sammenligne bedre...

ok67

Synes også at det er lite bass i min, dvs virkar for å vere bra like etter start og så blir den delvis borte, må forske litt meir på det....
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

C_B_

Sitat fra: ok67 på fredag 12. april 2019, klokken 11:25
Synes også at det er lite bass i min, dvs virkar for å vere bra like etter start og så blir den delvis borte, må forske litt meir på det....
Høres ut som den feilen som jeg har. De skriver i arbeidsrapporten:This is issue is under investigation by
engineering. No permanent solution yet. Scroll wheel/soft reset should temporarily
remedy the issue.

lerkarls

I vognkortet står det at jeg hsr batteri 65 kw men jeg har was lr med 75 batteri. Har noen flere det samme?

pekle

Sitat fra: lerkarls på fredag 12. april 2019, klokken 18:09
I vognkortet står det at jeg hsr batteri 65 kw men jeg har was lr med 75 batteri. Har noen flere det samme?
Har ikke vognkortet her, men står det noe om batteristørrelse i det hele tatt? Det står noe om "maks effekt per halvtime" = 65kW på vegvesen.no, som vel er et mål på kontinuerlig effekt. Merk også at om tallet hadde handlet om batteristørrelse/kapasitet så ville det stått kWh (energimengde), ikke kW (effekt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA