Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

DagfinnN

Sitat fra: GOS på søndag 24. mars 2019, klokken 21:38
@Geirci2 (og Løve)

Til de som har fått, eller forsøkt overlevert, en Model 3 som ikke er slik den skal værr har min fulle sympati og støtte til å virkelig klage på Tesls slik at de lærer enda mer. Men de trollene som her bare driver å fyrer opp med tull bør ingen lytte til, de er og blir troll, noe de har vist gjennom noen år. Ikke har de peiling heller viser det seg.
:+1: :+1:
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

hawK

Venter på time hos Tesla Rud for å sjekke fuktproblemet i trunk (rommet under gulvplate).
Er det flere som har merket fukt der? Litt bekymret for mugg..

Som midlertidig løsning tenkte jeg å kjøpe en pose fuktfjerner.

hemi


Tafsern

Sitat fra: hawK på mandag 25. mars 2019, klokken 10:17
Venter på time hos Tesla Rud for å sjekke fuktproblemet i trunk (rommet under gulvplate).
Er det flere som har merket fukt der? Litt bekymret for mugg..

Som midlertidig løsning tenkte jeg å kjøpe en pose fuktfjerner.

Det høres ikke bra ut i det hele tatt. Dette er jeg svært nysgjerrig på å høre fortsettelse av.

hawK

Sitat fra: Tafsern på mandag 25. mars 2019, klokken 13:18
Sitat fra: hawK på mandag 25. mars 2019, klokken 10:17
Venter på time hos Tesla Rud for å sjekke fuktproblemet i trunk (rommet under gulvplate).
Er det flere som har merket fukt der? Litt bekymret for mugg..

Som midlertidig løsning tenkte jeg å kjøpe en pose fuktfjerner.

Det høres ikke bra ut i det hele tatt. Dette er jeg svært nysgjerrig på å høre fortsettelse av.

Ja. Har ikke blitt oppringt enda, men Tesla mente det var kortere ventetid der enn Grorud og Skøyen.
Drop-in kunne visst ikke se på dette, måtte booke time.

Etter noen Google-søk dukket det opp tilfeller med folk som hadde merket lignende, de beskrev det som enkel fiks, men fant ikke selve løsningen på problemet.

GOS

Sitat fra: hemi på mandag 25. mars 2019, klokken 13:07
ja vått i min også

Knusktørr i min helt tomme 'kjeller bagasjerom (og andre plasser), selv etter at den nå hadde stått 13 dager ute på P7 ved Stavanger Lufthavn, Sola.

Også i grunnen hvor ladekabler og annet ligger.

Må være noe feil med deres om det kommet fuktighet inn der.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

hawK

Sitat fra: GOS på mandag 25. mars 2019, klokken 13:46
Sitat fra: hemi på mandag 25. mars 2019, klokken 13:07
ja vått i min også

Knusktørr i min helt tomme 'kjeller bagasjerom (og andre plasser), selv etter at den nå hadde stått 13 dager ute på P7 ved Stavanger Lufthavn, Sola.

Også i grunnen hvor ladekabler og annet ligger.

Må være noe feil med deres om det kommet fuktighet inn der.

Usikker på hvor fukten kommer fra, jeg merket det først etter å ha kjørt til hytta i helgen og på en del våte veier.
Vasket bilen i går og var ikke forsiktig med høytrykkspyleren mot hjulbuer, bagasjerom, frunk etc. Det holdt seg helt tørt alle steder, ble ikke noe verre i rommet som er fuktig.

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Tafsern

Sitat fra: GOS på mandag 25. mars 2019, klokken 13:46
Sitat fra: hemi på mandag 25. mars 2019, klokken 13:07
ja vått i min også

Knusktørr i min helt tomme 'kjeller bagasjerom (og andre plasser), selv etter at den nå hadde stått 13 dager ute på P7 ved Stavanger Lufthavn, Sola.

Nå er nok ikke problemet tilstede når man står stille, såfremt ikke noen står å spyler vann oppunder bilen. Men om det blir bløtt der når man kjører på våt vei/regnvær så er det svært så interessant.

Autowinder

Sitat fra: Handyman på søndag 24. mars 2019, klokken 21:51
Sitat fra: alfaalfa på søndag 24. mars 2019, klokken 20:03
Bare for å mate litt her (og sikkert ekstra lett for meg å si som har et perfekt plassert glasstak): Men om glasstaket deres står en halv cm for mye til den ene siden.. SO WHAT? Ta med dere skyvelær og gå til en hvilken som helst annen bilforretning så vil dere se at ikke alle fossilbiler i hele verden er helt symmetriske ned til minste millimeter heller.

Og hvis du har kjøpt en bil til en halv million - SO WHAT? Det er en helt vanlig pris på en helt vanlig bil i Norge. Virker som folk tror de har kjøpt en Rolls Royce siden de har betalt en halv million for bilen sin..

En bil hvor glasstaket ikke sitter 100% sentrert ned på milimeteren og med swirls i lakken er vel vitterlig hverken reparasjonsobjekt eller bruktbil. Skjerp dere gutter!
Hvis du ikke skal ha takstativ så er et skjevt glasstak mest et kosmetisk irritasjonsmoment, men skal man montere takstativ blir saken sannsynligvis en annen.
Krokene som skal ned i spalten mellom takbjelke og glass har en viss tykkelse og med en for smal spalte er det stor risiko for at bolten i kroken vil presse mot kanten av glasset med stor risiko for at det sprekker.
En slik skade tror jeg Tesla kan begynne å krangle om hvem som er ansvarlig for.
Jeg ville derfor bedt om utbedring av skjevt glasstak om man skal bruke takstativ.
Bør være lettere å rette et skjevt glasstak enn det er å bytte frontruter.
Heldigvis kan det se ut som at det for det meste er bakre glass som er litt bredere og flush montert på ene siden vs motsatt side, enn hva er tilfellet med det midtre, etter hva jeg har kunnet se av bilder her og ellers på nettet. Så i de fleste tilfeller påvirker ikke dette montering av takstativ (midtre seksjon).
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Uneverwalkalone

Ladefeil: Min m3 ville ikke ta strøm verken fra hjemmelader, stikkontakt eller Tesla-strøm på verkstedet. Etter å ha hatt bilen i 2 dager er den derfor på verksted; får beskjed om at det er bestilt 4 deler som skal rette opp i dette; noe med ladeporten visstnok. Noen andre som har opplevd dette?
Vurderer jo  å levere bilen tilbake men får i så fall ikke samme deal på ny bil; vil koste meg ca 12 k mer.

pekle

Ikke hørt om det. Om bilen ellers er ok ville jeg beholdt den. At enkeltkomponenter er defekte skjer jo fra tid til annen, ingen grunn til å tro at reparasjonen ikke vil fikse problemet all den den tid dette ikke ser ut til å være noen typisk feil.

Fornybarbil

Tar du sjansen på at reparasjonen tar flere måneder? Nesten så jeg ville levert bilen tilbake og bestilt ny..

Inop

Sitat fra: pekle på mandag 25. mars 2019, klokken 19:46
Ikke hørt om det. Om bilen ellers er ok ville jeg beholdt den. At enkeltkomponenter er defekte skjer jo fra tid til annen, ingen grunn til å tro at reparasjonen ikke vil fikse problemet all den den tid dette ikke ser ut til å være noen typisk feil.

+1 - du fikk vel en loaner mens den er på verksted?

Blir litt overkill å bytte bil tenker nå jeg. Du må i så fall vente til mai før du får ny med masse usikkerhet rundt pengeoverføringer, høyere pris osv, osv.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

Klykken

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 26. mars 2019, klokken 05:40
Tar du sjansen på at reparasjonen tar flere måneder? Nesten så jeg ville levert bilen tilbake og bestilt ny..
Øh. "alvorlige feil" får førstepri på service og man hopper fremst i køen. Aldri ventet lenge med vår S på alvorlige ting.
Kun med vanlig sørvis.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA