Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Milo

Etter oppdatering av software fikk jeg nullstilt TPMS under en kjøretur. Men fortsatt virker ikke LTE i bilen min. Jeg har prøvd å resette bilen ved å holde inne bremsepedal og begge scroll hjul på rattet.

Klykken

Sitat fra: Milo på torsdag 28. februar 2019, klokken 08:49
Etter oppdatering av software fikk jeg nullstilt TPMS under en kjøretur. Men fortsatt virker ikke LTE i bilen min. Jeg har prøvd å resette bilen ved å holde inne bremsepedal og begge scroll hjul på rattet.
Dette ber de deg gjøre via telefon hvis du har problemer med bilen:
Prøv å gå inn i car settings -> safety & security og velg power off.
Ikke rør bremsepedal, dørhåndtak, ratt eller noe annet i >2min mens du sitter i bilen.
Se om det hjelper.

Hvis ikke, ring Tesla Roadside Assistance, 800 11 093, så kan de sjekke om det er noe feil i loggene og komponentene i bilen (ha bilen tilkoblet wifi), og forbered deg på å snakke engelsk. De kan også be nærmeste SC om å ta deg inn på dropin.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

lintho

Er det noen som har opplevd problemet med at det er mye varmere luft i baksetene enn fremme?
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

joac

En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Dani3l

Sitat fra: joac på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Min én dag gamle bil har ikke fått denne feilen, men en annen "feil" er at jeg ikke får Spotify til å funke. Får logget inn, deretter laster ingenting. Skal forsøke en reboot etterpå.

TPMS-feilmeldingen gikk bort etter litt kjøring, som forventet.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Svein Erik

Sitat fra: joac på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Har også fått denne. I følge SC (Trondheim) er det en løs ledning. Fikk time om 6 uker for reparasjon  :(

GOS

Sitat fra: Dani3l på torsdag 28. februar 2019, klokken 17:28
Sitat fra: joac på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Min én dag gamle bil har ikke fått denne feilen, men en annen "feil" er at jeg ikke får Spotify til å funke. Får logget inn, deretter laster ingenting. Skal forsøke en reboot etterpå.

TPMS-feilmeldingen gikk bort etter litt kjøring, som forventet.

Prøv først å logge inn med Tesla konto, kjør reset, logg så ut, kjør reset, og logg så inn med din egen Spotify konto. Etter det så har det funket i en god uke for min del:-)
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

GOS

Sitat fra: joac på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Vet du noe om hva den feilen er?
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

joac

Sitat fra: GOS på torsdag 28. februar 2019, klokken 18:57
Sitat fra: joac på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Vet du noe om hva den feilen er?

Nei, men jeg har fått time i morgen eller mandag for å rette på det. Hvis det ikke gir seg da. Jeg har ringt og avbrutt mødoppringing, og restartet maskinen. Så får vi se...

mack_

Jeg får ikke Homelink til å fungere. Bruker samme metode og håndsender som på Model x, men bilen blinker ikke med lysene tilbake. Står i manualen at man må holde inn knappen i inntil 3 minutter(!) 15cm til venstre for logoen foran på fangeren. Noen andre som har prøvd?

HCO

Sitat fra: GOS på torsdag 28. februar 2019, klokken 18:57
Sitat fra: joac på torsdag 28. februar 2019, klokken 16:10
En dag gammel bil, allerede må den inn til service. Jeg fikk "eCall error, contact SC". Det er tydeligvis en feil på bilene som er levert til Europa. Ellers er bilen bra altså

Vet du noe om hva den feilen er?

Jeg synes denne feilen (og enkelte andre som rapporteres her) tyder på telemetri-feil. Har de glemt å putte europeiske sim-kort i bilene...?
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

bno

Sitat fra: mack_ på torsdag 28. februar 2019, klokken 19:24
Jeg får ikke Homelink til å fungere. Bruker samme metode og håndsender som på Model x, men bilen blinker ikke med lysene tilbake. Står i manualen at man må holde inn knappen i inntil 3 minutter(!) 15cm til venstre for logoen foran på fangeren. Noen andre som har prøvd?

Dette er vel kanskje gammelt nytt.
https://portspesialisten.com/artikler/hvordan-ta-i-bruk-Homelink-i-din-nye-bil

Dani3l

Sitat fra: GOS på torsdag 28. februar 2019, klokken 18:50

Prøv først å logge inn med Tesla konto, kjør reset, logg så ut, kjør reset, og logg så inn med din egen Spotify konto. Etter det så har det funket i en god uke for min del:-)

Tipp topp. Logg ut, reset, logg inn (egen konto), så funka det ja. Forskjellen var altså å ikke resette mens man er innlogga..  Fikk forøvrig opp eCall-feilmeldingen etter første reset, men senere på kvelden når jeg prøvde Spotify reset så forsvant denne igjen.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA