Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Rosee

Har kun hatt min i et par dager, men det jeg har meldt til service er:
Større gap i kledning på høyre side enn venstre og trådløs ladeplate. Den på sjåførsiden fikser ikke deksel men den på passasjersiden klarer det helt fint. Så bruker jeg den på min side slutter den bare å lade (deksel laget for å lade med)

OlaM

Speilet på førersiden min vil ikke vippe seg opp når jeg tar bilen ut av revers, og det vipper seg lengre ned når jeg setter den i revers igjen. Ser at det er noen som har hatt det problemet før. Noen som fikk det fikset helt uten at de måtte inn?
'21 3LR

jlan

#1577
Jeg sliter veldig med å få Tesla til å justere venstre bakdørvindu riktig. Når det er kaldere enn ca. +5C går vinduene litt ned etter lukking (for å unngå fastfrysing?). Da blir det en glipe på dette vinduet, og det lekker vann som samler seg på dørstokken (mellom indre og ytre pakning). Tesla tester bilen inne i vaskehallen hvor det er varmt, da er alt OK.  Nå er det jo blitt så varmt i været også, at jeg ikke får vist Tesla at feilen er der når jeg henter bilen. Tips?

2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

knegg

Sitat fra: knegg på torsdag 17. mars 2022, klokken 07:42
Sitat fra: harelabb på onsdag 16. mars 2022, klokken 21:06
Sitat fra: knegg på mandag 14. mars 2022, klokken 18:14
Bagasjerom vil ikke lenger åpne. Hverken fra bryter bak, app eller nøkkel.

Hmm...
Opplever akkurat samme problem. Lagt det til den (litt for lange) listen over problemer for service i april.

En liten oppdatering her.
Jeg tror knappen fungerer fordi bilen reagerer når jeg trykker den inn (lysene kommer på).
Tror heller det er den elektroniske mekanikken for å åpne låsen som har sviktet.

Tesla Mobil service møtte opp og fikset. Det var ledningsbrudd i kabelen som går mellom luken og karosseri.
2020 Model 3

premium

#1579
Tesla Model 3 Sr+ kjøpt i September 2021.

- Justert bakluke
- Lekkasje i bakluke etter justering
- Ny justering av bakluke for å tette denne
- Mangler pakning på deler rundt vinduet bak etter dette
- Byttet ladeport 2 ganger
- Byttet ene baklykta grunnet vann
- Justert dørpanelene foran grunnet vibrasjoner, men dette klarte de ikke å fikse selv, så måtte gjøre en fix her med filttape.
- Baklukemotor skiftet - denne må skiftes igjen da den ikke fungerte dagen etter den ble hentet fra service
- De klarte å lage en bulk i bakluke på service, men påstår de ikke har gjort det (ord mot ord..)
- Kald trekk fra dørene, men de har fått for seg at jeg mener det er AC det er noe feil med, så de har sjekket dette uten å sjekke hva trekken kan skyldes og sier alt er ok.
-Sprukket bakrute

Lyst til å selge bilen, men rekker jo knapt å få laget finnannonse før det er ny feil på den.

Stjerneglis

Sitat fra: premium på tirsdag 22. mars 2022, klokken 22:48
Tesla Model 3 Sr+ kjøpt i September 2021.

- Justert bakluke
- Lekkasje i bakluke etter justering
- Ny justering av bakluke for å tette denne
- Mangler pakning på deler rundt vinduet bak etter dette
- Byttet ladeport 2 ganger
- Byttet ene baklykta grunnet vann
- Justert dørpanelene foran grunnet vibrasjoner, men dette klarte de ikke å fikse selv, så måtte gjøre en fix her med filttape.
- Baklukemotor skiftet - denne må skiftes igjen da den ikke fungerte dagen etter den ble hentet fra service
- De klarte å lage en bulk i bakluke på service, men påstår de ikke har gjort det (ord mot ord..)
- Kald trekk fra dørene, men de har fått for seg at jeg mener det er AC det er noe feil med, så de har sjekket dette uten å sjekke hva trekken kan skyldes og sier alt er ok.
-Sprukket bakrute

Lyst til å selge bilen, men rekker jo knapt å få laget finnannonse før det er ny feil på den.

Mandagsbil?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

premium

Sitat fra: Stjerneglis på onsdag 23. mars 2022, klokken 09:02
Sitat fra: premium på tirsdag 22. mars 2022, klokken 22:48
Tesla Model 3 Sr+ kjøpt i September 2021.

- Justert bakluke
- Lekkasje i bakluke etter justering
- Ny justering av bakluke for å tette denne
- Mangler pakning på deler rundt vinduet bak etter dette
- Byttet ladeport 2 ganger
- Byttet ene baklykta grunnet vann
- Justert dørpanelene foran grunnet vibrasjoner, men dette klarte de ikke å fikse selv, så måtte gjøre en fix her med filttape.
- Baklukemotor skiftet - denne må skiftes igjen da den ikke fungerte dagen etter den ble hentet fra service
- De klarte å lage en bulk i bakluke på service, men påstår de ikke har gjort det (ord mot ord..)
- Kald trekk fra dørene, men de har fått for seg at jeg mener det er AC det er noe feil med, så de har sjekket dette uten å sjekke hva trekken kan skyldes og sier alt er ok.
-Sprukket bakrute

Lyst til å selge bilen, men rekker jo knapt å få laget finnannonse før det er ny feil på den.

Mandagsbil?

Ja, vil tro det. Vært mer på verksted de siste 5mnd enn jeg har vært på 10 år med andre biler.
Trøste meg med at den ble kjøpt da base pris var 349 000,- så mulig man slipper unna med alt for mye tap på denne..

SHill

Jeg har problemer med at gummien på dørene sliter/riper lakken i dørkarmen. Det gjelder alle dørene/karmene. Helt ny model 3 fra mars/2022.

Er det andre som har hatt samme problem og eventuelt vært hos Tesla?

alagerqv

Det er fordi du ikke er flink til å vaske bilen din riktig sier Tesla. Mao er det ingen med M3 som klarer å vaske bilen sin, skjer på alle.


Handyman

Sitat fra: SHill på torsdag 31. mars 2022, klokken 14:22
Jeg har problemer med at gummien på dørene sliter/riper lakken i dørkarmen. Det gjelder alle dørene/karmene. Helt ny model 3 fra mars/2022.

Er det andre som har hatt samme problem og eventuelt vært hos Tesla?
Jeg hadde samme sak på min  TM3 -19-model. Tesla Kristiansand la på gjennomsiktig folie da jeg viste det til dem. Kostet meg ingenting. Gummien suger til seg smuss, og jeg tror egentlig at alle bilene med denne gummien har problemet. På TMYen som jeg har nå er det en annen gummi og den ser ikke ut til å ha samme utfordring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

alagerqv

Tesla Drammen sa det var brukerfeil. Og kun det. For bilen er jo selvsagt perfekt og innenfor Tesla sin standard.

Handyman

Det er en god grunn til at Tesla Kristiansand har blant de mest fornøyde kundene.
Det er også svært enkelt å kjøpe litt folie selv å legge på. Man trenger ikke mer enn en desimeter folie.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Handyman på torsdag 31. mars 2022, klokken 17:18
Det er en god grunn til at Tesla Kristiansand har blant de mest fornøyde kundene.


Det der med Kristiansand har jeg hørt flere si... og i motsatt ende så var det Grorud, Bærum og Drammen... sa jeg det...neida... jo da...   :D           

knegg

Har samme problemet selv. La på folie. Det hjelper heller ikke at en drenering fra trekant vinduet bak sikter rett mot pakningen.
2020 Model 3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA