Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: arv på torsdag 03. februar 2022, klokken 10:39
Det beregnet påvåte og fuktige motorer.hindrer krypstrøm brukes på dynamoer, kabler releer
Multisuper 5
Det er jo ikke et CRC-produkt! "Anyway": ut fra produktarket kan jeg ikke se at det skulle skade låsen. Presenter Teslas påstand for produsenten av sprayen, og hør hva de har å si.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stjerneglis

Noen som har prøvd Fluid Film på låser og dørhåndtak?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Tom

Sitat fra: Stjerneglis på torsdag 03. februar 2022, klokken 14:23
Noen som har prøvd Fluid Film på låser og dørhåndtak?
Ja,funker fint det.. men det er jo "feil" middel så gjøres på eget ansvar...

Kim-

Frunken låste seg forrige gang vi var på hytten i julen. Uansett hva jeg prøvde gikk den ikke opp. Ordnet seg når vi kom hjem til + grader. Det kaldeste var vel rundt 15-17 minus.

Booket time slik det kunne utbedres før vinterferien. Første ledige time rundt 10. januar var 4. feb, nå er den avlyst pga manglende bemanning... det verste? Ny time 11 mars!

Er det noe som anbefales å gjøre før en reiser opp på fjellet?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

RJK

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Stjerneglis

#1551
Sitat fra: Kim- på torsdag 03. februar 2022, klokken 15:54
Er det noe som anbefales å gjøre før en reiser opp på fjellet?

Smøre låsen med dertil egnet middel. F.eks WD40.
Smøre pakninger med silikonstift
Tørke over evt. vann/fuktighet under panseret.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

Kim-

Sitat fra: RJK på torsdag 03. februar 2022, klokken 23:12
Prosedyre for nødåpning for TMY nederst på denne siden. Tipper TM3 åpnes på samme måte:

https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/no_no/GUID-356E0168-47E5-400F-AD83-4F1B86C7D991.html

Bilen har jo strøm så eneste jeg klarer å se er at det er en innvendig nødåpner, men det hjelper jo lite.

Kan prøve med litt wd 40
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

saftsuse

Sitat fra: Kim- på torsdag 30. september 2021, klokken 22:33
Flere som har fått feil på eCall og samtidig så virker ikke kameraer, eller autopilot? Ordner seg som regel over natten

Jepp, E-call må ha service og kameraer svarte og GPS står fast på siste sted jeg har parkert.
Men min fikser seg ikke over natten. Den er slik ved hver eneste oppstart av bilen. Så jeg parkerer alltid med dog / camping mode hvis jeg har et kortere stopp.
Etter 15-40 minutter kjøring så begynner det ofte å virke igjen,
Men jeg har også opplevd at GPS og kameraer fryser mens jeg kjører.
Som regel fungerer GPS og kameraer hvis jeg forvarmer bilen.

Jeg har sett på et annet utenlandsk forum at det er en del med akkurat samme problem. Men ikke noen fiks utover en hard resett som involverer å skru av polen på 12 V batteriet og noen kontakter under setet. Det har jeg ikke tenkt til å prøve så lenge bilen er under garanti.
Og så virker det som om problemet kommer tilbake etter en stund.

Det som ikke virker når dette skjer er:
Alle kameraer svarte.
GPS fryst på lokasjon. Men selve kartet kan flyttes med fingre.
Autolys på skjerm er låst. Altså mørk skjerm og dimmet speil hvis det var mørkt når jeg parkerte.
Autopilot / fartsholder virker ikke.
Og tempmåler kan det også virke som blir ustabil. Sist viste bilen -9 som det var kvelden før når jeg parkerte, mens dagen etter så smeltet snøen i varmegrader mens bilen sa det fremdeles var -9 C. Temperaturen begynte å justere seg gradvis oppover rett før kameraene kom tilbake. Så det er mulig det er en sammenheng også her.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Kim-

Leverte bilen inn pga denne feilen. De installere firmware står det på rapporten. Ikke hatt feil etter det siden slutten av september
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

saftsuse

Vet du om det er det noe som kan gjøres OTA eller må den inn på verksted?
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

Kim-

Vet ikke. Måtte oppgi dato og klokkeslett når feilen oppsto osv
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Counterpointer

https://www.elbil24.no/nyttig/stemmer-det-at-tesla-model-3-er-en-rustfelle-vi-tok-en-grundig-sjekk/75368819?fbclid=IwAR2hs3i6dtP-Rg7hvHjCl97qdLuWApROoZxSOt1OJF7ifUPD4jSE2lY9050

Rustsjekk på en Model 3 som har gått 80 tusen km i på Østlandet på saltede veier og det jeg vil si er gjennomsnittlig (dårlig) vedlikehold vask og ingen rustbehandling.

NAF tekniker er tydelig overrasket over hvor bra den er og stiller en del aktører og debattanter litt opp mot veggen i forhold til akkurat rust.

rlnd

Noen som har fått fikset utetemperatur-sensor problemene? Når det er rundt 0 eller lavere så viser min konsekvent mellom 2 og 7 grader for lav temperatur.

Har hatt den inne en gang i vinter allerede for fiks i forbindelse med en del andre ting, fikk ikke noe klart svar på hva de gjorde eller hva som forårsaker temperatur-problemet og de har ikke fikset det.

I tillegg venter jeg på ny bagasjelukemotor, de visste ikke når de får inn delen. Må dra luken opp nå, ellers blir det bare bep-bep-bep når den prøver å åpne..
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Kim-

Har også feil temp når jeg står mye i ro eller kjører sakte og det er relativt kaldt. Kan være noe vind fra varmepumpen som gjør det?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA