Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Hallgrim86

Sitat fra: Handyman på torsdag 31. mars 2022, klokken 17:18
Det er en god grunn til at Tesla Kristiansand har blant de mest fornøyde kundene.
Det er også svært enkelt å kjøpe litt folie selv å legge på. Man trenger ikke mer enn en desimeter folie.

Hehe, det er skikkelig god service ja - når bilen er delvis lakkert og Tesla legger folie der, helt gratis.





Handyman

Sitat fra: Hallgrim86 på torsdag 31. mars 2022, klokken 18:03
Sitat fra: Handyman på torsdag 31. mars 2022, klokken 17:18
Det er en god grunn til at Tesla Kristiansand har blant de mest fornøyde kundene.
Det er også svært enkelt å kjøpe litt folie selv å legge på. Man trenger ikke mer enn en desimeter folie.

Hehe, det er skikkelig god service ja - når bilen er delvis lakkert og Tesla legger folie der, helt gratis.
Du kan godt gjøre humor ut av det, men Kristiansand har rykte for å være mer velvillige til å rette opp i mangler enn andre SC.
Skjønner ikke helt hva "delvis lakkert" har med denne mangelen å gjøre, men poenget var at de løste problemet på en helt akseptabel måte uten diskusjon, eller å legge skylden på brukeren.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Hallgrim86

Det som skjer er at Tesla har 50% av lakktykkelse på veldig mange steder på karosseriet. Å fikse det med folie til 100 kroner når du faktisk har krav på lakkering er helt på trynet - at dette blir brukt som positivt er trist.

Kan du vise til lakktykkelse under godkjent er det en rep-sak. Enten Tesla vil eller ikke, derfor havner de i Forbrukerrådet konstant. Det er svindel rett og slett.

Electric cars in Norway

Sitat
Kan du vise til lakktykkelse under godkjent er det en rep-sak. Enten Tesla vil eller ikke, derfor havner de i Forbrukerrådet konstant. Det er svindel rett og slett.

Ja at de ofte er innom rådet... er en kjent sak.

https://advokatmatch.no/alle-klager-pa-tesla

GOS

Sitat fra: Hallgrim86 på torsdag 31. mars 2022, klokken 14:51
https://www.elbil24.no/nyheter/store-avvik-pa-model-3/71481758

Å komme med den gamle greia der er vel ganske tullete. Model 3 har jo vist seg å holde ganske gost.

Min Model 3 ble levert ut februar 2019 og den har fortsatt ikke noe lakkproblemer etter 65000 km
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Handyman

Sitat fra: Hallgrim86 på torsdag 31. mars 2022, klokken 19:09
Det som skjer er at Tesla har 50% av lakktykkelse på veldig mange steder på karosseriet. Å fikse det med folie til 100 kroner når du faktisk har krav på lakkering er helt på trynet - at dette blir brukt som positivt er trist.

Kan du vise til lakktykkelse under godkjent er det en rep-sak. Enten Tesla vil eller ikke, derfor havner de i Forbrukerrådet konstant. Det er svindel rett og slett.
Ærlig talt! Dette konkrete problemet har ikke noe med lakktykkelse å gjøre. Det er gummien som suger til seg grov smuss som skraper opp lakken. Om lakken hadde vært tykkere hadde det bare tatt et par måneder mer tid før man hadde hatt eksakt samme resultat.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Hallgrim86

Sitat fra: Handyman på torsdag 31. mars 2022, klokken 23:15
Sitat fra: Hallgrim86 på torsdag 31. mars 2022, klokken 19:09
Det som skjer er at Tesla har 50% av lakktykkelse på veldig mange steder på karosseriet. Å fikse det med folie til 100 kroner når du faktisk har krav på lakkering er helt på trynet - at dette blir brukt som positivt er trist.

Kan du vise til lakktykkelse under godkjent er det en rep-sak. Enten Tesla vil eller ikke, derfor havner de i Forbrukerrådet konstant. Det er svindel rett og slett.
Ærlig talt! Dette konkrete problemet har ikke noe med lakktykkelse å gjøre. Det er gummien som suger til seg grov smuss som skraper opp lakken. Om lakken hadde vært tykkere hadde det bare tatt et par måneder mer tid før man hadde hatt eksakt samme resultat.

Da er det deres jobb å fikse det. Døren skraper vekk lakken, slik skal det ikke være. Lakktykkelse spiller inn da det  går veldig fort ned.

Vi har 7 M3 i mitt firma, jeg har sett og opplevd mye rart fra Tesla - men det er ikke bilens feil. Det er nesten utelukkende folk som jobber der som stikker kjepper i hjulene på en god kundeopplevelse.

Ang saken jeg lenket til var det både helt samme sak (gummi sliter med lakk) og samme årsak (lakkering er ikke gjort i henhold)

Sitat fra: GOS på torsdag 31. mars 2022, klokken 23:02
Sitat fra: Hallgrim86 på torsdag 31. mars 2022, klokken 14:51
https://www.elbil24.no/nyheter/store-avvik-pa-model-3/71481758

Å komme med den gamle greia der er vel ganske tullete. Model 3 har jo vist seg å holde ganske gost.

Min Model 3 ble levert ut februar 2019 og den har fortsatt ikke noe lakkproblemer etter 65000 km

Konge, da har du hatt en problemfri og super bil. Det endrer ikke faktum at dette allerede er en sak veldig mange har klagd på, noen har blitt hørt - andre gir opp. At du har kjørt 65k problemfritt endrer dessverre ikke at Johan nede hos Tesla konstant gjør minst mulig for kundene sine.

Handyman

Min påstand er at årsaken til disse problemene ikke er lakktykkelse, men knyttet til design og materialvalg i gummidelene som gjør at smuss sliter på lakken. Klarlakken på en tykk lakk vil like raskt få riper. Tykk lakk vil bare gi deg litt lengre tid før man sliter gjennom. Årsaken er ikke tynn lakk, men at smuss fester seg og sliter på lakken enkelte steder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Contango

#1598
Sitat fra: Contango på mandag 24. januar 2022, klokken 17:27
Noen som har en god løsning på fuktighet i henger kontakten? Bilen har stått stille inne i plussgrader i dagesvis, men det lyser like mye rød campingvogn og blinklysene er på høygir.
Oppdatering: Ingen triks hjalp. Måtte på verksted og de byttet wiring harness.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

Leitf

Fikk disse feilmeldingene i morrest. Kjørte en tur i går kveld, da virket alt fint. Sto på lading i natt.
Har forsøkt å resette skjerm og skru av bilen, men det forsvinner ikke.
Er dette kjent problem?
TM3LR 2021- nyeste oppdatering.
Kjøpte bilen for ei uke siden.

Leitf

Takk for svar. Var dette enkelt å fikse?
Booket time for service i appen, men første ledige time er 16. juni. Kan jo ikke vente så lenge med å få det fikset.
Må ringe Tesla på mandag tror jeg

Leitf

Håper jeg får fikset det så fort som mulig. Takk for svar 😊

StigTe

Tenkte jeg kunne høre her i denne tråden 😊

Noen som vet hva dette varselet betyr? (Se vedlagt bilde)
Er kun i tesla appen under «Sikkerhet» hvor det står en varseltrekant under nøkkelkortet som sier «Forbedre ytelse». Går ikke an å trykke på den eller se hva det er.

Takk for svar😊

Kim-

Trykk på knappen så viser deg den det.

Tror det er om du har gitt tilgang til lokasjon alltid elller kun når appen er i bruk
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Helge

Er ganske fersk med Tesla (2021 Model3 LR) og har kommet til at det egentlige bare er 3 ting som irriterer meg mye:
1. Autofunksjonen på vindusvisker tillater ofte ALT FOR mye vann/snø før vindusvisker starter
2. Med cruisecontrol innkoblet bråbremser bilen noen ganger ved møtende kjøretøy i venstresvinger (primært lastebiler)
3. Ved kjøring i snøvær stopper cruisecontrol å fungere da sensor/radar dekkes av snø.

Andre som opplever det samme som meg?
2021 Tesla Model 3 Long Range (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Edition One (Hvit)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Svart)
2020 Renault Zoe ZE50 Intense (Hvit)
2003 Citroën Saxo Electrique (hvit)
Ex: 2003 Citroën Saxo Electrique (sølv)
Ex: 2001 Peugeot 106 Electric (hvit)
Ex: 1998 Peugeot 106 Electric (grønn)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA