Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil og mangler på modell 3

Startet av hELgenen, søndag 24. februar 2019, klokken 22:49

« forrige - neste »

Contango

Noen som har en god løsning på fuktighet i henger kontakten? Bilen har stått stille inne i plussgrader i dagesvis, men det lyser like mye rød campingvogn og blinklysene er på høygir.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

turfsurf

Slå av tilhengermodus? Det går ikke av automatisk.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

E_S

Ikke ha adapter sittende i kontakten, og ikke ha hengerfestet på/dekselet av når det ikke er i bruk, slik at kontakten og alt sammen sitter midt i saltspruten.
:)

Contango

Er ikke i bruk, ikke adapter, og dekslet er på (tror jeg, da).
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jlan

Kom lyset på av seg selv, eller etter kjøring med tilhenger?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Counterpointer

Sitat fra: Contango på mandag 24. januar 2022, klokken 17:27
Noen som har en god løsning på fuktighet i henger kontakten? Bilen har stått stille inne i plussgrader i dagesvis, men det lyser like mye rød campingvogn og blinklysene er på høygir.
En god sprut med elektrisk rensespray.

Evt WD40 eller lignende hvis du ikke har spesialsprayen

Jeg har en enda mer spesialvariant som er veldig god til slikt som heter Corosion X, men den er kjøpt på EBay (med lang leveringstid....)

Contango

@jlan - festet har ikke vært i bruk siden i sommer og dobbeltsjekket nå at dekselet er på. Må være mye fuktighet som kommer seg inn der fra sidene. Har også spylt med høyttrykksspyler i hjulbuene. Kan være derfra.
@counterpointer - takk. Kvier meg litt for WD40 men skal prøve å finne noe elektrisk rensespray.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en Enyaq i bestilling.

jlan

#1537
I ditt tilfelle er det jo et fuktighetsfordrivende stoff du trenger. CRC 2-26 er kanskje litt bedre enn WD40, men jeg tror begge virker bra. Kontakten peker jo nedover, så det renner ut igjen. Det er muligens lurt å plugge inn og ut et tilhengerstøpsel et par ganger.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

vegis

Noen som har opplevd dette før? Bagasjeromsluken skvulpende full i vann, renner vann inn ved interiørlyset på høyre side inne i bagasjerommet. Første ledige time i mars, dette kan jeg jo ikke kjøre rundt med...

knegg

Hadde lekkasje i bakluka som du har der. Ble reparert ved å tette endene på luka.
2020 Model 3

arv

Jeg har Tesla 3 2021.
I slutten av desember fikk jeg av og til varsel på åpen frunk. I begynnelsen av januar ble feilen permanent og kruskontroll ble koblet ut. Den 11/1 kom mobil service for å se på det, klarte ikke å løse problemet. Fikk servicetime den1/2 hos Tesla nord. Men i mellomtiden ble jeg dritt lei og brukte CRC på låsen i front, siden har det vært OK. Men Tesla påstår at CRCen har skadet plugger og laget korrosjon på kontakten og vil ikke bytte kabel, betale for det koster 13000, NAF advokat neste
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Handyman

Sitat fra: arv på torsdag 03. februar 2022, klokken 09:48
Jeg har Tesla 3 2021.
I slutten av desember fikk jeg av og til varsel på åpen frunk. I begynnelsen av januar ble feilen permanent og kruskontroll ble koblet ut. Den 11/1 kom mobil service for å se på det, klarte ikke å løse problemet. Fikk servicetime den1/2 hos Tesla nord. Men i mellomtiden ble jeg dritt lei og brukte CRC på låsen i front, siden har det vært OK. Men Tesla påstår at CRCen har skadet plugger og laget korrosjon på kontakten og vil ikke bytte kabel, betale for det koster 13000, NAF advokat neste
Arne
Hva slags CRC-produkt var det du brukte? De har vel alt fra syre til smøring?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

arv

CRC som er fukt og korrosjonshdmmende. Har brukt det i 40 år på dykker telefoner og annet utstyr som er utsatt for fukt
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Handyman

Sitat fra: arv på torsdag 03. februar 2022, klokken 10:22
CRC som er fukt og korrosjonshdmmende. Har brukt det i 40 år på dykker telefoner og annet utstyr som er utsatt for fukt
Produktet har jo et navn. CRC er "produsenten" og ikke produktet. Det blir litt som å si at "såpe er såpe". Det kan bære sterke såper som fjerner alt fett til grønnsåpe som er fett. I denne sammenhengen er det helt essensielt å vite hva slags produkt det er snakk om siden Tesla mener at det har ødelagt bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

arv

Det beregnet påvåte og fuktige motorer.hindrer krypstrøm brukes på dynamoer, kabler releer
Multisuper 5


Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA