Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

Chimp

Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 15. april 2021, klokken 13:12
I Tyskland koster Edition one 6195 euro inkl 19% mwst. I Norge 106.000 kr. Dvs et Møllertillegg på 100%. Ved første øyekast ser det ut som om det er identisk innhold i pakkene.

I så fall bør det være mulig å prute i Norge. Men det er vel vanskelig enn så lenge. Synes det generelt er vanskelig å få rabatter av audi unntatt disse kampanjene de kjører.

telcontar

Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 13:48
Sitat fra: Stikkkontakt på torsdag 15. april 2021, klokken 13:12
I Tyskland koster Edition one 6195 euro inkl 19% mwst. I Norge 106.000 kr. Dvs et Møllertillegg på 100%. Ved første øyekast ser det ut som om det er identisk innhold i pakkene.

I så fall bør det være mulig å prute i Norge. Men det er vel vanskelig enn så lenge. Synes det generelt er vanskelig å få rabatter av audi unntatt disse kampanjene de kjører.

Storkunderabatten på vanlig Etron er også ganske laber, 4%. Får jo 8% hos BMW på iX

Chimp

#302
Jepp og Akademikerne som jeg har 8% hos BMW har ikke storkunde på Audi dessverre.

Men når det er sagt virker det som BMW har skrudd opp prisene sine 10 % for å ta høyde for storkunderabattene :)

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Lanseringskalenderen inkl tekniske data er oppdatert med deg jeg finner om Q4 e-tron så langt, men bakkeklaring har jeg ikke sett noe sted enda. Noen som har funnet data på det?

https://elbilforum.no/index.php?topic=38371.0

Chimp

Er det ikke OTA på q4?

Må man til forhandler for å oppgradere programvare x antall ganger i året? :/

hELgenen

Virker rart om OTA ikke er på Q4,men er på Id.4. Får tilbud til Torsdag og skal spørre om ikke andre kan svare her

sjokomelk

ID.3, ID.4 og Q4 bygges på samme samlebånd om hverandre på fabrikken i Zwickau med de samme delene på den samme plattformen. Det høres veldig rart ut om de skulle lage helt egen elektronikk til Q4. Den har OTA-oppdateringer på samme måte som ID.3 og ID.4. Og kjører nøyaktig samme programvare på alt det biltekniske "under panseret".
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Chimp

Ja, men i så fall rart det ikke står nevnt noen sted som jeg ser. Ikke hørt noe om det i noen videoer heller. Men dette vet selgerne.

daktari

Sitat fra: sjokomelk på fredag 16. april 2021, klokken 22:12
ID.3, ID.4 og Q4 bygges på samme samlebånd om hverandre på fabrikken i Zwickau med de samme delene på den samme plattformen. Det høres veldig rart ut om de skulle lage helt egen elektronikk til Q4. Den har OTA-oppdateringer på samme måte som ID.3 og ID.4. Og kjører nøyaktig samme programvare på alt det biltekniske "under panseret".
Det tekniske er jo greit, men software ser mistenkelig likt ut som vanlig etron. De kan jo kjøre et helt nytt skall på toppen av helt ny bilsoftware selvfølgelig. Vanlig eteon fikk jo ny infotainment hw på 21-modell som gav noen nye funksjoner i sw.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

1317142119

Sitat fra: sjokomelk på fredag 16. april 2021, klokken 22:12
ID.3, ID.4 og Q4 bygges på samme samlebånd om hverandre på fabrikken i Zwickau med de samme delene på den samme plattformen. Det høres veldig rart ut om de skulle lage helt egen elektronikk til Q4. Den har OTA-oppdateringer på samme måte som ID.3 og ID.4. Og kjører nøyaktig samme programvare på alt det biltekniske "under panseret".
Vil være rart om det er samme software og firmware. Det er jo ikke det elbiltekniske VW sliter med, men helt elementær bileletronikk som vi har hatt i mange tiår. Har Etron like mye feil som VW sine biler? Jeg har inntrykk av at Etron er en bil med få feil, mens VW sine elbiler er noe av det verste som noen gang er laget de siste 130 årene. Er jo VW som burde kalt bilene sine Etron, mtp hvor bedriten software de har.

Vil være en merkelig avgjørelse dersom de velger å sende den samle søpla inn i premiumbilene deres.

turfsurf

#310
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 17. april 2021, klokken 11:20
Har Etron like mye feil som VW sine biler? Jeg har inntrykk av at Etron er en bil med få feil, mens VW sine elbiler er noe av det verste som noen gang er laget de siste 130 årene.
Tror du skal ta en tur på FB gruppen til etron. Det er langt i fra en feilfri bil. Mye mindre på f.eks EQC og t.o.m I-Pace så vidt jeg har sett.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Chimp

Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. april 2021, klokken 11:41
Sitat fra: 1317142119 på lørdag 17. april 2021, klokken 11:20
Har Etron like mye feil som VW sine biler? Jeg har inntrykk av at Etron er en bil med få feil, mens VW sine elbiler er noe av det verste som noen gang er laget de siste 130 årene.
Tror du skal ta en tur på FB gruppen til etron. Det er langt i fra en feilfri bil. Mye mindre på f.eks EQC og t.o.m I-Pace så vidt jeg har sett.

Ja etter å ha fulgt e tron forum siden 2019 kan jeg si at man ikke bør forvente en feilfri bil.

Brisken

Jeg tror en skal være veldig forsiktig, rentav la være, å trekke konklusjoner på en bilmodells evt kvalitetsproblem utifra internettforum. Til det er datagrunnlaget altfor tynt og urvalget en finner på forum minst sagt skeivt.



PF

Sitat fra: Brisken på søndag 18. april 2021, klokken 00:10
Jeg tror en skal være veldig forsiktig, rentav la være, å trekke konklusjoner på en bilmodells evt kvalitetsproblem utifra internettforum. Til det er datagrunnlaget altfor tynt og urvalget en finner på forum minst sagt skeivt.

Et par av de over som uttaler seg forguder Tesla i den delen av forumet, så ville tatt som du sier en stor klype salt i uttalelsene deres.
Min er en limited (altså en av de første som ble produsert) og noe småtteri har det vært, men ikke opplevd som noe bedre eller verre en andre nye biler jeg har hatt.

Vært litt ulyder og problemer med dørlåsene bak, ulyd i spjelet i midtkonsoll og baklampen som sluttet å virke.

Chimp

Tror heller vi kan ta et steg tilbake og si at alle biler opplever barnesykdommer. At q4 skal slippe unna er naivt. Det er bare å se på polestar 2, tesla, jaguar i-pace, audi e-tron, vw id3.
Men slikt er løst etter 3-6 måneder.

Allikevel ønsker jeg alltid å være førstemann ut :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA