E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

z4rd

Under selve lanseringen i går sa "Head of Brand" for Audi - sitat: "127km på 10 minutter" mht ladehastighet. Bra at de kommuniserer tydelig :)
2020 Tesla Model 3 LR
2017 Tesla Model X75D

Chimp

Id4 og enyaq har vel massasje og luft i seter, ser ikke noe av dette på audien? Massasje er bare en gimmick, men ventilasjon i seter mååå jeg ha.

Tafsern

Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 07:02
Id4 og enyaq har vel massasje og luft i seter, ser ikke noe av dette på audien? Massasje er bare en gimmick, men ventilasjon i seter mååå jeg ha.

Enyaq har det ikke tror jeg, så blir overrasket om ID.4 har det med de drittsetene de tilbyr 😅

Chimp

Sitat fra: Tafsern på torsdag 15. april 2021, klokken 07:40
Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 07:02
Id4 og enyaq har vel massasje og luft i seter, ser ikke noe av dette på audien? Massasje er bare en gimmick, men ventilasjon i seter mååå jeg ha.

Enyaq har det ikke tror jeg, så blir overrasket om ID.4 har det med de drittsetene de tilbyr 😅

Det har du rett i. Massasje har vw id4, men ikke ventilerte seter. Det har jo koreanske billigere biler, så hvordan de klarer å utelate det i 2021...
Vet det er smak og behag, men jeg blir alltid klam i ryggen.

telcontar

Så langt jeg har greid å se så har SP el.bakluke og drive select inkludert, verdt henholdsvis 4600 og 5600kr. I praksis er det kun 10.000kr som skiller mellom SUV og SP.

turfsurf

Sitat fra: z4rd på torsdag 15. april 2021, klokken 06:14
Under selve lanseringen i går sa "Head of Brand" for Audi - sitat: "127km på 10 minutter" mht ladehastighet. Bra at de kommuniserer tydelig :)
Det er nok mere riktig enn 100km på fem minutter.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

hELgenen

Sitat fra: turfsurf på torsdag 15. april 2021, klokken 08:08
Sitat fra: z4rd på torsdag 15. april 2021, klokken 06:14
Under selve lanseringen i går sa "Head of Brand" for Audi - sitat: "127km på 10 minutter" mht ladehastighet. Bra at de kommuniserer tydelig :)
Det er nok mere riktig enn 100km på fem minutter.

Mulig de hadde en dårlig dag da desimaltallet ble borte. Det rettet tallet et 127.3 km på 10 minutter.

batterimannen

Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 07:02
Id4 og enyaq har vel massasje og luft i seter, ser ikke noe av dette på audien? Massasje er bare en gimmick, men ventilasjon i seter mååå jeg ha.

Enyaq kommer ikke med ventilerte seter før langt ut i neste år.
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

turfsurf

Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 07:02
Massasje er bare en gimmick, men ventilasjon i seter mååå jeg ha.
Tja, jeg har da hatt biler å med begge deler, og begge deler er definitivt i klassen nice. Men det er og sånne ting som kommer veldig lavt på prioriteringslisten. Definitivt ikke ett avgjørende spørsmål for kjøp av bil. Kommer vel rett under rattvarme på lista.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

1317142119

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. april 2021, klokken 21:23
Overrasket over det de sa om størrelse.  Sa vel A-segment utvendig, bagasjeplass som B-segment og innvendig plass som C-segment.

C-segment er Golf...
Dette stemmer garantert ikke mtp de første.

Utvendig er den like stor eller større enn vanlige familie-SUV. Typisk Tiguan o.l. Dette er C-segment.

Bagasjerommet er som en liten C-segment med sine 520 liter. Der varierer det voldsomt, hvor f.eks. stasjonsvogner som Focus stasjonsvogn har over 600 liter (noe som er gedigent for C-segmentet) og ned til i underkant av 500 liter for de med minst bagasjerom.

Størrelsesmessig innvendig vet jeg ikke hvordan den er i faktiske mål, men det ser ut som minimum C-segment, kanskje liten D-segment, på videoene som er ute.

Chimp

Sitat fra: turfsurf på torsdag 15. april 2021, klokken 09:30
Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 07:02
Massasje er bare en gimmick, men ventilasjon i seter mååå jeg ha.
Tja, jeg har da hatt biler å med begge deler, og begge deler er definitivt i klassen nice. Men det er og sånne ting som kommer veldig lavt på prioriteringslisten. Definitivt ikke ett avgjørende spørsmål for kjøp av bil. Kommer vel rett under rattvarme på lista.

Jeg liker å ha valgmuligheten. Når gamle Ioniq leveres med ventilerte seter forventer jeg samme mulighet i Q4. At det ikke er luftfjæring eller night vision er greit nok da det er forbeholdt segmentet over Q4.
Men skal ikke grine mer over det :)

Det jeg sutrer mest over, som smitter over på det meste annet med bilen, er at de bare gir ut en blekke av tilvalg uten noen ferdige pakker som gjør det enklere for oss forbrukere. Når jeg ser at enkelte banale ting er tilvalg så blir jeg skremt...
Samt at de ikke lanserer tilvalgskonfiguratoren med en gang slik at vi kan leke oss med priser. Istedet er det enda en venterunde, og i den runden begynner jeg å titte på andre biler igjen, eller å beholde dagens. For dette ble totalt sett en skuffelse ...

turfsurf

Sitat fra: Chimp på torsdag 15. april 2021, klokken 10:35
Jeg liker å ha valgmuligheten. Når gamle Ioniq leveres med ventilerte seter forventer jeg samme mulighet i Q4. At det ikke er luftfjæring eller night vision er greit nok da det er forbeholdt segmentet over Q4.
Men skal ikke grine mer over det :)

Det jeg sutrer mest over, som smitter over på det meste annet med bilen, er at de bare gir ut en blekke av tilvalg uten noen ferdige pakker som gjør det enklere for oss forbrukere. Når jeg ser at enkelte banale ting er tilvalg så blir jeg skremt...
Selvfølgelig er det bedre å ha muligheten enn ikke  :) Dog synes jeg det er tullete å ikke kunne få Night Vision eller Luftfjæring. Det hadde jo virkelig gjort Q4 til noe ekstra i klassen. Nå er det bare: "betal mere, få mindre".

Dette er jo klassisk Audi lansering, pakker kommer etter hvert. Det er for å melke de ivrigste.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

OlaM

#297
Det er sikkert et helt team av professorer i datavitenskap som må til for å programmere den 42-dimensjonale konfiguratoren. Jeg prøvde å bygge en bil med prisliste og kalkulator, men det funker ikke når du ikke vet delprisene.

Hva koster det f.eks. å legge til elektriske seter på Business plus? Da må du ha Komfortpakke plus. Business plus inkluderer allerede alt som er i Komfortpakke plus, bortsett fra elektriske setejustering. Men prisen på den pakken er lik for alle versjonene, så hvis det er kun den prisen som gjelder så betaler du like mye som de andre, men får mye mindre. I praksis vil det nok koste mindre å legge den til.
'21 3LR

daktari

Jeg tror, basert på etron classic, at norsk prisoppsett er en Møller-sak. I Tyskland var det få pakker men en lang liste med plukk. I Norge har vi disse "Business"-modellene som tyder på at Møller peker seg ut leasing-markedet.

I Sverige er det basis, pro og advanced mens Tyskland har basis, advanced og S (på gamle etron)
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Stikkkontakt

I Tyskland koster Edition one 6195 euro inkl 19% mwst. I Norge 106.000 kr. Dvs et Møllertillegg på 100%. Ved første øyekast ser det ut som om det er identisk innhold i pakkene.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA