E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: 1000kwh på onsdag 14. april 2021, klokken 21:06
Frapris på Skoda er jo også en vits.

Nei liker merker som har alt inkludert. Det meste bør jo uansett være standardutstyr.

Liker også dette tankesettet. Dvs. noen utstyrsgrader kan det jo være, men la oss si maks 3 - så slipper
man å fundere for mye. BMW med Charged og Fully charged edition og forsåvidt Tesla er bedre her. Mercedes EQC sin kampanje til 699 var jo også greit - der fikk man alt man trengte og ferdig med det.
Også ID.4 1st og 1st max var jo greie å forholde seg til. Men nå er det kaos der også.

Dersom noen klarer å spekke en greit utstyrt E-tron Q4 så legg det gjerne inn i denne tråden så vi andre kan se.
Akkurat nå føler jeg at jeg har behov for en konsulent.....

stue

Må le av det priskaoset. Man kan jo gå noen smeller hvis man glemmer å ta med noe. Varmepumpe burde jo vært med i pakkene i det minste.

Chimp

Hadde vært 1000 ganger enklere om man kunne gjort det i en online konfigurator. Å slippe den prislisten uten den muligheten skremmer bort kunder istedet. Jeg gidder heller ikke se på dette, og jeg har gledet meg til denne bilen i 2 år. Forventet en lanseringsmodell med nesten alt inkludert slik som fully charged med bmw.

bmw2002

Overrasket over det de sa om størrelse.  Sa vel A-segment utvendig, bagasjeplass som B-segment og innvendig plass som C-segment.

C-segment er Golf...


Tin

Sitat fra: bmw2002 på onsdag 14. april 2021, klokken 21:23
Overrasket over det de sa om størrelse.  Sa vel A-segment utvendig, bagasjeplass som B-segment og innvendig plass som C-segment.

C-segment er Golf...

Bagasjeplass som en Toyota yaris, tror ikke det.

batterimannen

Sitat fra: stue på onsdag 14. april 2021, klokken 21:18
Må le av det priskaoset. Man kan jo gå noen smeller hvis man glemmer å ta med noe. Varmepumpe burde jo vært med i pakkene i det minste.

Å ikke ha med varmepumpe som standard i Norge, på en bil som kan leveres med varmepumpe... Selgerne til Audi har sikkert med et eget punkt på skjemaene sine hvor de må kvittere for at de har spurt kundene om de virkelig ikke vil ha varmepumpe  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Counterpointer

Audi har med startpris på strippet bil oppnådd akkurat det de ønsker.
Til og med i denne tråden konkluderer noen friskt med at Q4 er mye billigere enn Y og ID4 og Enyaq........

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Svolar

#278
I Nederland har de sammefattet alt i 4 utgaver:

Standard:
► LED-frontlykter / baklys
► Helautomatisk klimaanlegg
► Ekstra oppvarming / ventilasjon
► Multifunksjonsratt i skinn med padler
► Senterarmlenet foran
► Bakluke, automatisk betjent
► Cruise control inkludert fartsbegrenser
► Digital radiomottak
► Ladekabel for offentlige ladepunkter (modus 3)
► Baksetet, i ujevne seksjoner (60:40)
► 2 USB C-tilkoblinger foran
► 2 USB C-tilkoblinger bak
► Metallisk maling (Auroraviolet Metallic tilgjengelig mot ekstra kostnad)


Launch Edition: Utstyr utover standard:

► Utvendige detaljer i antrasittkornet plast
► Hjul av lettmetall 8J x 19 "5-arm"
► Audi smarttelefongrensesnitt
► Audi telefonboks
► Audi lydsystem
► Normale seter
► Fremre setevarme
► Lys- og regnsensor
► Parkeringshjelp bak
► Advarsel om avgang fra Audi Lane
► Tyverialarm
► Aluminiumslister
► Takrekkverk i aluminium

Launch Edition Advanced har i tillegg eller erstatter med

► Utvendige detaljer i Manhattan grå kontrastmaling
► Hjul, lettmetall 8J x 19 "5-W-eiker aero"
► Matrix LED-frontlykter
► Dynamiske blinklys
► Lys animasjon (Coming-Home- / Leaving-Home)
► LED-baklys med kontinuerlig baklys
► MMI navigasjon pluss
► Audi virtuell cockpit
► Audi connect-tjenester (3 år)
► Sportsseter
► Aluminiumslook i interiøret
► Dekorative rammer, aluminium
► Belyste frontinngangsbeskyttere
► Ambiente lyspakke (hvit)
► Interiørelementer i svart glassutseende

Launch Edition Advanced plus:

► Panoramatak
► Parkeringshjelp pluss
► Varmepumpe (for rekkeviddeoptimalisering) *
► Ryggekamera
► Adaptiv cruise control

Launch edition S competition:

► Utvendige detaljer i kroppsfarge
► S linje utvendig
      • sporty, slående utvendige detaljer
      • Sports hjuloppheng
      • Hjul, aluminium 9J x 20 "5-Y-eiker" design
► S line interiør
      • sportsseter med S line-logo
      • møbeltrekk / Mono.pur "Pulse" med "S" -logo i forsetene
      • overskrift i svart
      • dekorative rammer, alu matt børstet
      • Aluminiumsutseende i interiøret
► Audi drive select
► Audi progressiv styring
► Svart optikkpakke
► Privacy glass

Så kun på nest høyeste pakke nivå får en ryggekamera, cruisecontroll og vanlig ting.  8). sry for google translate feil her om det er noen. Prisene var ifølge Audi mannen Stas i NL ikke klare før i slutten av april

que

Sitat fra: Svolar på onsdag 14. april 2021, klokken 22:09

Launch edition S competition


Noen som klarer å gå gjennom prislista og er kjappe på kalkulatoren for å finne ut hva en slik bil ville koste her hjemme?

OlaM

Oisann, bladde litt rundt på audi.no, dette var jo interessant. For tidlig slipp av info, eller noe tidlig konseptinfo som er feil? Eller blandet med e-tron GT?

Sitat
    Audi Q4 Sportback e-tron kan som standard lades med inntil 270 kW på 800-volts ladestasjoner. Det tar ca. 5 minutter å lade tilstrekkelig energi for de neste 100 km. Etter omtrent 22,5 minutter er batteriet ladet fra 5 % til ca. 80 %.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron-sportback.html
'21 3LR

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: OlaM på onsdag 14. april 2021, klokken 22:43
Oisann, bladde litt rundt på audi.no, dette var jo interessant. For tidlig slipp av info, eller noe tidlig konseptinfo som er feil? Eller blandet med e-tron GT?


Sikkert noen trykkleifer i starten.
MEB plattformen (ID.3, ID,4, Enyaq og Q4 e-tron) har ikke støtte for 800V, bare 400V. Kommende Q6 e-tron på PPE plattformen får støtte for 800V + J1 plattformen som Taycan og E-tron GT (selv om noen i marketing kunne ønske det annerledes...)

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil


Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

tromsø

Sitat fra: OlaM på onsdag 14. april 2021, klokken 22:43
Oisann, bladde litt rundt på audi.no, dette var jo interessant. For tidlig slipp av info, eller noe tidlig konseptinfo som er feil? Eller blandet med e-tron GT?

Sitat
    Audi Q4 Sportback e-tron kan som standard lades med inntil 270 kW på 800-volts ladestasjoner. Det tar ca. 5 minutter å lade tilstrekkelig energi for de neste 100 km. Etter omtrent 22,5 minutter er batteriet ladet fra 5 % til ca. 80 %.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron-sportback.html

Dette må jo bare være en feil. MEB plattformen har til nå kun 400V arkitektur men som nevnt tidligere så er det mer eller mindre bekreftet at peak ladeeffekten skal økes fra 125 til 170kW.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

OlaM

Sitat fra: tromsø på onsdag 14. april 2021, klokken 23:07
Sitat fra: OlaM på onsdag 14. april 2021, klokken 22:43
Oisann, bladde litt rundt på audi.no, dette var jo interessant. For tidlig slipp av info, eller noe tidlig konseptinfo som er feil? Eller blandet med e-tron GT?

Sitat
    Audi Q4 Sportback e-tron kan som standard lades med inntil 270 kW på 800-volts ladestasjoner. Det tar ca. 5 minutter å lade tilstrekkelig energi for de neste 100 km. Etter omtrent 22,5 minutter er batteriet ladet fra 5 % til ca. 80 %.

https://www.audi.no/no/web/no/bilmodeller/q4-e-tron/q4-e-tron-sportback.html

Dette må jo bare være en feil. MEB plattformen har til nå kun 400V arkitektur men som nevnt tidligere så er det mer eller mindre bekreftet at peak ladeeffekten skal økes fra 125 til 170kW.

Jepp. 100 km på 5 minutter står det også på den tyske siden, det stemmer bedre med 170 kW enn med 270.
'21 3LR

Stikkkontakt

Sitat fra: que på onsdag 14. april 2021, klokken 22:21
Sitat fra: Svolar på onsdag 14. april 2021, klokken 22:09

Launch edition S competition


Noen som klarer å gå gjennom prislista og er kjappe på kalkulatoren for å finne ut hva en slik bil ville koste her hjemme?

Advanced Plus med Edition One og klima/vinterpakke så er jeg ganske happy. Kanskje panoramatak også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA