Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

s3xy

Sportback er lekker da...  men økonomisk virker dette ikke som noen god deal....

Tin

Enig. Fin bil, men den prislisten. OMG. Gidder ikke prøve å komme meg igjennom engang. Virker som den vil bli latterlig dyr.

EtronSpook

Står nevnt flere steder om Edition One, så er nok bare å hoppe på det om man vil ha ALT med en gang :) Selv ble jeg ikke veldig skuffet over at jeg ikke ventet på denne. Får min 50 AS neste uke :) Men kul bil og hadde jeg skulle kjøpt i dag hadde jeg sikkert valgt denne.

carlings

#258
Disse tilvalgene er jo helt crazy. Selv med dyreste utstyrsversjon (Business Plus) får man ikke varmepumpe (11.000 ekstra) eller LED Matrix (13.000) eller tyverialarm (5500 ekstra) eller elektrisk bagasjeromsåpner (5600 ekstra) eller oppvarmet ratt (2.000 ekstra) eller noen som helst interiør-oppgraderinger (20k-ish).

Til og med sidekollisjonsputer er en oppgradering. Dette er altså *etter* at man allerede har valgt *høyeste* utstyrsversjon!

EDIT: Glemte panoramatak, som heller ikke er inkludert i noen av utstyrspakkene.... Det er 15.000 ekstra.

Summa summarum tror jeg faktisk vi nå snakker over 100.000 kroner i påslag over id.4 for en tilsvaremde godt spekket bil. Plutselig ble Q4 veldig dyr!

telcontar

Håpløs prisliste, selv BMW har milevis bedre pakkeløsninger

batterimannen

Har en Enyaq inne til 590k inkl vinterhjul (nesten alt utenom sportsratt, sportsunderstell/dcc og store felger). Når jeg så fra prisene ble det plutselig fristende med Q4, men er ikke så lett å skjønne hva som blir tilsvarende biler. Hvor mye må man legge på en Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus 562.400 for å få det meste inkludert?
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hELgenen

Denne prislisten er  for rotete.
Mulig kundene nede i Europa elsker det slik - men nå gidder jeg ikke kikke mer på denne bilen.
Får heller vente på "Norgespakken" fra Møller - for her må noen hos importøren rydde litt.


telcontar

Edition one pakken gir langt i fra fullpakke, er en del ting der, men fortsatt mye som mangler.

hELgenen

Sitat fra: batterimannen på onsdag 14. april 2021, klokken 20:50
Har en Enyaq inne til 590k inkl vinterhjul (nesten alt utenom sportsratt, sportsunderstell/dcc og store felger). Når jeg så fra prisene ble det plutselig fristende med Q4, men er ikke så lett å skjønne hva som blir tilsvarende biler. Hvor mye må man legge på en Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus 562.400 for å få det meste inkludert?

Dersom du vil se en selger gjøre munnbindet gjennomvått kan du bare stikke innom en Møller forhandler i morgen og be om en gjennomgang og tilbud........

carlings

Sitat fra: batterimannen på onsdag 14. april 2021, klokken 20:50
Har en Enyaq inne til 590k inkl vinterhjul (nesten alt utenom sportsratt, sportsunderstell/dcc og store felger). Når jeg så fra prisene ble det plutselig fristende med Q4, men er ikke så lett å skjønne hva som blir tilsvarende biler. Hvor mye må man legge på en Audi Q4 e-tron 50 quattro Advanced Business plus 562.400 for å få det meste inkludert?

Se mine eksempler over på hva slags utstyr som fortsatt mangler — som nevnt utrolig vanskelig å få oversikt, men ser altså ut som man selv med Advanced Business Plus må beregne omlag 50k mer.

batterimannen

Sitat fra: carlings på onsdag 14. april 2021, klokken 20:40
Disse tilvalgene er jo helt crazy. Selv med dyreste utstyrsversjon (Business Plus) får man ikke varmepumpe (11.000 ekstra) eller LED Matrix (13.000) eller tyverialarm (5500 ekstra) eller elektrisk bagasjeromsåpner (5600 ekstra) eller oppvarmet ratt (2.000 ekstra) eller noen som helst interiør-oppgraderinger (20k-ish).

Til og med sidekollisjonsputer er en oppgradering. Dette er altså *etter* at man allerede har valgt *høyeste* utstyrsversjon!

Da tror jeg at jeg kan slappe av med Enyaq. Med en gang jeg så prislisten på utstyrsversjonene så regnet jeg med at de viktigste var inkludert, men i kjent Audi stil så må man sette av en helg og noen hundretusen for å konfigurere en bil...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

hELgenen

Sitat fra: batterimannen på onsdag 14. april 2021, klokken 20:58
Sitat fra: carlings på onsdag 14. april 2021, klokken 20:40
Disse tilvalgene er jo helt crazy. Selv med dyreste utstyrsversjon (Business Plus) får man ikke varmepumpe (11.000 ekstra) eller LED Matrix (13.000) eller tyverialarm (5500 ekstra) eller elektrisk bagasjeromsåpner (5600 ekstra) eller oppvarmet ratt (2.000 ekstra) eller noen som helst interiør-oppgraderinger (20k-ish).

Til og med sidekollisjonsputer er en oppgradering. Dette er altså *etter* at man allerede har valgt *høyeste* utstyrsversjon!

Da tror jeg at jeg kan slappe av med Enyaq. Med en gang jeg så prislisten på utstyrsversjonene så regnet jeg med at de viktigste var inkludert, men i kjent Audi stil så må man sette av en helg og noen hundretusen for å konfigurere en bil...

Prisene som Audi vil annonsere med er jo spinnville og gir et totalt feil bilde av hva man egentlig får.
På papiret kan det jo se ut som man får Audi premium billigere en Skoda Enyaq - men når man begynner på utstyrslisten så skjønner en jo at verden kanskje ikke er så annerledes tross alt.

1000kwh

Frapris på Skoda er jo også en vits.

Nei liker merker som har alt inkludert. Det meste bør jo uansett være standardutstyr.

samotholt

Får jo med ratt og dørhåndtak da  :P

Nei, jeg har to audier på gårdsplassen. Begge er kjøpt brukt. Å gå igjennom denne prislisten gidder heller ikke jeg (og jeg er langt over middels bilinteressert).
Polestar 2, S85D, A8 3.0 Tdi,

dundun

Dersom de som vurderer Skoda rister på hodet og løper unna har antakeligvis Audi truffet planken perfekt med prisingen og ekstrautstyret. Skoda og Audi skal ikke være konkurrenter i samme marked.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA