Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Berglund

Sitat fra: tuveng på lørdag 02. mars 2019, klokken 16:58
Det begynner å bli en del biler på Lillestrøm.
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Nice! Håper en av de er mine :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

bno

#616
Var innom Tesla i Sandnes det jeg kjørte forbi så jeg at de losset av flere TM3. Lurte på hvordan den grå jeg selv venter såut in real. Fikk komme innen for å ta en titt på en av de mange de hadde gjørt klar for utleveirng. Veldig fornøyd med fargen. Passet bilen som bare det. På vei ditbort passerte jeg en Rød multicoat med helt hvit interiør. Ble slått av hvordan den tok seg ut. Den er mega fin. Hadde likte den,  men kona var skeptisk så da ble det den grå. Glad for valget, men altså veldig fin kombi rød/hvit.

geirci2

Sitat fra: bno på lørdag 02. mars 2019, klokken 17:45
På vei ditbort passerte jeg en Rød multicoat med helt hvit interiør. Ble slått av hvordan den tok seg ut. Den er mega fin.

Høres megabra ut, venter på levering av en Model 3 med denne fargekombinasjonen :-)
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

bno


Macnus

City of Amsterdam losser biler i Trondheim nå.
Har ventet på bil ei stund, bestilte 20 desember (LR Svart/svart 19" EAP 18" hakka).

Er det sånn at man får tildelt biler FØR båten er her, eller er det håp at jeg får tildelt bil i løpet av uka?
Lei av å vente.. ;D

lintho

Sitat fra: Macnus på søndag 03. mars 2019, klokken 14:31
City of Amsterdam losser biler i Trondheim nå.
Har ventet på bil ei stund, bestilte 20 desember (LR Svart/svart 19" EAP 18" hakka).

Er det sånn at man får tildelt biler FØR båten er her, eller er det håp at jeg får tildelt bil i løpet av uka?
Lei av å vente.. ;D

Gjetning, men med mindre noen avbestiller, så tror jeg sjansen for at du får bil denne leveringen er liten.

Jeg ble tildelt VIN for 1 mnd siden(minst), og fikk leveringsdato for 1 uke siden. Jeg har utlevering 8 mars kl 1700.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

bno

Reserverte 31.3.2019, bestilte 6.12.18 fikk VIN og FI 8.2.2019 fikk beskjed om utlevering 12.3.
Ser frem til det... :)

Toalmar

Sitat fra: Macnus på søndag 03. mars 2019, klokken 14:31
Er det sånn at man får tildelt biler FØR båten er her, eller er det håp at jeg får tildelt bil i løpet av uka?
Lei av å vente.. ;D
Hvis du er lei av å vente, ta å ring dem så får du helt sikker ett svar og en mig leveringsdato. Da slipper du å gå rundt å lure på når de kontakter deg.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

jberge

Ny melding fra Tesla om levering tidligere enn antatt, opprinnelig 12/3 nå 7/3. (Trondheim)
Tøysemelding denne gangen og?  :)
#P2765 P85 levert 9/11

elbil

Jeg forundrer meg stadig over hvor utolmodige voksne mannfolk er. Tesla har lovet bil i løpet av mars til de som bestilte før utgangen av desember. Vi er ikke kommet lenger enn til 3.mars, likevel er det mange som er sure for at de ikke har fått bil ennå, eller kanskje aller mest fordi noen andre som kanskje har bestilt bil senere enn dem selv, ikke har fått noen beskjed ennå. Misunnelsen synes å være stor, og da er det tydeligvis mange som ringer eller skriver til Tesla for å mase. Hadde det ikke vært bedre at de fikk slippe alle disse unødvendige henvendelsene? Tesla har tydeligvis mer enn nok av viktigere gjøremål nå om dagen. Jeg kan ikke forstå annet enn at de gjør så godt de kan, og om vi får vår bil om et par-tre uker, kan vel ikke være verdens undergang?
Peugeot iOn

Macnus

Enig i det, jeg er nok utålmodig som en gutt på julaften.. :laugh:
Hatt flere nybiler, men dette er den bilen jeg SKIKKELIG gleder meg til! ;)
Får vel bare vente til nissen kommer..  :D
Ble i utgangspunktet lovet bil i februar, og vært mye rot med bestillingen min (de har fått dataene mine 4 ganger) så det gjør vel at jeg ikke har stolt på at jeg er inne i "systemet".
Men de har nok mye å gjøre, så er nok lurt å heller avvente den telefonen. 8)

trykkertor

Sitat fra: elbil på søndag 03. mars 2019, klokken 16:35
Jeg forundrer meg stadig over hvor utolmodige voksne mannfolk er. Tesla har lovet bil i løpet av mars til de som bestilte før utgangen av desember. Vi er ikke kommet lenger enn til 3.mars, likevel er det mange som er sure for at de ikke har fått bil ennå, eller kanskje aller mest fordi noen andre som kanskje har bestilt bil senere enn dem selv, ikke har fått noen beskjed ennå.

Helt enig!
For meg går dette alt for fort. Jeg er blitt "herdet" gjennom å vente i årevis på elbiler fra andre merker. (Opel, Hyundai, KIA).
La inn bestilling sent i desember, rekonfigurerte langt ut i januar. Ba flere ganger om å få levering rundt påsketider, og Tesla sier min bil er klar om 12 dager.
Det går alt for fort for meg det her. Må jo få solgt bilen min også.....

For en gangs skyld sitter jeg på andre siden av tålmodighetsskalaen og tenker en måned eller to til hadde passet meg bedre.
Godt å oppleve det også.

Karma

#627
Sitat fra: elbil på søndag 03. mars 2019, klokken 16:35
Jeg forundrer meg stadig over hvor utolmodige voksne mannfolk er. Tesla har lovet bil i løpet av mars til de som bestilte før utgangen av desember. Vi er ikke kommet lenger enn til 3.mars, likevel er det mange som er sure for at de ikke har fått bil ennå, eller kanskje aller mest fordi noen andre som kanskje har bestilt bil senere enn dem selv, ikke har fått noen beskjed ennå. Misunnelsen synes å være stor, og da er det tydeligvis mange som ringer eller skriver til Tesla for å mase. Hadde det ikke vært bedre at de fikk slippe alle disse unødvendige henvendelsene? Tesla har tydeligvis mer enn nok av viktigere gjøremål nå om dagen. Jeg kan ikke forstå annet enn at de gjør så godt de kan, og om vi får vår bil om et par-tre uker, kan vel ikke være verdens undergang?

Er det egentlig så rart at folk begynner å bli lei? Når mange har reservert i 2016 og tidlig 2017 og at på til var av de første som bestilte, så er det vel nesten merkelig om man ikke finner det irriterende at en person som bestilte i februar får før dem?

Du skriver at du ikke kan forstå annet enn at de gjør så godt de kan...jeg vil nesten driste meg til å hevde det motsatte. Hvor vanskelig hadde det egentlig vært å sette opp et enkelt system der de som hadde lengst reservasjon ville fått utlevert først? For ikke å snakke om den elendige kommunikasjonen de har utad.
Tesla har gjort dette så utrolig mye mer klossete enn de hadde trengt, og jeg mener de selv er skyld i et av de mest forvirrende, uforutsigbare og mest upålitelige og rotete "systemet" som finnes.

Personer som får beskjed om at bilene deres er sporløst borte, plutselig meldinger på italiensk, plutselig meldinger om innbytte av bil uten at man skal bytte inn bil, endring av hentedato kvelden før, plutselige utsettelser og framskyvninger, folk som har møtt opp for å hente bil uten at noen var der, informasjon og registreringer i systemet både 3, 4 og 5 ganger uten at det virkelig har blitt registrert, endring av hentested fra ett sted til ett annet uten info....og sånn kunne jeg sikkert fortsatt.

Bare jeg som én person har allerede opplevd dette:
- Ble ringt opp fra Tesla og oppga personlige opplysninger
- Ble ringt opp igjen to uker senere med akkurat samme spørsmål. Ingenting fra forrige gang var registrert.
- Ringte tilfeldigvis selv litt senere for å legge inn forsikringsselskap og alt var borte igjen
- Ble ringt opp en tredje(!) gang og spurt om forsikringsselskap, måtte legge inn igjen en ytterligere gang
- Fikk prøvetime for kjøring....tok meg fri fra jobb og møtte opp. Timen min var registrert 2 timer senere, enda jeg viste til mail hvor det stod svart på hvitt
- Spurte tilfeldigvis Tesla om de visste hvor bilen min var...fikk beskjed om Amsterdam(!) men der er det jo ingen model 3 som har vært.

Jeg venter og venter og har ikke en gang fått VIN-nummer eller faktura. Bestilte en av de første dagene i desember og reserverte tidlig i 2017. Det må gå an å føle seg skuffet og lei over håndtering uten å bli kalt utålmodig, barnslig eller missunnelig. Jeg hadde helt ærlig forventet mer når jeg gikk til anskaffelse av en bil til en halv mill...

bno

#628
Her er en sjekkliste for de som vil foreta en relativt grundig gjennomgang av bilen før aksept. Måtte hive meg rundt da jeg fikk sms om jeg ønsket å få tidligere levering i Sandnes dvs. kommende uke onsdag som er en uke tidligere enn planlagt. .
En ting jeg kommer til å be om i morgen er at de ikke gjør annet enn å foreta avfetting og lett vask av bilen. Er bilen OK blir det til detailer eller jeg tar første lette boning og voksing selv. Vil ikke at Tesla smører inn bilen med grisete wet wax. 

hemi

100 biler regga i mars, så er håp

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA