Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Asarin

Sitat fra: hemi på søndag 03. mars 2019, klokken 19:28
100 biler regga i mars, så er håp

En på utleveringsavdelingen på Oslo Nord sa at det var 240+ utleveringer av Model 3 avtalt på mandag. Gjetter meg at det gjelder landsbasis, uansett store tall!
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

hemi

#631
Fikk utlevert i dag. mine mailer om vanlig AP og ikke FSD var ikke kommet igjennom og litt kaos, så tok den med FSD. Fikk den med 26%


Flere lakkstøv på panser
Ripe bak ved passasjør dør
Vingen stod montert skeivt og med gaps
Takfestet for solskjerm på høyresiden er knukket og de hadde ikke deler (sjokk)

Ruta knuste på vei hjem, jeg lå i høyre fil med autopilot, ny bil, god avstand, en i venstre fil sitter på mobilen eller noe, han virrer over gule stripa mot midtdeler, drar opp grus... dusjer de bak.
Har bilde og firmanavn på den skyldige , vært innom for quick rutefix, over middels iriterende. De mente det ikke var noe å hente, så... HA MED USB STICK OG AKTIVER DASHCASM FØR DERE KJØRER UT.

Kom litt på hvorfor jeg ikke har hatt tesla på noen år.

Skal levere bilen på ceramic coating nå... men hvordan fuuuuuuck blir det ? må jo trolig omlakkeres, ripe biten iaf, lakkstøv kan de muligens pusse og varme lakken.


lintho

Såpass. Nå forsvant litt av gleden mot fredag og utlevering. Håper ikke mange opplever det samme.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

kc

Kjipt @hemi, føler med deg. Virker som du har hatt maks uflaks.

Lynkjapp

Sitat fra: lintho på mandag 04. mars 2019, klokken 16:43
Såpass. Nå forsvant litt av gleden mot fredag og utlevering. Håper ikke mange opplever det samme.

Dette er det negative med å sitte på nett og lese om andres erfaringer, nemlig at det er mye mer sannsynlig at folk som har fått problemer skriver her enn at de som er gullende fornøyde gjør det. Så det er utrolig kjipt for dem det gjelder, men det er aller, aller mest sannsynlig noen få det gjelder og sjansen for at vi andre får strøkne eksemplarer er nok fortsatt høy. All grunn til å glede seg altså.

lintho

Du har selvsagt helt rett. Jeg velger å være lett påvirkelig og gleder meg mer igjen
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

geear

Sitat fra: lintho på mandag 04. mars 2019, klokken 16:43
Såpass. Nå forsvant litt av gleden mot fredag og utlevering. Håper ikke mange opplever det samme.
Det har blitt utlevert 240 biler i dag (?) og én av rapportene har kommet her. Tesla kan heller ikke klandres for hva andre sjåfører gjør på veien. Hva med de andre 239? ;)

Motorwatt

#637
Sitat.... nemlig at det er mye mer sannsynlig at folk som har fått problemer skriver her enn at de som er gullende fornøyde gjør det.

Det er da ganske mange som har skrevet at de er fornøyde?
https://elbilforum.no/index.php?topic=44370.0

Dessverre er sluttkontrollen hos Tesla litt hipp som happ, men de er flinke til å rette opp feilene uten diskusjon.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Bmwi3

Noen som kan svare på om startpakken fra elbilforeningen følger med?
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Tunk

Ser av informasjonen fra Tesla at begge eiere skal være med for å signere under henting. Min kone som skal være deleier jobber og jeg regner med at det vil være nok med en fullmakt slik at jeg får hentet ut til torsdag. Er det noen som har erfaring med dette fra Tesla.

Asarin

Sitat fra: Tunk på mandag 04. mars 2019, klokken 19:31
Ser av informasjonen fra Tesla at begge eiere skal være med for å signere under henting. Min kone som skal være deleier jobber og jeg regner med at det vil være nok med en fullmakt slik at jeg får hentet ut til torsdag. Er det noen som har erfaring med dette fra Tesla.

Fullmakt er greit å ta med. Ikke sikkert du blir spurt, men greit å ha.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

iCar

Sitat fra: Tunk på mandag 04. mars 2019, klokken 19:31
Ser av informasjonen fra Tesla at begge eiere skal være med for å signere under henting. Min kone som skal være deleier jobber og jeg regner med at det vil være nok med en fullmakt slik at jeg får hentet ut til torsdag. Er det noen som har erfaring med dette fra Tesla.

Henta bil som skulle ha medeier nå var vi begge med, men null
ID sjekk av oss begge eneste som krevdes var å logge inn
på MyTesla og godkjenne levering.

zotune



Skjønner ikke helt opplegget med levering til Bergen.
- Final Invoice 2 som kom 14 Feb stod det leveringsdato: 5 Mars
- Så kommer det SMS den 25 Feb om at bilen er 'midlertidig' booket: 13 Mars
- Så kommer det SMS den 4 Mars om at 'vi kan ha mulighet til å levere bilen din tidligere enn først antatt': 14 Mars

Vet ikke helt hvordan 14 Mars er 'tidligere enn først antatt'. Tvert i mot.

kTesla

Sitat fra: zotune på mandag 04. mars 2019, klokken 19:57


Skjønner ikke helt opplegget med levering til Bergen.
- Final Invoice 2 som kom 14 Feb stod det leveringsdato: 5 Mars
- Så kommer det SMS den 25 Feb om at bilen er 'midlertidig' booket: 13 Mars
- Så kommer det SMS den 4 Mars om at 'vi kan ha mulighet til å levere bilen din tidligere enn først antatt': 14 Mars

Vet ikke helt hvordan 14 Mars er 'tidligere enn først antatt'. Tvert i mot.

Fikk samme SMS i kveld angående levering i Bergen. Fikk også samme SMS den 25.02, men om «midlertidig» levering den 11.03. FI oppga 08.03 fra noen uker forut. Merker jeg er noe irritert over kveldens SMS. Jeg har ordnet fri fra jobb på mandag 11.03 for å hente bilen, og no pisser de på meg med å si jeg kan få den «tidligere enn forventet» 3 dager senere enn nettopp forventet dato!

Jada, jada, I-landsproblem. Men Tesla må få kritikk for 0 kontroll angående utlevering etc. Og samtidig skal vi stole på FSD. Ok.

Dani3l

Sitat fra: Bmwi3 på mandag 04. mars 2019, klokken 19:27
Noen som kan svare på om startpakken fra elbilforeningen følger med?

Det følger med, men ikke sikkert de husker å gi deg den. Så bare å minne dem på det. I verste fall har de gått tom.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA