Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

HP

Startet av Wims!, torsdag 14. november 2019, klokken 19:03

« forrige - neste »

Wims!

Etter gårsdagens update, hvor mange hester er det i min Model 3 AWD LR? Noen som sitter på noe fakta?
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

morrun

Hakke peiling, vil gjerne vite jeg å'. Det skrives mye om at Performance nå skal klare 0-100 på under 3 sekunder. Imponerende! Min gubbeversjon AWD LR er også en temmelig kvikk bil, hvertfall sammenliknet med alt jeg tidligere har kjørt/sitti på med. I tillegg til antall hester, er det noen som har tall på hvor kjapt denne versjonen nå skal klare 0 - 100? Er det lov å håpe på 3,999?
Mvh Morten.

2016 Nissan Leaf 30 Kwt -solgt.
2019 Tesla model 3 LR -solgt.
2018 BMW i3 94 Ah
2021 Tesla model Y LR.

helge89

#2
Det var hvertfall 412 HK på hjula før update.

Motorene kan individuellt summeres opp til mer om de kunne rotere uavhengig av hverandre, noe som ikke er tilfelle på veien da.

Spørs om det ikke gjelder for hastigheter over et gitt rpm, slik at ikke 0-100 tida blir så forskjellig.

Men nei, jeg vet ikke hva det er nå.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA