Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

maldal

Akkurat samme her, har 12.3 som leveringsdato, fikk denne i kveld... Prøvde å ringe både minde og kokstad tidligere, havna rett på tlf svarer. Får prøve igjen i morgen å se om det er mulig  å få et fornuftig svar!

hemi

Fikk ikke elbilforenings pakke, men jeg pleier uansett bare kaste de, fått... 8-9? pakker nå :o

Taben

#647
Sitat fra: maldal på mandag 04. mars 2019, klokken 20:42
Akkurat samme her, har 12.3 som leveringsdato, fikk denne i kveld... Prøvde å ringe både minde og kokstad tidligere, havna rett på tlf svarer. Får prøve igjen i morgen å se om det er mulig  å få et fornuftig svar!

Hei. Ikke bli stresset over den beskjeden. 12.3 er din leveringsdato. Du vil få følgende mail i slutten av uken: Påminnelse: Model 3 leveringsavtale med Dato og tid samt Registreringsdetaljer og Leveringsprofil. Leveringsdato 12.3 som også står på MyTesla kontoen din

---------------------------------------------------
Model 3, Februar 2019
Model 3, Mars 2019
Tesla model X P100D, Oktober 2017

Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla model X Signatur P90D, 2016, Solgt

Reservert Porsche Taycan, 20.04.2018
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Cmdr

Hadde levering Minde 22/2, utsatt til 1/3. Så telefon mindre enn et døgn før levering; kunne ikke leveres pga systemfeil.. Kort etter ny dato 17/3! Bilen ble registrert på min kone 27/2. Mange mailer som ikke blir besvart, 3 turer til Minde, og eneste svar er at bilen er i Bergen! Ikke tilbud om lånevilkår eller kompensasjon. Har bedt om juridisk, og går snart til BA. Dette tåler ikke dagens lys for Tesla sin del!

Motorwatt

Er det systemfeil på bilen, kan det nok ta sin tid.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

S4e

Sitat fra: Cmdr på mandag 04. mars 2019, klokken 22:00
Hadde levering Minde 22/2, utsatt til 1/3. Så telefon mindre enn et døgn før levering; kunne ikke leveres pga systemfeil.. Kort etter ny dato 17/3! Bilen ble registrert på min kone 27/2. Mange mailer som ikke blir besvart, 3 turer til Minde, og eneste svar er at bilen er i Bergen! Ikke tilbud om lånevilkår eller kompensasjon. Har bedt om juridisk, og går snart til BA. Dette tåler ikke dagens lys for Tesla sin del!

Kjedelig, men det er vel bra at de ikke leverer en bil med alvorlige feil? Tipper du har fått første ledige bil med din konfig som ikke er allokert til en kunde.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

las^se

Hvor lang tid får til å gå over bilen?
VW e-up! -14

Løve

Sitat fra: las^se på mandag 04. mars 2019, klokken 22:16
Hvor lang tid får til å gå over bilen?

Det er. Jo bare til å ikke signere en dritt før du er ferdig til å gå over bilen. Du spør aldri om lov, du krever å få den tiden du trenger før du signerer.

Motorwatt

Sitat fra: las^se på mandag 04. mars 2019, klokken 22:16
Hvor lang tid får til å gå over bilen?
Litt kortere tid enn det tar å gå rundt den...

Du kan ta med bilen utenfor, og gå igjennom den så lenge du vil. Finner du noe, går du bare inn og sier ifra.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

trykkertor

Sitat fra: Cmdr på mandag 04. mars 2019, klokken 22:00
Hadde levering Minde 22/2, utsatt til 1/3. Så telefon mindre enn et døgn før levering; kunne ikke leveres pga systemfeil.. Kort etter ny dato 17/3! Bilen ble registrert på min kone 27/2. Mange mailer som ikke blir besvart, 3 turer til Minde, og eneste svar er at bilen er i Bergen! Ikke tilbud om lånevilkår eller kompensasjon. Har bedt om juridisk, og går snart til BA. Dette tåler ikke dagens lys for Tesla sin del!
Har de oppdaget transportskade?

Cmdr

Vi får ikke vite annet enn at bilen er i Bergen..
Det alvorlige her er at bilen er betalt, ble registrert på min kone 27/2. Det er vi som eier bilen!! Gjenntar, - ikke tilbud om kompensasjon eller lånebil.

bno

#656
Beklager langt innlegg. Slettes om ønskelig. men utgangspunktet er at Tesla ikke har gjort seg fortjent til våre tillit mht. kvalitet på sluttproduktet og i flere ledd i deres vertikale kjede. Funksjonalitet er noe annet og omtales ikke her.

@Cmdr og mange flere som er skuffet to say the least
Jeg blir lei meg når jeg hører dette og forbannet på samme tid. Tesla har tydeligvis ikke brukt tiden godt nok til kvalitetssikring og kvalitetskontroll som er der de viser sin svømmedyktighet nå når massemarkedet inntas. Ikke for å potensielt såre eller trå noen eller stikke fingeren i øye på noen.
Bud nr. 1
Ikke betal up-front
Jeg har ytret meg om ikke å betale up-front og da var det mange frempå med kritikk og drittkasting.
Bud nr. 2
Besiktige bilen først
Nå har jeg avtalt (sendt bekreftelsesmail i går) med Tesla at ingen ting utbetales fra meg før jeg har besiktiget bilen.

Er den fullt ut tilfredsstillende så kommer jeg til å be om at FSD ikke skal aktiviseres for min bil (les: ingen grunn til å ta den saken opp med Tesla om bilen ikke er OK i utg. pktet). Jeg trenger ikke annet en ACC. Vel, tilbake på sporet her er et utklipp fra 2013 om en som var pågående og sjekket bilen sin (en S) før overtakelse. Det er altså 6 år siden som følger:

"Bilen vår er i ferd med å gjøres klar, men har vært innom og tilfeldigvis fått sett på den før overlevering. Det er flere store riper/dype hakk på ene sidespeilet, altså langt fra småfeil men helt tydelig type oppskraping mot objekt ved transport. Hva kan en forvente at Tesla gjør med dette, bytter de ut sidespeil eller reparerer lakken? Blir det ikke noen forskjell i lakknyansen på denne måten? Har ventet over ett år på bilen nå så skuffende å se dette rett før overlevering, spesielt mtp. at jeg allerede vet at Tesla har nok av ting å henge fingrene i atm.

Skal ha overlevering til uken og med tanke på denne skaden (og annet jeg har lest på forumet her) så ser det ut som at en bør gå over relativt nøye, da bilene blir ikke behandlet like nøye av Tesla selv"

Link: https://elbilforum.no/index.php?topic=8491.msg125259#msg125259

Jeg har lagt ved en sjekkliste i denne topic og den bør dere se nøye gjennom. Blant annet som del av læringen til Tesla. Jeg er ikke ansatt i Tesla QC department. Kan ikke være mange ansatt i QC dept. tydeligvis eller de gjør ikke jobben sin eller Tesla ledelsen ikke har hatt fokuset her. Mange (for mange?) har jobbet på kunde/salgssiden. Nå tas det bort. Men hvor mange "jobber" i dette viktige sluttprodukt kontrolleddet? Det er her man styrer og muliggjør det som skjer på samlebåndet og uten et skikkelig opplegg her så får man gjentagne feil som mangelfull lakkering etc. som er påpekt her og i andre fora i US bl.a. Skal ikke overdramatisere, men dette som et viktig eksempel.
Kvalitetskostnader kan bli meeeget store, men om vi godtar mye så undrar de seg den kotnaden til en viss grad og da er det vanskeligere å korrigere kurset. Det er ikke til kundens fordel.
Jeg skal derfor helst ikke ha det slik som dette. Bilene til selskapet er overpriset bl.a. som en konsekvens av manglende konkurranse og insentiver. Hvis ikke selskapet er liv laga så vel be it.

https://www.facebook.com/groups/375815736525028/permalink/419907875449147/

Hvor langt/langt tid skal man "tillatte" at Tesla får på seg, før vi kunder setter ned foten?
Jeg er ihuga fan av Tesla og har ventet i 3 år på bilen. Men som eldre og vi er to var S/X for svær for oss.

For eget vedkommende (dette blir spekulasjon) så vet jeg at bilen ble produsert 21.1.19. Jeg har undret meg på hvorfor den har stått lenge i ZB og andre forhold her bl.a. hvem som har fått bil osv. og hvor de har blitt utlevert når det var natulig at min også var med skipning og utlevert (i Sandnes forrige skipning) tidligere. Hvorfor denne sendrektigheten...

Handyman

#657
Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 07:40
Tesla har tydeligvis ikke brukt tiden godt nok til kvalitetsforebygging .....
Enig i at Teslas kommunikasjon med kundene er tragisk, og innimellom tragikomisk, og det kan virke som at det nettopp er kvalitetsforebygging de har gjort i denne avdelingen ;-) Tipper du mener at de ikke har brukt tiden på kvalitetssikring?
Edit; selv blir jeg ikke så provosert av dette og, men om datoen blir endret når jeg har en bekreftet avtale, blir jeg ikke fornøyd.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bno

#658
Riktig oppfattet og innlegg korrigert. Takk for korrigeringen...

Motorwatt

#659
Undrer meg på om dere som nå blir overrasket over kvalitetskontroll på Tesla, i det hele tatt har lest litt om Tesla på dette forumet før dere bestilte. Det har vært slik siden tidenes morgen. Men Tesla tar normalt raskt tak i reklamasjonene, og nye biler med feil blir som regel prioritert på SC. Det med må å holde tilbake betaling er bare tull. Vi snakker ikke om "Grøftekanten Auto", eller et enkeltmannsforetak som importerer biler, og selger fra garasjen hjemme. Vær trygg på at Tesla ordner opp med eventuelle problemer, selv om det kan være litt surt.

ps. Hvis man tror man blir prioritert ved feil på bilen fordi man ikke betaler, tar man nok feil. Kanskje bilen da bare blir satt i et hjørne, og at de som betaler blir prioritert.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA