Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

terskaar

Takk for info. Di snakket om 100-120 000 for min. Skal få takst på den neste mandag hos møller forus.  Den har VP, ryggekamera, keyless, mørke ruter bak. Ellers nokså standard.

geear

Sitat fra: Marzo på fredag 21. februar 2020, klokken 09:58
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 08. februar 2020, klokken 23:05
Her står det om e-golf datert 7. febr.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/K3R0LG/nissan-med-solid-priskutt-pa-leaf

Kopi:
Også sistnevnte ser ut til å ha tatt konsekvensen av større konkurranse i markedet, med priskutt i flere trinn på den utgående e-Golf. Den kostet i utgangspunktet fra 335.900 kroner, men er nå nede i 284.900 kroner for Exclusive-utgaven. Enkelte forhandlere selger også andre utgaver av bilen til ned mot 250.000 kroner.

e-Golf har et batteri på 35,5 kWh og en rekkevidde etter WLTP på 231 kilometer, men en del av priskuttet kan selvfølgelig forklares med et ønske om å bli kvitt flest mulig av bilen før den erstattes av nevnte ID 3 i sommer

Det er gjerne også verdt å nevne at e-Golf FL300 begynte på 298.300 når den først kom, for så å få en rekke prisøkninger etterhvert som ventelistene ble lange..

Henter ut en ny exclusive i morgen hos forhandler med serviceavtale og vinterdekk for 301.000 inkludert leverings kostnader.

I Danmark har de nå stengt for bestilling av egen konfigurasjon. Det er kun lagerbiler igjen å kjøpe.
Hmm, mener jeg fikk oppgitt 315k som startpris da 300 ble lansert...

Marzo

Sitat fra: gr på søndag 23. februar 2020, klokken 14:57
Hmm, mener jeg fikk oppgitt 315k som startpris da 300 ble lansert...

Ser jeg bommet med tusen kroner.

https://www.tv2.no/a/9496706/

Sitat
Startprisen er på 299.300 kroner. Testbilen har i tillegg endel ekstrautstyr, blant annet aktivt infodisplay, dynamisk lysassistent og lane-assist, ryggekamera og dynamiske LED-lys. Dermed ender prisen på 319.300 kroner.

e-Stig

Sitat fra: gr på søndag 23. februar 2020, klokken 14:57
Sitat fra: Marzo på fredag 21. februar 2020, klokken 09:58
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 08. februar 2020, klokken 23:05
Her står det om e-golf datert 7. febr.

Kopi:
Også sistnevnte ser ut til å ha tatt konsekvensen av større konkurranse i markedet, med priskutt i flere trinn på den utgående e-Golf. Den kostet i utgangspunktet fra 335.900 kroner, men er nå nede i 284.900 kroner for Exclusive-utgaven. Enkelte forhandlere selger også andre utgaver av bilen til ned mot 250.000 kroner.

Det er gjerne også verdt å nevne at e-Golf FL300 begynte på 298.300 når den først kom, for så å få en rekke prisøkninger etterhvert som ventelistene ble lange..

Henter ut en ny exclusive i morgen hos forhandler med serviceavtale og vinterdekk for 301.000 inkludert leverings kostnader.

Hmm, mener jeg fikk oppgitt 315k som startpris da 300 ble lansert...

Vi kjøpte e-Golf da den var på topp høsten 2018. Grunnprisen var da 315 900 kroner. Leste et sted at prisen har blitt satt ned cirka 45 000 kroner, og det stemmer bra med tallene jeg har. Man må opp på Exclusive for å få med det viktigste. I tillegg ville jeg tatt med Dynaudio.
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Shagma

Kan bli gode tilbud på e-golf fremover dersom ID3 blir ytterligere utsatt. VW må i så fall møte kravene med e-golf og det i et marked hvor konkurrentene har nyere modeller å by på.

https://ecomento.de/2020/02/25/vw-elektroauto-id-3-macht-weiter-probleme-bericht/

Electric cars in Norway

#155
Som jeg postet tidligere så snakker vi 285'!

Sikkert mulig å få vinterdekk litt billigere også... hva vet jeg.. det er jo kjøpers marked nå...

Er ikke dette billig så vet ikke jeg ...
Kan ikke forstå at denne kan bli enda billigere før de avslutter produksjonen. Denne har jo det beste utstyret...men hva vet jeg..... et godt kjøp mener nå jeg....

Dette er Albjerk Lier/ Drammen og Møller men antar alle har samme kampanje...


Fra 285'

e-Golf Exclusive er ekstra godt utstyrt med blant annet følgende utstyr:

Sportsseter i skinn
Active info digitalt instrumentpanel
Ryggekamera
Keyless nøkkelfri låsing med startknapp
Ekstra mørke ruter bak
Dynamiske LED frontlys m/dynamisk lysassistent
Sikkerhetspakke med sporassistent og filskiftassistent

https://albjerkbil-lier.volkswagen.no/kampanjer/e-golf-exclusive/?gclid=EAIaIQobChMI6tvC0J735wIVe0WRBR0qWwOdEAEYASAAEgJkOvD_BwE

Møller:

https://stjordal.volkswagen.no/kampanjer-ny-bil/e-golf/

Og minimum 25' på innbytte bil dersom den gjøre eu godkjent og kan kjøres....herlig.

Soala

Møller kjører nå ny «kampanje» men såvidt jeg kan se er prisene de samme? Skal vi videre ned etter mars?

EV-FTW

Sjekket med Møller her lokalt ang kampanjen de kjører nå.

Svaret fra dem var:

Nå får du e-Golf Exclusive til 305.130,- inklusive vinterhjul på aluminiumsfelg!

Kan ikke si at det er noe billigere enn det har vært i det siste. Synes egentlig det er for dyrt for den bilen, med tanke på rekkevidde og konkurrenter.

Får jo Leaf til 280 000 med vinterhjul, og nye Ioniq til rett over 300 000.
Og kjøper en den gamle Ioniq på kampanjer som er nå, får en den godt under 300 000 med alt utstyr.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Marzo

Sitat fra: Øyst1 på fredag 06. mars 2020, klokken 11:34
Sjekket med Møller her lokalt ang kampanjen de kjører nå.

Svaret fra dem var:

Nå får du e-Golf Exclusive til 305.130,- inklusive vinterhjul på aluminiumsfelg!

Kan ikke si at det er noe billigere enn det har vært i det siste. Synes egentlig det er for dyrt for den bilen, med tanke på rekkevidde og konkurrenter.

Får jo Leaf til 280 000 med vinterhjul, og nye Ioniq til rett over 300 000.
Og kjøper en den gamle Ioniq på kampanjer som er nå, får en den godt under 300 000 med alt utstyr.

Kampanje prisene du har sett tidligere har gjerne vært ekskludert levering kostnader til din lokale forhandler?
Og denne prisen er ferdig levert.


Shagma

Vi kan i hvert fall være sikker på en ting, pris på e-golf skal ikke opp, kun nedover.

geear

Jeg solgte en av de rimeligere e-Golfene på markedet for et års tid siden, og når jeg ser på Finn nå syns jeg ikke prisene har sunket mye, kanskje 15-20 lapper på et år. Helt ordinært. Det er nok de som kjøpte ny 300 km for 1-2 år siden, og som har behov for å selge nå, som har fått størst smell.

EV-FTW

Sitat fra: gr på fredag 06. mars 2020, klokken 18:56
Jeg solgte en av de rimeligere e-Golfene på markedet for et års tid siden, og når jeg ser på Finn nå syns jeg ikke prisene har sunket mye, kanskje 15-20 lapper på et år. Helt ordinært. Det er nok de som kjøpte ny 300 km for 1-2 år siden, og som har behov for å selge nå, som har fått størst smell.

Med tanke på at en får den rimeligste e-golfen til rundt 260 000 ny, så tviler jeg sterkt på at de som annonserer sine brukte biler på Finn får solgt til prisen de legger den ut. Folk er generelt veldig optimistiske, og ender med å måtte senke prisen en god del for å få solgt.

Med andre ord, å se på bruktprisene på Finn gir er feil bilde av det egentlige prisnivået.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

geear

Nå var utsagnet over basert på annonserte priser da. I begge ender. Men jeg har jo også et reelt salg, så jeg vet hvor mye det ble prutet. Jeg var usikker på hvor prisen skulle være, og satte ned prisen på Finn et par ganger, men endte med å få budrunde og få mer enn bilen lå på Finn til. Men ja, det tok ikke mange timene etter jeg la den ut første gang før det kom bud på 50 og 60 lapper under annonsert pris, usett fra bruktbilforhandlere, så det kan være greit å ha litt is i magen.

Marzo

e-Golf 190 har enda ikke falt under 100k grensa.

150k på snittet for pene biler. Ny pris var 250.
40% verditap på 5 år... Helt innafor


EV-FTW

Ja, de holder seg bedre enn Nissan Leaf i pris!
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA