Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

JanIvar

Veldig god pris. Hvis man skal ha en pendlebil og har litt kjørelengde kan bilen avskrives på 6 år.

I mitt tilfelle kjører jeg 25k i året med pendlebilen - Da ender jeg på 150k km på 6 år. Dersom man får kjøpt utvidet garanti blir det veldig billig bilhold.

Electric cars in Norway

#136
Ja det er mye bil for pengene denne kampanjemodellen til 254.900,- selv med noe mindre utstyr enn toppmodellen er et godt kjøp på en utgående modell.

Det er jo billigere enn black friday tilbudet fra i fjor. Se bilde fra da fra et tidligere innlegg.Du kan ikke vise dette vedlegget.

Sitat fra: offpist på søndag 10. november 2019, klokken 19:00
Prisene ser ut til å falle noe mer.




henrikv

Med tanke på at du nå får en ny eGolf til 254k, gjør det spesielt interessant mot eldre 85KW 2015-2016 modellene som gjerne prises til 160 på finn. 100 000 i differanse på ny og 5 år gammel bil er spesielt (lite)....

Electric cars in Norway

#138

Electric cars in Norway

#139
Sitat fra: henrikv på søndag 26. januar 2020, klokken 09:52
Med tanke på at du nå får en ny eGolf til 254k, gjør det spesielt interessant mot eldre 85KW 2015-2016 modellene som gjerne prises til 160 på finn. 100 000 i differanse på ny og 5 år gammel bil er spesielt (lite)....

Ja det er bare å prute nå på eldre e-Golfer på Finn.no. Det er kjøpers marked nå. Bra for de på jakt etter bilen og trist for de som har kjøpt bilen tidligere til høyere priser. Slik er det med biler.....

Jeg tipper derfor at de første 35,8 kWh modellene som kom nå vil bli et enda bedre bruktbilkjøp i tiden fremover.

Tror også at det blir lettere å selge toppmodellen Exclusive (284,900) enn kampanjemodellen (254') brukt om noen år igjen da med alt dette utstyret under:

e-Golf Exclusive utstyrspakke med følgene utstyr:

Sportsseter i skinn
Active info digitalt instrumentpanel
Ryggekamera
Adaptiv Cruise Control
Navigasjon med 9,2" fargeskjerm
Oppvarmet frontrute
Varmepumpe
Parkeringsensorer foran og bak
Keyless nøkkelfri låsing med startknapp
Ekstra mørke ruter bak
Dynamiske LED-nærlys og -fjernlys med dynamisk lysassistent
Sikkerhetspakke med sporassistent og filskiftassisten


Mens kampanjemodellen til 254' har dette utstyret:
Standardutstyr
Radio/Navigasjonssystem «Discover Pro» med 9,2'' touchscreen fargeskjerm
Varmepumpe
Nytt setetrekk og innvendig dekor
Regulerbart midtarmlene foran
Oppvarmede komfortseter foran med regulerbar korsryggstøtte
Parkeringssensorer foran og bak
Elektrisk innklappbare sidespeil
Lys- og siktpakke (regnsensor og automatisk avblendbart innvendig speil)
Car-Net Security & Service
8 års batterigaranti
DAB+ digitalt radiomottak
Handsfree Bluetooth®
Oppvarmet frontrute
Adaptiv cruisecontrol
16" lettmetallfelger
Multifunksjonsratt i skinn
2-soners Climatronic klimaanlegg
Stor kjørecomputer i farger
LED lys

arthur

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 26. januar 2020, klokken 09:56
Sitat fra: henrikv på søndag 26. januar 2020, klokken 09:52
Med tanke på at du nå får en ny eGolf til 254k, gjør det spesielt interessant mot eldre 85KW 2015-2016 modellene som gjerne prises til 160 på finn. 100 000 i differanse på ny og 5 år gammel bil er spesielt (lite)....
Tror også at det blir lettere å selge toppmodellen Exclusive (284,900) enn kampanjemodellen (254') brukt om noen år igjen da ......

Tja, mulig det, men så har man da også betalt 30.900 mindre for bilen. Hva er det man får med til 30.000 ekstra som er så viktig og hvorfor?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

nilsen33

Jo mer man betaler for bilen, jo mer faller den i verdi.

Electric cars in Norway

Nilsen, jeg er helt enig med deg og man skal også sette en pris på at man har valgt det utstyret som gjør at en er fornøyd med bilen og ikke angrer senere på at en ikke valgte det og det utstyret.

Selv om den følelsen ikke kan måles i kroner og øre.

Mener å ha lest en gang generelt sett så er det vel verditap på nye biler på rundt 20% første året, 30% andre året, 40% tredje året, av nybilpris. Da blir det vel likt på e-Golf også.


e-curious

En av forskjellene er ryggekamera.  Etter å ha kjørt bil med ryggekamera noen år, så ville det fks. ikke vært aktuelt for meg å køpe bil ute, ny eller brukt.  Jeg ser ikke bort fra muligheten av at andre tenker på samme måte.

Activ info display vil nok også ha litt å si på hvor "gammel" bilen vil oppleves.

ChristR

Møller Oslo Vest har tilbud på e-Golf til 249 000 inkl. service og vinterhjul.
Usikker på hva pakka Jubileums-edition innebærer riktignok. Tviler på at det like positivt som Golf GTI Jubileums-utgaver  :laugh:
https://oslo-vest.volkswagen.no/kampanjer-ny-bil/5-ars-jubileum/
Nå:
2021 Tilhengerfeste m/TM3 LR
Før:
2018 VW Golf GTE
2020 Škoda CITIGOe iV

Electric cars in Norway

#145
249`wow. Ja, jeg tror du har rett, ChristR.

Det er jo bare et par dagers tilbud, da... Dersom det er full pakke så er det utrolig bra kjøp! Ser andre Møller nå inkluderer service- og vedlikeholdsavtale (3 år/45.000 km) om du kjøper en Volkswagen e-Golf Exclusive til 288`.

Electric cars in Norway

#146
Her står det om e-golf datert 7. febr.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/K3R0LG/nissan-med-solid-priskutt-pa-leaf

Kopi:
Også sistnevnte ser ut til å ha tatt konsekvensen av større konkurranse i markedet, med priskutt i flere trinn på den utgående e-Golf. Den kostet i utgangspunktet fra 335.900 kroner, men er nå nede i 284.900 kroner for Exclusive-utgaven. Enkelte forhandlere selger også andre utgaver av bilen til ned mot 250.000 kroner.

e-Golf har et batteri på 35,5 kWh og en rekkevidde etter WLTP på 231 kilometer, men en del av priskuttet kan selvfølgelig forklares med et ønske om å bli kvitt flest mulig av bilen før den erstattes av nevnte ID 3 i sommer

terskaar

Vurdere å bytte Egolfen 2015 63000km i en ny egolf.
Noen som vet hva du får i innbytte?


Marzo

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 08. februar 2020, klokken 23:05
Her står det om e-golf datert 7. febr.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/K3R0LG/nissan-med-solid-priskutt-pa-leaf

Kopi:
Også sistnevnte ser ut til å ha tatt konsekvensen av større konkurranse i markedet, med priskutt i flere trinn på den utgående e-Golf. Den kostet i utgangspunktet fra 335.900 kroner, men er nå nede i 284.900 kroner for Exclusive-utgaven. Enkelte forhandlere selger også andre utgaver av bilen til ned mot 250.000 kroner.

e-Golf har et batteri på 35,5 kWh og en rekkevidde etter WLTP på 231 kilometer, men en del av priskuttet kan selvfølgelig forklares med et ønske om å bli kvitt flest mulig av bilen før den erstattes av nevnte ID 3 i sommer

Det er gjerne også verdt å nevne at e-Golf FL300 begynte på 298.300 når den først kom, for så å få en rekke prisøkninger etterhvert som ventelistene ble lange..

Henter ut en ny exclusive i morgen hos forhandler med serviceavtale og vinterdekk for 301.000 inkludert leverings kostnader.

I Danmark har de nå stengt for bestilling av egen konfigurasjon. Det er kun lagerbiler igjen å kjøpe.

Apalset

Sitat fra: terskaar på fredag 21. februar 2020, klokken 09:09
Vurdere å bytte Egolfen 2015 63000km i en ny egolf.
Noen som vet hva du får i innbytte?

Får 130k for min 2015 uten vp. Ca 50000km.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA