eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Herlig :+1: Fint at det er høy etterspørsel på eGolf. Fin bil.

odahle

Jeg tror fortsatt jeg hadde fått igjen det jeg kjøpte min for i februar, nemlig 159.000 for en 2016 med det meste av utstyr. Enda er den kjørt i underkant av 40.000km. Kanskje jeg faktisk kunne prøvd meg på enda litt mer. Rart marked.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

4Matic Fanatic

Da jeg solgte den ene av våre i januar 2019 var det hardt nok å få 150' for en bil som da var 4 år og gått tett på 100'km.

I dag, med mye større utvalg av biler som går vesentlig lengre ligger det 2015-modeller ute for samme pris? Da er noe rape gærnt her...
mvh, Arne :)


2019 Jaguar I-Pace EV400  |  2013 Mercedes-Benz CLS 350 CDI 4Matic SB SELGES 

lars667

Da solgte vel du den omtrent samtidig som VW dumpet prisene? Jeg kjøpte demobrukt FL300 i desember 2018 til 320k, da var nok prisene på topp. Rett etter ble de my billigere. Nå er nye e-Golfer ikke å få tak i lenger, og prisene ser ut til å ha gått opp igjen noe. Det er nok en medvirkende årsak at nye  biler nå ser ut til å havne rundt 400k for brukbare utstyrsnivå. Det er nok mange som ventet på id.3 som nå heller går for en Golf, til tross for begrenset rekkevidde.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

odahle

Er e-golf helt sluttsolgt nå altså? Ser de leverer ut biler på statistikken enda.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model X og VW e-golf.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D, 2022 Opel Mokka-e, 2023 VW ID Buzz, 2023 Tesla Model 3 og 2023 Tesla Model Y.

lars667

Vet ikke, kan det være bruktimporterte som kommer på statistikken? VW.no viser ikke e-Golf som valg, og det ligger ingen nybiler på Finn som jeg kan se. Kan sikkert stå en og annen hos forhandlere rundt om.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Sitat fra: 4Matic Fanatic på mandag 12. oktober 2020, klokken 20:25
Da jeg solgte den ene av våre i januar 2019 var det hardt nok å få 150' for en bil som da var 4 år og gått tett på 100'km.

I dag, med mye større utvalg av biler som går vesentlig lengre ligger det 2015-modeller ute for samme pris? Da er noe rape gærnt her...
Solgte også i den tiden, mars/april, og lå ute noen uker ja, gikk rett under 160k. Litt lavere km enn din. Men mener den ble solgt rett før VW dumpet prisene på ny, så da ble det nok enda verre. Det var iallfall ekstremt med e-Golfer for salg i den tiden.

Electric cars in Norway

#187
Ja nå er det slutt på nye e-Golfer fra Møller. Se lenke under. Ingen e-Golfer der nå.

Jeg tenker e-Golf brukte vil holde seg høyt i pris på Finn.no en periode fremover og deretter vil det gå med den som med alle andre biler og dermed få en mer normal verdifall. Kansje kan du forvente 20 prosent første året. Deretter om lag 14 prosent av bruktprisen fra det andre året og så synker det nedover til 10 prosent det sjette året. Mener å ha lest at dette er de gjeldende verdifall satsene nå på fossile biler. Eller kansje det er mer nå på fossile biler?

https://www.volkswagen.no/no.html

K

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 18. oktober 2020, klokken 12:17
Jeg tenker e-Golf brukte vil holde seg høyt i pris på Finn.no en periode fremover...

Utleveringene av ID.3 er vel i full gang nå, er det ikke å forvente at prisen på brukte e-Golf vil falle en del fremover da? Spesielt siden de ligger såpass høyt i pris i disse dager? Mange leasingkontrakter på tidligere FL300 utløper jo også nå?

lars667

Normalt så ville jeg trodd det, ja. Men så viste det seg at id.3 kanskje ikke traff e-Golf-markedet like hardt likevel. Jeg har golfen min ute selv, riktignok litt i høyeste laget, men jeg må ha den litt til. En av de som var interessert hadde solgt sin 2018-modell med dynaudio for 270 og kjøpt seg id.3. Men den levde ikke opp til forventningene, så nå solgte han den fort som svint før han gikk ut på markedet etter e-Golf igjen.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

Ser ut som det kan være lurt å vente med ID.3, så kanskje e-Golf holder prisen en stund til:

https://www.tek.no/nyheter/kommentar/i/zgG2z4/hjelp-jeg-blir-elbilist?utm_source=vgfront&utm_content=row-8

:laugh:

Spesielt snøscooterdressen slo godt an hos meg.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA