Nyhetsbrev

Få vårt månedlige nyhetsbrev tilsendt på epost med alt du trenger å vite om elbil og lading.

E-post *

Jeg godtar at informasjon som fylles ut i skjema behandles iht vår personvernerklæring

Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Skrevet av Emne: eGolf bruktpris og salgstid  (Lest 20959 ganger)

lars667

• Full Member
    • Vis profil
Sv: eGolf bruktpris og salgstid
« Svar #165 på: Tirsdag 10. Mars 2020, klokken 09:02 »
Jeg tror/håper at bruktprisen på e-Golf vil stabilisere seg. I disse fortsatt tidlige elbiltider er det lett å sammenligne biler fra helt forskjellige klasser kun basert på rene elbilegenskaper som rekkevidde og ladehastighet. Men når en ser på markedet Golf egentlig var rettet mot, så kanskje ikke e-Golfen er så hakkandes gæli likevel?

- kjempegod bil å kjøre
- kompakt/lettmanøvrert og samtidig veldig praktisk. Du får med deg 3-4 par ski i bilen i tillegg til 4 personer
- økonomisk å kjøre, på alle måter
- gjennomtestet plattform
- ser bra ut, bra materialvalg, høy smilefaktor ved kjøring selv om den dempes ved lading
- billig å forsikre (enn så lenge) sammenlignet med enkelte andre populære elbiler?
- selv med begrenset rekkevidde, dekker den behovet til mange som vurderer bil i dette segmentet
- når den går ut av garanti er det lett å skaffe billige deler til bilen på alt annet enn det elektriske drivverket/strømforsyning.
- VW holder seg generelt ganske bra i markedet over tid
- osv. osv.

Dette er det jeg luller meg i søvn med, i alle fall. Som det nevnes her, så har ikke en gang 190-utgaven bikket under  100k. Det var sist jeg så heller ikke mange FL-eksemplarer under 200k. Selv om Finn viser drømmepriser, så viser også Finn priser som er satt ned. For mange kan en (ny) bil til 270k være over budsjett og en brukt til 240k være under, og et veldig rimelig transportmiddel.
2020 e-Golf FL
202x Cybertruck dual i bestilling
Valmet 505

Marzo

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #166 på: Tirsdag 10. Mars 2020, klokken 13:13 »
Dette er det jeg luller meg i søvn med, i alle fall. Som det nevnes her, så har ikke en gang 190-utgaven bikket under  100k. Det var sist jeg så heller ikke mange FL-eksemplarer under 200k. Selv om Finn viser drømmepriser, så viser også Finn priser som er satt ned. For mange kan en (ny) bil til 270k være over budsjett og en brukt til 240k være under, og et veldig rimelig transportmiddel.

Alt du nevner i innlegget ditt er det som gjør at annenhåndsverdien på bilene er høy.
Det er gjennomtenkt med tanke på aldring og bilen skal fungere like godt når den er 10 år gammel, som når den var ny. Det ser vi at 190 utgaven fortsatt gjør både i praksis og annenhåndsverdi.

ThorMo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #167 på: Mandag 22. Juni 2020, klokken 23:03 »
Er det noen som har kjøpt eller solgt den siste tiden? Lurer da mest på om du fikk/ga det bilen lå ute til og Lurer på om man får kjøpt (prutet) 18/19 modeller til 200k med en fornuftig kilometerstand, typ under 50k. Veldig takknemlig for svar.

rlnd

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #168 på: Mandag 22. Juni 2020, klokken 23:41 »
Bruk https://www.finn.no/pristips/bruktbil og sett inn en av de som er til salgs, feks https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152043817 så ser du ca hva de siste har blitt solgt for.

Er det noen som har kjøpt eller solgt den siste tiden? Lurer da mest på om du fikk/ga det bilen lå ute til og Lurer på om man får kjøpt (prutet) 18/19 modeller til 200k med en fornuftig kilometerstand, typ under 50k. Veldig takknemlig for svar.

2019 Model 3 LR AWD - 2018 Specialized Turbo Vado 3.0 elsykkel - 2015 eGolf (solgt)

Asterix

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #169 på: Tirsdag 23. Juni 2020, klokken 00:08 »
Jeg kjøpte helt ny lagerbil for 1 mnd siden. Exclusiv variant med alt utstyr, vinterdekk og serviceavtale. Fikk prutet til 290 hos forhandler.

ThorMo

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #170 på: Tirsdag 23. Juni 2020, klokken 02:22 »
Bruk https://www.finn.no/pristips/bruktbil og sett inn en av de som er til salgs, feks https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152043817 så ser du ca hva de siste har blitt solgt for.

Finn sitt verktøy viser såvidt jeg vet bare hva bilene har blitt lagt ut for, ikke hva den faktiske salgsprisen ble. Derfor jeg tenkte å høre her.

Rosstopher

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #171 på: Tirsdag 23. Juni 2020, klokken 07:29 »
Følg med på Finn er mitt råd. Hvis du bruker noen uker på å følge med på prisene får du fort et bilde av ca. faktiske salgspriser. Se på hva bilene ligger ute til, husk at de som ligger på Finn er de som ikke er solgt. Følg med på hvilke biler som selges fort. Følg med på hvilke prisreduksjoner som blir gjort før biler blir markert som solgt.

Da kan du f.eks. (hypotetisk) oppdage at biler lagt ut til 220k selges fort, mens biler lagt ut til 250k gjerne blir liggende en stund og prisen redusert til 240k og 230k før de blir solgt. Så antar vi at reell salgspris ofte er 10-20k under annonsert pris. Dette gir i mine øyne et bedre bilde av prisnivået enn å høre erfaringer fra enkeltpersoner på forum.
2016 Tesla Model S 90D