Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: odahle på tirsdag 07. januar 2020, klokken 13:41
Er i markedet etter en brukt e-golf og ser at prisene spriker. Ser i utgangspunktet etter biler produsert fom. sommer 2015 som 2016 og frem til facelift. Da finner du alt fra biler ned mot 130k og helt opp over 210k. Regner ikke med at bilene blir solgt til prisen de annonseres til, men det er uansett drøyt å se 3-4 år gamle biler til over 200k når en ser på hva som kommer av elbiler i år. Trenger egentlig bil fra februar av, men det ser kanskje ut som det er lurt å vente noen uker for at markedet skal bedre seg for kjøpere.
Som en pekepinn har jeg fått innbyttepris på 160 k på en 2017 (januar) 190 km med Exclusive utstyrsnivå. 39 kkm.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

premium

Ser en egolf med tilnærmet alt utstyr (2018-modell) til 230k. Er dette en meget god pris? Gått 35.000 kilometer.

arthur

En helt ny koster 285' med serviceavtale, men om de utstyrsmessig er helt like, eller ikke, vet jeg ikke.  Et verdifall på "kun" 55¨på to år er jo ikke så helt gærn't for selger etter mitt syn.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

jonste

Sitat fra: arthur på søndag 19. januar 2020, klokken 10:52
En helt ny koster 285' med serviceavtale, men om de utstyrsmessig er helt like, eller ikke, vet jeg ikke.  Et verdifall på "kun" 55¨på to år er jo ikke så helt gærn't for selger etter mitt syn.

Bortsett fra at den 2018mod mest trolig kostet nærmere 380k da den rullet ut fra møller.
Solgte nylig min 2018mod, og tapet på 1 år var "merkbart"  :P

lars667

Ja, som sagt har nok selger et betraktelig større verditap enn 55'. Men jeg tror ikke du får så mange nye e-Golfer med fullt utstyr til 285' inkl vinterhjul. Uten kanskje? De dumpet jo prisene for et snaut år siden, så de/vi som kjøpte før det er jo litt fucka hehe.  :'(
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Marzo

Sitat fra: arthur på søndag 19. januar 2020, klokken 10:52
En helt ny koster 285' med serviceavtale, men om de utstyrsmessig er helt like, eller ikke, vet jeg ikke.  Et verdifall på "kun" 55¨på to år er jo ikke så helt gærn't for selger etter mitt syn.

Fikk pris på en "med alt" til 319k hos min lokale forhandler.
285 er kun keyless og ryggekamera om jeg ikke tar feil, pluss leverings kostnader.

Selvfølgelig opp til den enkelte å avgjøre hva man trenger av utstyr, begge er veldig gode biler.

lars667

"Med alt" inkluderer dynaudio og blabla? :D
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

Marzo

Sitat fra: lars667 på mandag 20. januar 2020, klokken 09:27
"Med alt" inkluderer dynaudio og blabla? :D

Nei da var det skinn, active info, sikkerhetspakke. Uten Dynaudio.

geear

Sitat fra: premium på søndag 19. januar 2020, klokken 01:26
Ser en egolf med tilnærmet alt utstyr (2018-modell) til 230k. Er dette en meget god pris? Gått 35.000 kilometer.
Sett ut fra hva den kostet ny er det helt klart billig, helt hinsides verditap, på nivå med biler som er dobbelt så dyre.  :o

Spørsmålet er hvor bratt de faller videre. At e-Golf er en helt utgått bilmodell nå, som ikke kommer igjen i ny utgave heller, er nok ikke bra for verdifallet.

Marzo

Sitat fra: gr på mandag 20. januar 2020, klokken 10:21
Spørsmålet er hvor bratt de faller videre. At e-Golf er en helt utgått bilmodell nå, som ikke kommer igjen i ny utgave heller, er nok ikke bra for verdifallet.

4. mest registrerte modellen denne måneden?

geear


Marzo


lars667

Det er relevant fordi det fortsatt er mange som synes e-Golf er en appellerende bil. Det at de avslutter produksjonen av en bil pga. utvikling betyr ikke nødvendigvis at etterspørselen frafaller. Hvis rekkevidde er eneste faktor for folk som ser seg om etter elbil, vil nok e-Golfen falle som en stein i pris når ID3 kommer. MEN det er fortsatt mange grunner til at endel folk sannsynligvis vil foretrekke en e-Golf. ID.3 vil være en vesentlig dyrere bil enn e-Golfen med dagens priser hvis en vil ha tilsvarende utstyr. Mange liker det faktum at e-Golfen ikke skiller seg ut fra vanlige biler, har en lang historie med god deletilgjengelighet. Mange er redde for å kjøpe førstegenerasjon av noe osv. osv. Så det at kjerra fortsatt selger godt sier litt om at den kanskje vil holde seg i bruktbilmarkedet noen år til.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

geear

#133
Sitat fra: Marzo på mandag 20. januar 2020, klokken 12:35
Sitat fra: gr på mandag 20. januar 2020, klokken 12:21
Og det er relevant fordi..?

Du påstår det motsatte...
Eh, nei. Jeg sa det var en utgått modell, ikke at de ikke registreres lenger. Golf Mk7 er en utgått modell, erstattet av Golf Mk8, og Mk8 har VW sagt at aldri vil komme i el-utgave. Derfor fortsetter de å pushe en modell som egentlig har gått ut av produksjon, frem til de kan levere ID3, eller så lenge folk vil kjøpe den. De gjorde akkurat det samme ved sist veksling, til 300 km. VW sluttet å produsere 190-utgaven på høsten en gang, Møller bestilte derfor opp 500 ferdigspecede biler som ble produsert før de stanset produksjonen, og solgte som "Black edition" til lavere og lavere priser frem til de kunne begynne å levere 300 km i april/mai 2017 eller når det var. Om de vil holde på med dette i en eller fem måneder fremover betyr ikke noe, poenget er at det er en utgått modell og e-Golf vil ikke gjenoppstå i neste karosseri. Enden på en modell kan fort gi brattere verdifall på bruktmarkedet i løpet av noen år.

arthur

254.900 for en splitter ny Golf ser ikke så helt gærn't ut?

https://blogg.eabryn.no/volkswagen-kampanje/e-golf-kampanje/?utm_source=fb&utm_medium=cpc&utm_campaign=e_golf_2020&fbclid=IwAR3RwqsVg9k4jb_0_iBxpnwyf5YHp5pL9aCDVOs91A_lhYzxqqEknnA00c8

Mangler sikkert enkelt ting som noen bare "må" ha, men for mange vil vel dette være et bra alternativ til andre elbiler i samme prisleiet?
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA