Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

eGolf bruktpris og salgstid

Startet av rlnd, onsdag 30. januar 2019, klokken 12:03

« forrige - neste »

offpist

Kjører:
Grå 2013 Model S P85

HelectriC

Sitat fra: offpist på søndag 10. november 2019, klokken 19:00
Prisene ser ut til å falle noe mer.

Det som er noe kjedelig med de bilene er at de ofte mangler mye vesentlig utstyr. Sist gang de hadde kampanje så var det ikke engang digital dashbord og skinn, da er det ikke rart de har en lav pris. Ofte mangler også matrix-LED og dynamiske lys bak/foran, Dynaudio etc.
ioniq 5

Soala

Tja. Skal man ha mye bil for pengene har vel disse det man trenger. Noen som vet hva som er med i disse bilene til 259k? Ser det står keyless og ryggekamera, hva mer?

lars667

Sitat fra: HelectriC på søndag 10. november 2019, klokken 20:40
Sitat fra: offpist på søndag 10. november 2019, klokken 19:00
Prisene ser ut til å falle noe mer.

Det som er noe kjedelig med de bilene er at de ofte mangler mye vesentlig utstyr. Sist gang de hadde kampanje så var det ikke engang digital dashbord og skinn, da er det ikke rart de har en lav pris. Ofte mangler også matrix-LED og dynamiske lys bak/foran, Dynaudio etc.

Kan ikke skjønne at digitalt dashbord og skinn er helt essensielt for alle, men hver sin smak. Adaptive/dynamiske lys, derimot, må det være. Håper virkelig jeg klarer å nå igjen prisfallet med nedbetalinga av lån den gang jeg er klar for å skifte ut golfen.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

HelectriC

Sitat fra: lars667 på søndag 22. desember 2019, klokken 22:38
Sitat fra: HelectriC på søndag 10. november 2019, klokken 20:40
Sitat fra: offpist på søndag 10. november 2019, klokken 19:00
Prisene ser ut til å falle noe mer.

Det som er noe kjedelig med de bilene er at de ofte mangler mye vesentlig utstyr. Sist gang de hadde kampanje så var det ikke engang digital dashbord og skinn, da er det ikke rart de har en lav pris. Ofte mangler også matrix-LED og dynamiske lys bak/foran, Dynaudio etc.

Kan ikke skjønne at digitalt dashbord og skinn er helt essensielt for alle, men hver sin smak. Adaptive/dynamiske lys, derimot, må det være. Håper virkelig jeg klarer å nå igjen prisfallet med nedbetalinga av lån den gang jeg er klar for å skifte ut golfen.

Har man ikke Active info display så ser jo ikke bilen helt moderne ut. Ingen premiumbiler har analoge visere lenger. Skinn er et must på alle biler om man har barn. Har man ikke det så er det sikkert greit uten. Tidligere eGolfer hadde veldig dårlige stoler om man ikke hadde skinn (helt andre støtteputer etc), men idag får man vel samme typer stolar uavhengig skinn eller stoff?
ioniq 5

4Matic Fanatic

Well, det er nå fremdeles en Golf selv om den mangler skinn, aktive lys og digitalt dashbord.
Mao, en vesentlig bedre BIL enn Leaf, Ionic, Zoe eller whatever?

Er dagsbehovet under 15-20 mil og du har en anelse interesse i noe ut over å fraktes fra A-B er dette knallgode biler, ligger godt på veien, brytere og interiør er bygd med en tanke bak og ikke av en bakfull tulling som slang ut det de hadde liggende av deler der de tilfeldigvis fant en ledig plass.

Tin

Ser prisene på nye biler er på vei nedover. Erik Arnesen har vel kampanje på en enkelt utstyrt bil til 255k. For en uke siden var det 280k for samme bilen. "fullspec"/Exclusive med skinn, digitalt osv ligger til ca285k. Flytter seg nok raskt over til brukt som får seg en stor knekk i 2020.

elekTrond

Var innom Gjøvik her forleden dag og spurte etter e-Golf til 260K. De kunne selge de to valgene for hhv. 289' og 319'. Ikke heelt det samme prisleiet. Bestiller jeg ID til 330' nå, loves den fortsatt levert innen 2020.
'13 Mjau

Oddaa

Fikk dette svaret fra Møller Trondheim for et par uker siden:

«Vi har noen 2019mod. Som da har ryggekamera som ekstrautstyr. Disse selges til kr.279000 inkl. vinterhjul.

Og vi har også Golf exclusive 2020mod som da selges for kr.307 000 inkl. vinterhjul.»

Stipulert innbyttepris på 2017 190 km Exclusive, 39 kkm, var oppgitt til 160000.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt EX90

tornaldo

Hva vil dere si at en juli 2017 med 30000 km, stort sett det meste av utstyr, exclusive etc, er verdt? Dette er vel en bil som kostet 350-400k inkl vinterdekk som ny.

Jeg holder på å selger bilen min, og en potensiell kjøper ønsker å bytte med nevnte e-golf. Vedkommende verdsetter den til 250000, men jeg mener den er verdt 200000-220000 kr. Det med tanke på at nye godt utstyrte selges for 285000 i dag. Normal avskrivning på en 2,5 år gammel bil er +-25-30%. Hjelper lite at det kostet veldig mye mer for to-tre år siden.

Men Finn.no går i sirup, og det virker som bruktbilprisene ennå ikke har justert seg helt etter realiteten, dvs at e-golf kommer til å falle mye i pris fremover, både pga sterkt fallende nybilpriser og introduksjon av id3.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

Soala

Jeg hadde ikke betalt over 200 for en tre år gammel bil når man får ny fra 260.

Gnist

Sitat fra: tornaldo på lørdag 28. desember 2019, klokken 16:56
Normal avskrivning på en 2,5 år gammel bil er +-25-30%.
...
Men Finn.no går i sirup, og det virker som bruktbilprisene ennå ikke har justert seg helt etter realiteten, dvs at e-golf kommer til å falle mye i pris fremover, både pga sterkt fallende nybilpriser og introduksjon av id3.

Om ett år (og antagelig allerede høsten 2020) får du ID.3 med 100 km høyere WLTP enn e-Golf (330 kontra 231), mye bedre innvendig plass, kraftigere motor, etc til 260-280 tusen.

Dette vil være en bil VW leverer fra lager eller produsert umiddelbart etter bestilling.

Prisfallet på brukte e-golfer blir stort i 2020 og det er dette prisfallet VW forbereder markedet på gjennom å kjøre ned prisene på nye e-Golfer.

Alternativt så kan man se på det som at VW merker at det blir stadig vanskeligere å selge e-Golf nå som så mye er kjent om ID.3. De justerer derfor ned prisene til der de må være for å få det salgsvolumet de ønsker seg.

Uansett så vil jeg ikke være overrasket om de siste nye e-Golfene som selges våren 2020 har en pris på ned mot 200 tusen.

odahle

Er i markedet etter en brukt e-golf og ser at prisene spriker. Ser i utgangspunktet etter biler produsert fom. sommer 2015 som 2016 og frem til facelift. Da finner du alt fra biler ned mot 130k og helt opp over 210k. Regner ikke med at bilene blir solgt til prisen de annonseres til, men det er uansett drøyt å se 3-4 år gamle biler til over 200k når en ser på hva som kommer av elbiler i år. Trenger egentlig bil fra februar av, men det ser kanskje ut som det er lurt å vente noen uker for at markedet skal bedre seg for kjøpere.
Elbilist siden 2013, kjører nå Tesla Model Y og Tesla Model 3.

Tidligere 2013 e-up!, 2017 BMW i3, 2016 VW e-golf, 2018 Tesla Model X75D og 2023 Opel Mokka-e.

lars667

Det er vanskelig å spå hva som skjer i 2020. Det er mange nye modeller som er forventet, mange lover store produksjonsvolum. Samtidig vil det sannsynligvis bli økt etterspørsel fra resten av Europa, noe som kan påvirke tilgang her også? Og ID.3 vil nok trekke mange kjøpere, men så er det sikkert en del som er skeptisk til å kjøpe første generasjon av en elektrisk plattform fra VW osv. Mange faktorer. Ser ut til at e-Golf nå ligger til en pris som står i forhold til rekkevidde. Du må opp et stykke for å få den rimeligste ID.3 med 10 mil ekstra. Jeg ser litt på alternativer i prisklassen, og det er ikke veldig mye som frister under 300.
Snart: 2024 VW id.4 GTX 4motion
(Samboers) 2021 Volvo XC-40 P8 Recharge
Solgt: 2021 Tesla Model Y MiC
Solgt: 2021 IONIQ5 P45
Solgt: 2021 TM3 LR refresh, VIN 825xxx.
Solgt: 2020 e-Golf FL

henrikv

Basert på det som skrives over, hva skal man da tro feks en 2015 eGolf er verdt i dagens marked? Ser prisene nå beveger seg ned mot 120. Det vil si de ligger vel rundt 20' over Leaf i tilsvarende "modell". Det er jo forsvinnende lite mtp eGolfs vesentlige bedre kvalitet og kjøreglede...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA