Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Rsk1

Yes it fit's. I got the proride 598, and was no problem to mount it on the roof rack. Just a little tight to push in the t-mount because of the sealing inside the rack. But it works
Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Jeronan

Sitat fra: Rsk1 på søndag 28. april 2019, klokken 17:20
Yes it fit's. I got the proride 598, and was no problem to mount it on the roof rack. Just a little tight to push in the t-mount because of the sealing inside the rack. But it works

Excellent! That is good news to hear. :)
Model Y - Sept 2021
Model S 75D - Sold
BMW i3 2017 - Feb 2017

Jorgen Bjerke

Og der har Tesla-stativet mitt ankommet, og joda, mine gamle Thule kajakk-holdere passer perfekt. Må riktignok dra ut gummilista. Hvis ikke tar det år og dag å dytte inn holderne.

Handyman

Sitat fra: Jorgen Bjerke på mandag 29. april 2019, klokken 21:23
Må riktignok dra ut gummilista. Hvis ikke tar det år og dag å dytte inn holderne.
Har du prøvd med silikontspray/stift? Glir ofte mye lettere da.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Ettersom fremre takbøylen står fremover og gummilist er fjernet kan du kanskje få noe lyd pga det.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Toalmar på mandag 29. april 2019, klokken 21:51
Ettersom fremre takbøylen står fremover og gummilist er fjernet kan du kanskje få noe lyd pga det.
Slike spor har en tendens til å fungere etter samme prinsipp som fløyter, altså lage lyd, det er derfor gummilista er der. Kapp den evt i to og skyv inn fra hver side.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2019, klokken 21:37
Sitat fra: Jorgen Bjerke på mandag 29. april 2019, klokken 21:23
Må riktignok dra ut gummilista. Hvis ikke tar det år og dag å dytte inn holderne.
Har du prøvd med silikontspray/stift? Glir ofte mye lettere da.
God ide. Det må prøves.

Kan bli orgelkonsert på taket uten gummilistene, ja. Riktignok ser mitt Thule-takstativ likedan ut, uten gummi, og de lager ikke så mye lyd. Skal prøve å kappe av gummien og stikke inn etter at kajakk-stativet er på plass, hvis det ikke funker med silikon.

SH aka F_P

Det blir orgelkonsert i C-dur. Droppet listen jeg hadde på en Golf for mange år siden. Herrejemini det støyet
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

TeslaOsloMod3

Noen som har gjort seg opp en formening om hvor mye forbruket øker ved sykkelstativ montert (uten sykkel)? Jeg har kjørt et par dager og synes foreløpig at forbruket har økt drastisk mye, nærmere 50 wh/km.

Har Thule ProRide 598, 1 stk.

DagfinnN

Sitat fra: TeslaOsloMod3 på søndag 05. mai 2019, klokken 13:19
Noen som har gjort seg opp en formening om hvor mye forbruket øker ved sykkelstativ montert (uten sykkel)? Jeg har kjørt et par dager og synes foreløpig at forbruket har økt drastisk mye, nærmere 50 wh/km.

Har Thule ProRide 598, 1 stk.
Jeg har målt dette med TMS. Økningen var på ca 14% på en 70 km runde jeg målte med og uten stativ med 2 sykler. Normal norsk vei med 60 - 80 km fartsgrense. Det interessante var at jeg testet runden 2 dager, en dag med tørr og en dag med våt. Våt asfalt i seg selv økte forbruket like mye som sykkel bak på tørr asfalt.
Mine sykler henger på krok for "tilhengerfeste".
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

My2cents

Sitat fra: DagfinnN på søndag 05. mai 2019, klokken 15:59
Sitat fra: TeslaOsloMod3 på søndag 05. mai 2019, klokken 13:19
Noen som har gjort seg opp en formening om hvor mye forbruket øker ved sykkelstativ montert (uten sykkel)? Jeg har kjørt et par dager og synes foreløpig at forbruket har økt drastisk mye, nærmere 50 wh/km.

Har Thule ProRide 598, 1 stk.
Jeg har målt dette med TMS. Økningen var på ca 14% på en 70 km runde jeg målte med og uten stativ med 2 sykler. Normal norsk vei med 60 - 80 km fartsgrense. Det interessante var at jeg testet runden 2 dager, en dag med tørr og en dag med våt. Våt asfalt i seg selv økte forbruket like mye som sykkel bak på tørr asfalt.
Mine sykler henger på krok for "tilhengerfeste".

263km fra Stavanger til Eidfjord (via Aksdal og Odda) med Thule Motion XXL takboks (600l) med 4 personer og fylt opp med bagasje - 159Wh/km i snitt. 11 grader ute, tørre veier, 42 psi i dekkene (18" med Hakka R3 piggfritt), klimaanlegget var på. Det er så lavt forbruk at jeg sannsynligvis ikke gidder å huske å sjekke hva det blir til sommeren med 19" sommer uten stativet.

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Axel

Er du ellers fornøyd med thule xxl boksen på 3'eren? Tenker på hvor langt frem boksen kommer, hvor mye sikt den tar osv.


My2cents

Sitat fra: Axel på mandag 06. mai 2019, klokken 14:24
Er du ellers fornøyd med thule xxl boksen på 3'eren? Tenker på hvor langt frem boksen kommer, hvor mye sikt den tar osv.

Har ikke ofret en tanke, shit just works

ToWalkOrDrive

Sitat fra: My2cents på mandag 06. mai 2019, klokken 14:37
Sitat fra: Axel på mandag 06. mai 2019, klokken 14:24
Er du ellers fornøyd med thule xxl boksen på 3'eren? Tenker på hvor langt frem boksen kommer, hvor mye sikt den tar osv.

Har ikke ofret en tanke, shit just works

Har hatt en skikkelig lang takboks på Toyota Yaris, som stikker langt frem, men jeg ser ikke takboksen når jeg kjører siden den er så høyt oppe. Eneste er at når det har regnet, og jeg akkurat har startet, og bremser, så kommer det en del vann på frontruten....uten at det er noe problem. I tillegg er det så stor avstand mellom taket og takboksen at luften får gå ganske fritt under takboksen, sånn at det ikke blir særlig lyd eller ekstra luftmotstand.
Tesla Model Y                         2021-

Tesladude

Hvordan er det med bakluka når takboks er montert?
Er det fare for at bakluka treffer bakdelen av takboksen ved åpning?
Tesla Model 3 LR AWD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA