Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Innkjøp av takstativ?

Startet av TRM, mandag 14. januar 2019, klokken 11:00

« forrige - neste »

Handyman

Meget god klaring ved bruk av min Skiguard.
Takbøylene er jo montert langt frem.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

GOS

Sitat fra: Tesladude på tirsdag 07. mai 2019, klokken 14:39
Hvordan er det med bakluka når takboks er montert?
Er det fare for at bakluka treffer bakdelen av takboksen ved åpning?

Så stor boks som eventuelt kommer så langt bak tror jeg ikke finnes
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Tesladude

Takk for info, da er det en ting mindre å bekymre seg for  :)
Tesla Model 3 LR AWD

My2cents

Sitat fra: Tesladude på tirsdag 07. mai 2019, klokken 14:39
Hvordan er det med bakluka når takboks er montert?
Er det fare for at bakluka treffer bakdelen av takboksen ved åpning?
Nei

Jorgen Bjerke

Sitat fra: Handyman på mandag 29. april 2019, klokken 21:37
Sitat fra: Jorgen Bjerke på mandag 29. april 2019, klokken 21:23
Må riktignok dra ut gummilista. Hvis ikke tar det år og dag å dytte inn holderne.
Har du prøvd med silikontspray/stift? Glir ofte mye lettere da.
Da har jeg prøvd med silikonstift (slik man bruker rundt bildører om vinteren), og det gjorde susen. Litt strev å få tredd kajakk-krybbene på i endene. Måtte bruke en flat skrutrekker som "skohorn". Men da de var helt tredd på, skle de fint videre.

AUK

Noen som vet om Thule powergrip, powerclick etc. passer på model3 takstativet? Altså hvor dyp hver av barene er. Thules festeløsning, som ikke er T-spor, gaper vel over ca 80mm.

Fant ikke noe på dette da jeg søkte i denne tråden.

Black Adder

Sitat fra: AUK på onsdag 08. mai 2019, klokken 11:13
Noen som vet om Thule powergrip, powerclick etc. passer på model3 takstativet? Altså hvor dyp hver av barene er. Thules festeløsning, som ikke er T-spor, gaper vel over ca 80mm.

Fant ikke noe på dette da jeg søkte i denne tråden.

Har selv gamle sykkelholdere med bøyler under takstativer som festeordning. Disse passer ikke på Teslas takstativ. Har bestilt T-spor kit på thansen til kr 195 pr sykkelholder for å kunne bruke de på TM3

AUK

Sitat fra: Black Adder på onsdag 08. mai 2019, klokken 22:33
Sitat fra: AUK på onsdag 08. mai 2019, klokken 11:13
Noen som vet om Thule powergrip, powerclick etc. passer på model3 takstativet? Altså hvor dyp hver av barene er. Thules festeløsning, som ikke er T-spor, gaper vel over ca 80mm.

Fant ikke noe på dette da jeg søkte i denne tråden.

Har selv gamle sykkelholdere med bøyler under takstativer som festeordning. Disse passer ikke på Teslas takstativ. Har bestilt T-spor kit på thansen til kr 195 pr sykkelholder for å kunne bruke de på TM3

Bøyler er ofte 80mm. Så det betyr at takstativet er dypere enn det. Om de er bredere enn 90mm er da spørsmålet.
Skulle gjerne hatt en boks med hurtigfester, så den er lett å ta av og på.

Handyman

Sitat fra: AUK på onsdag 08. mai 2019, klokken 11:13
Noen som vet om Thule powergrip, powerclick etc. passer på model3 takstativet? Altså hvor dyp hver av barene er. Thules festeløsning, som ikke er T-spor, gaper vel over ca 80mm.

Fant ikke noe på dette da jeg søkte i denne tråden.
Målte mine takbøyler i går, og de er 79-80mm brede.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Milo

Power grip passer. Har selv en Thule box med power grip som jeg bruker på min Model 3 med takstativ

AUK


dashMani

All right, now I've purchased a Tesla roof rack for my model 3 and would like to use it for my skis - coming into this thread and I see 39 pages of replies :)
Can someone tell me what else I need to carry two pairs of ski (either alpine or cross country) on my Tesla racks? What kind of fixture do I need?

GOS

Sitat fra: dashMani på mandag 20. mai 2019, klokken 14:56
All right, now I've purchased a Tesla roof rack for my model 3 and would like to use it for my skis - coming into this thread and I see 39 pages of replies :)
Can someone tell me what else I need to carry two pairs of ski (either alpine or cross country) on my Tesla racks? What kind of fixture do I need?

Some flexible 'rubber ropes' like we used in the old days.

Why do it more complicated then it have to be.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Rsk1

Bmw i3 94ah (Solgt)
Model 3 LR

Dr.Moreau

Hei, jeg jeg lurte på hvor enkelt det er å ta av takstativet når det ikke er i bruk?

Jeg ser absolutt den praktiske verdien av stativet, men synes det ikke ser så pent ut, og er bekymret for ekstra forbruk og støy.

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA