Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

Øyvind.h

Å rangere Kona over eNiro blir rart for meg også ja. Kona ser merkelig ut og er knøttliten både i baksete og bagasje. eNiro er vesentlig større og ser mer normal ut.
Rart utseende pleier ikke være noe som drar kunder i Norge. Heller motsatt.

Skal jeg ha bil i den klassen er eNiro mye mer interessant enn Kona. Større bruksområde. Kona blir hverken fugl eller fisk for meg.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Cral

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2019, klokken 09:37
Rart utseende pleier ikke være noe som drar kunder i Norge. Heller motsatt.

Soul har vel et litt rart utseende, men det er mange som gleder seg til ny modell her.

~Cral

Elbil historikk
2017 FL E-Golf
2015 Kia Soul 27kWt
2019 Kia eNiro
2019 Kia eNiro
2021 Polestar 2

Øyvind.h

Sitat fra: Cral på fredag 01. mars 2019, klokken 09:50
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2019, klokken 09:37
Rart utseende pleier ikke være noe som drar kunder i Norge. Heller motsatt.

Soul har vel et litt rart utseende, men det er mange som gleder seg til ny modell her.
Soul er da ikke så veldig rar. Kona er vel mer i Nissan Juke kategorien.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Olemann


For de som har vært i Manilla og kjørt Filippinsk jeepney må jo Soul være midt i blinken....bare henge på litt glam, ekstralys og kanskje et senkesett og en spoiler så er man i mål... :laugh:
(Eller om man jobber i container-bransjen og synes det er trist å forlate jobben hver ettermiddag...)

Sitat fra: Cral på fredag 01. mars 2019, klokken 09:50
Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2019, klokken 09:37
Rart utseende pleier ikke være noe som drar kunder i Norge. Heller motsatt.

Soul har vel et litt rart utseende, men det er mange som gleder seg til ny modell her.

geear

Vanvittig mange e-Niroer som havner på Finn. Noen her som har solgt, og til evt hvilken pris?

Zuexi

#155
Sitat fra: gr på fredag 08. mars 2019, klokken 20:03
Vanvittig mange e-Niroer som havner på Finn. Noen her som har solgt, og til evt hvilken pris?
Er det? Synes det er overraskende få jeg. Var langt fler Kona'er i begynnelsen synes jeg.
Kom noen til å begynne med, men nå er stort sett bare forhandlerbiler som legges ut.


Edit: Så nå at Finn har lagt ut e-Niro som undergruppe og ikke lenger bare Niro. Lå noen flere biler der ja.

geear

17 biler akkurat nå, noen på Niro og noen under e-Niro ja. Inkonsekvent fordeling av Finn mtp at e-Golf ikke har egen gruppe. Syns uansett det er mange biler som tikker inn med tanke på det lave antallet som er levert til kunder så langt.

arthur

Ikke overraskende at det ligger en del e-Niro ute på finn for hvis man kan snu seg rundt og tjene 50.000 på bilen så er det vel verdt det etter mitt syn. Gjorde det selv med min Kona (over 70.000 i mellom og solgt til en forhandler!) og har ikke akkurat angret på det. Får en Niro om ikke så lenge og ville gladelig ha gjort det samme igjen, men begynner å tvile på om det blir mulig og også usikker på om jeg skal ta ut bilen når det nå komme flere og flere alternativer og prisene åpenbart er under press.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 01. mars 2019, klokken 09:59
Soul er da ikke så veldig rar. Kona er vel mer i Nissan Juke kategorien.
Tja, synes alle de tre er litt spesielle, men Juke er uslåelig.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

geear

Syns ikke det ser ut som e-Niroene på finn fyker avgårde akkurat, så har ikke tro på at det er mye å hente. Og om man kan dra inn kanskje 15 lapper - er det da verdt det? Man må ha bil også. For meg står valget mellom å beholde den eller e-Golf 190 og kanskje tjene noen få lapper på Niroen. Per nå ser det ut som e-Golfen raser i bruktverdi, mens kanskje det går an å ha e-Niroen en stund uten at verditapet er krise.

Soul er uaktuell på grunn av utseende, plasserer den ikke langt bak Leaf, Duke og Fiat Multipla. Den har en ørliten grad av styggkul som de andre tre ikke har, men ikke styggkul nok.

casall

Må antageligvis handle nye bil i overgangen 19/20, og E-Niro ser ut til å være det mest praktiske for oss. Har dere noen tanker om prisen på finn på når vi kommer dit?

Trond.m

Sitat fra: frtan på onsdag 20. mars 2019, klokken 08:53
Må antageligvis handle nye bil i overgangen 19/20, og E-Niro ser ut til å være det mest praktiske for oss. Har dere noen tanker om prisen på finn på når vi kommer dit?
Vanskelig å forstå hva du mener. Lurer du på hva en brukt e-Niro vil selges for på Finn ca 6-9 mnd fram i tid ? Du kan sikkert få noen svar, men det blir jo en ren gjettekonkurranse. Det blir for mange usikkerhetsmomenter til at du kan bruke svaret til noe som helt  :)

casall

Tenkte på en brukt da ja, forstår det er vanskelig :) Bare synser litt.

Trond.m

Om jeg skal gjette, så vil jeg tippe rundt 400.000 for en topputstyrt bil uten takluke, ink. vinterhjul og 5-6000 km. Men hvis e-soul blir rimeligere og får kort leveringstid, så er kanskje 380-390 realistisk.

trykkertor

Spørs. For hvis det viser seg at det blir få leveranser av e-Niro, kommer prisen til å holde seg noe over kjøpspris, selv på brukte biler.
e-Niro har langt mer bagasjeplass enn e-Soul. Vi så Ampera-e hadde bruktpriser godt over nypriser i lange tider på grunn av lite tilgang. Dette kan også skje med e-Niro hvis ikke det øker betraktelig med utleveringer snart.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA