Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

e-Niro på Finn.no

Startet av Zuexi, lørdag 12. januar 2019, klokken 16:57

« forrige - neste »

lirekassa

Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. februar 2019, klokken 14:47
Dette var en gang en diskusjon om e-Niro på Finn. Nå er det en diskusjon om Tesla bruktbilpriser...

Så fint at du hadde noe å bidra med da   :-1:

Ganske naturlig å dra inn andre merkers prisutvikling, og påvirkningen de kan ha på bruktprisene på e-Niro.

tornaldo

Sitat fra: lirekassa på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:18
Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. februar 2019, klokken 14:47
Dette var en gang en diskusjon om e-Niro på Finn. Nå er det en diskusjon om Tesla bruktbilpriser...

Så fint at du hadde noe å bidra med da   :-1:

Ganske naturlig å dra inn andre merkers prisutvikling, og påvirkningen de kan ha på bruktprisene på e-Niro.
Må ikke ta det så høytidelig, så det er bare å puste ut. Kun en forsiktig påminnelse. Man er tjent med at trådene holder seg til poenget. Her drømmes det om lave priser på Model 3 og Y hvis et plutselig fall i dollarkurs, samt Tesla sine priser vurderes opp og ned i mente.

Men jeg vet det er lett å dra litt ut, gjør det selv og. Men pleier ikke ta meg så nær av det hvis noen påpeker det.
Elbilhistorikken: 2015 TMS 70D -> 2017 TMS 75 -> 2022 TM3 RWD -> 2022 TMY LR -> 2023 TMY P

arthur

Det er etter hvert svært mange tråder her som ender opp i en diskusjon om/rundt Tesla, og det til tross for at godt over halvparten av alle tråder for tiden i utgangspunktet dreier seg om Tesla enten det er problemer med service,dørhåndtak, batterier eller hva det måtte være så at man kan prøve å holde seg til det bilmerket trådene dreier seg om hadde vært en fordel. Har sagt dette før, men som vanlig blir man forsøkt "feide av banen" av Teslafolket som åpenbart er mange, sterke og med sterke meninger. Forøvrig stod jeg ved siden av en Tesla X idag på Gardermoen og mens jeg lastet inn i bilen så hørte jeg "lukk igjen den døra da" og det kom fra en "kjekk ung mann" som rullet ned vinduet og nærmest beordret meg til å få ut fingeren og flytte meg for jeg var i hans vei. Manerer på den fyren? Ikke akkurat, men bilen var fin den. Dyr også.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Bjoris

Back to topic,

Ser ut som markedet har stabilisert seg rundt 435.000. Vet vi om bilene selges på dette nivået? Alltid noen luringer uten vinterhjul som skal ha samme pris, heeh

lirekassa

Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:48
Sitat fra: lirekassa på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:18
Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. februar 2019, klokken 14:47
Dette var en gang en diskusjon om e-Niro på Finn. Nå er det en diskusjon om Tesla bruktbilpriser...

Så fint at du hadde noe å bidra med da   :-1:

Ganske naturlig å dra inn andre merkers prisutvikling, og påvirkningen de kan ha på bruktprisene på e-Niro.
Må ikke ta det så høytidelig, så det er bare å puste ut. Kun en forsiktig påminnelse. Man er tjent med at trådene holder seg til poenget. Her drømmes det om lave priser på Model 3 og Y hvis et plutselig fall i dollarkurs, samt Tesla sine priser vurderes opp og ned i mente.

Men jeg vet det er lett å dra litt ut, gjør det selv og. Men pleier ikke ta meg så nær av det hvis noen påpeker det.

Ikke jeg heller :) Ha uansett takk for godt oppsummert avsporing, igjen uten at du får emnet inn riktig spor igjen.

Bjoris: Jeg selger min for prisen du nevner. Inkl. vinterhjul. Nå som jeg ser forsinkelsene så begynner jeg å lure på om jeg fint kunne 'tjent' penger på å kjøre den en god stund. Var veldig i tvil, og var egentlig innstilt på å beholde den etter hvert - det var tross alt intensjonen fra dag én. Har vært en del interesse, og en del useriøst, men mange har ligget litt under i tilbudene sine. Kan være fordi enkelte innbiller seg at bilen kostet meg 377 400,-, eller at mange (med meg) mener bilen ikke er verdt stort mer. Tror begge parter blir fornøyde, så er det tilbake som ventepølse for min del - har kansellert Model 3 også som jeg trodde jeg ville ha i stedet. Avventer Geneve og 15.03.19 i første omgang.

Bjoris

Sitat fra: lirekassa på fredag 22. februar 2019, klokken 14:11
Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:48
Sitat fra: lirekassa på onsdag 20. februar 2019, klokken 15:18
Sitat fra: tornaldo på onsdag 20. februar 2019, klokken 14:47
Dette var en gang en diskusjon om e-Niro på Finn. Nå er det en diskusjon om Tesla bruktbilpriser...

Så fint at du hadde noe å bidra med da   :-1:

Ganske naturlig å dra inn andre merkers prisutvikling, og påvirkningen de kan ha på bruktprisene på e-Niro.
Må ikke ta det så høytidelig, så det er bare å puste ut. Kun en forsiktig påminnelse. Man er tjent med at trådene holder seg til poenget. Her drømmes det om lave priser på Model 3 og Y hvis et plutselig fall i dollarkurs, samt Tesla sine priser vurderes opp og ned i mente.

Men jeg vet det er lett å dra litt ut, gjør det selv og. Men pleier ikke ta meg så nær av det hvis noen påpeker det.

Ikke jeg heller :) Ha uansett takk for godt oppsummert avsporing, igjen uten at du får emnet inn riktig spor igjen.

Bjoris: Jeg selger min for prisen du nevner. Inkl. vinterhjul. Nå som jeg ser forsinkelsene så begynner jeg å lure på om jeg fint kunne 'tjent' penger på å kjøre den en god stund. Var veldig i tvil, og var egentlig innstilt på å beholde den etter hvert - det var tross alt intensjonen fra dag én. Har vært en del interesse, og en del useriøst, men mange har ligget litt under i tilbudene sine. Kan være fordi enkelte innbiller seg at bilen kostet meg 377 400,-, eller at mange (med meg) mener bilen ikke er verdt stort mer. Tror begge parter blir fornøyde, så er det tilbake som ventepølse for min del - har kansellert Model 3 også som jeg trodde jeg ville ha i stedet. Avventer Geneve og 15.03.19 i første omgang.

Veldig på linje der, har også lagt 3 i fra meg inntil videre, iallefall LR/AWD. Det er ikke riktig bil for oss. eNiroen er jeg veldig ambivalent til, ok bil, men jeg syns det er mye ekstra ifht 280 som vi gav for Leaf 2.0 og som dekker alle våre behov utenom langtur.

Tenker at 435.000 om tilgangen stopper nesten helt opp er minimum. Tror prisene kan dra seg mot 450.000 igjen da. Men then again, mange hopper på TM3 da

Ioniq-ev

Oppdatering for andre som vurderer å selge e-Niroen så er min e-Niro kjøpt og solgt, går for mod 3 i stedet, da 4wd er dypt savnet etter å ha solgt fossil-bilen tidligere i vinter.

Ble lagt ut for 435K, med matter, orig. vinterhjul, type 2 kabel, solgt dagen etter for 425K, ryddig kar og ryddig oppgjør.

Mulig jeg kunne fått noen tusenlapper mer ved å vente og besvare flere finn.no-henvendelser, men gadd ikke.

Elbilbjorn

Nå har jeg hatt e-Niroen i en ukes tid og kjørt 800km. Fantastisk bil og så luftig og god plass! Finishen oser kvalitet. KIA må virkelig ha satset på denne modellen. Føles som et kjempekupp å ha landet denne til 377.400 og det uten å ta i betraktning at den er umulig å få tak i. Hadde noen tilbydt meg 500.000 så hadde det allikevel ikke vært aktuelt å selge, da det ikke eksisterer noe alternativ. For meg framstår faktisk bilene på finn som underpriset.

arthur

Stadig færre Niroer igjen for salg på finn og ingen nye kommet til på en god stund så at prisen holder seg er ikke så underlig.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

trykkertor

Det som er underlig er at det er så lite "avanse" på e-Niro i forhold til hva Kona Electric ser ut til å være.
KIA-ene er jo knapt 20-30.000,- over kostpris, og meget få av på finn.no.
Kona Electric er det mange av, og en god del av dem ligger ute med langt høyere margin enn hva e-Niroene gjør.

jj44nn

Sitat fra: Elbilbjorn på torsdag 28. februar 2019, klokken 13:54
Nå har jeg hatt e-Niroen i en ukes tid og kjørt 800km. Fantastisk bil og så luftig og god plass! Finishen oser kvalitet. KIA må virkelig ha satset på denne modellen. Føles som et kjempekupp å ha landet denne til 377.400 og det uten å ta i betraktning at den er umulig å få tak i. Hadde noen tilbydt meg 500.000 så hadde det allikevel ikke vært aktuelt å selge, da det ikke eksisterer noe alternativ. For meg framstår faktisk bilene på finn som underpriset.

Fikk du en bil uten metallic lakk?
Kjøpte du ikke gummimatter?
Kjører du på sommerhjul allerede?
Oslo/Lørenskog
Nissan Leaf Acenta - BNH Lillestrøm Mai 2014
Opel Ampera~E - Bestilt 11/04-16 - Produsert nei - anslått leveringsdato 2018

Trond.m

#146
Sitat fra: trykkertor på torsdag 28. februar 2019, klokken 15:49
Det som er underlig er at det er så lite "avanse" på e-Niro i forhold til hva Kona Electric ser ut til å være.
KIA-ene er jo knapt 20-30.000,- over kostpris, og meget få av på finn.no.
Kona Electric er det mange av, og en god del av dem ligger ute med langt høyere margin enn hva e-Niroene gjør.
Det er da nokså logisk. Jeg husker at noen på forhånd spådde at prisene ville ligge over 450K. Det som skiller Kona fra e-Niro er Kona har et mer spennende design. e-Niro er kanskje den tristeste bilen som har blitt lansert i 2019, og det er ikke så rart siden det er en gammel traust Niro i EV drakt. Kjøpere av en så fornuftig bil vil i liten grad betale overpris, og velger nok da heller å kjøre sin gamle fossilbil et år til eller mer. At man kan selge en bil med fortjeneste er i seg selv uvanlig, og som kjøper av e-Niro med tidlig levering burde man være fornøyd med at man kanskje kan kjøre et halvt år uten verditap.

lirekassa

Sitat fra: TM på torsdag 28. februar 2019, klokken 17:16
Sitat fra: trykkertor på torsdag 28. februar 2019, klokken 15:49
Det som er underlig er at det er så lite "avanse" på e-Niro i forhold til hva Kona Electric ser ut til å være.
KIA-ene er jo knapt 20-30.000,- over kostpris, og meget få av på finn.no.
Kona Electric er det mange av, og en god del av dem ligger ute med langt høyere margin enn hva e-Niroene gjør.
Det er da nokså logisk. Jeg husker at noen på forhånd spådde at prisene ville ligge over 450K. Det som skiller Kona fra e-Niro er Kona har et mer spennende design. e-Niro er kanskje den tristeste bilen som har blitt lansert i 2019, og det er ikke så rart siden det er en gammel traust Niro i EV drakt. Kjøpere av en så fornuftig bil vil i liten grad betale overpris, og velger nok da heller å kjøre sin gamle fossilbil et år til eller mer. At man kan selge en bil med fortjeneste er i seg selv uvanlig, og som kjøper av e-Niro med tidlig levering burde man være fornøyd med at man kanskje kan kjøre et halvt år uten verditap.

Synes e-Niro er stilren og kul, jeg. Ingen fan av Kona, selv om den ser brukbar ut i enkelte farger. Enig i at den er ganske fornuftig, derfor vil folk kanskje også ha hengerfeste når de betaler overpris for økt bagasjevolum. Tror også at hylekoret skremte enkelte kjøpere da prisene ble lansert, for det er jo et stort gap mellom Kona og e-Niro i pris som egentlig ikke kan forsvares helt. Mange ble også skuffet over manglende app-støtte, men det har det vært klaging om akkurat det samme punktet da Kona kom i salg.

Trond.m

Da er vi tydeligvis forskjellige. Henter min e-Niro i morgen, så kanskje jeg forandrer mening etter en stund.

Elbilbjorn

#149
Tror nok du forandrer mening. Jeg synes også e-Niroen er stilren og tøff uten at den er «se på meg, her er jeg». Det er en «smartness» over den. Å sammenligne med Kona blir meningsløst etter min mening. Åpner du bagasjerommet på Kona ser du hvorfor. Det er ikke plass til annet enn en håndveske. Dermed blir Kona aldri mer enn en bil nummer 2, men e-Niro kan fint fungere som en familiebil og også familiens eneste bil på grunn av innvendig plass og bagasjerom. Har også kjørt Model 3 som jeg ser flere sammenligner e-Niro med. Etter min mening er det eneste like her at begge har elektrisk drivlinje. Utover det er dette biler i helt ulike segment og det blir som å sammenligne en sedan med en crossover, altså meningsløst.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA