Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: emurof på lørdag 02. mai 2020, klokken 10:58
Sitat fra: Motorwatt på fredag 01. mai 2020, klokken 17:25
Seriøst?

Jeg er enig med ham i at aksjen er overpriset når man ser på situasjonen i verden i dag.

Men den falt overraskende lite. Den bikket under 700 en liten stund, men gikk så over igjen. Så totalt sett gikk den ikke så fryktelig mye ned. Ikke så mye ned som den burde hvis aksjekursen skulle tatt hensyn til situasjonen.
Er enig i at det som legges frem som et stort kursfall er noe overdrevet.

Kursen er opp igjen 1% i ettermarkedet, mens den falt totalt 10% på fredag.

Så det var flere analytikere som spår videre fall i kurs på mandag. Det gjenstår å se.

Personlig bekymrer jeg meg litt for helsa til Elon nå. Tesla som selskap uten han er noe helt annet enn med.

Tror han ville hatt godt av en litt lengre pappapermisjon nå og hentet seg litt inn.

OlaM

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 02. mai 2020, klokken 10:39
Det er åpenbart han er frustrert fordi fabrikken er stengt. Og han har til en viss grad et poeng - nedstengningen i USA/California er betydelig mer omfattende enn her i Norge, og kan virke som det er unødvendig ettersom vi er nede på R i området 0,7 uten så drastiske tiltak.

Men han burde holde kjeft. Mange av de han fyrer opp under på twitter er tullete konspirasjonsteoretikere.

Litt vanskelig å ha spesiell sympati for denne årsaken, gitt at alle andre i verden også er påvirket av det samme. Men han harnok brent lyset i begge endene en god stund og er vel ikke den mest stabile personligheten til å begynne med. Vi får håpe han får den hjelp og støtte han trenger.

Forøvrig var jo aksjen allerede et godt stykke ned på en ellers blodrød dag. Tipper det blir ille på mandag og.
'21 3LR

Electric cars in Norway

#2732
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. mai 2020, klokken 17:26
Sitat fra: emurof på lørdag 02. mai 2020, klokken 10:58
Sitat fra: Motorwatt på fredag 01. mai 2020, klokken 17:25
Seriøst?



Personlig bekymrer jeg meg litt for helsa til Elon nå. Tesla som selskap uten han er noe helt annet enn med.

Tror han ville hatt godt av en litt lengre pappapermisjon nå og hentet seg litt inn.

Ja, enig i det Knut og det har jeg gjort lenge - det vil si bekymret meg for helsa til Elon. Og det innslaget der han røyka hos den radio kanalen, det var ikke bra. Men så trodde jeg han hadde hentet seg inn igjen. CT presentasjonens hans var jo genial og Kina fabrikken showet der han kjørte fete danse moves ble jo genierklært.

Men det er jo slik med de som er svært intelligente - de havner ofte på vippen til galskap.

Jeg merker jeg er litt der selv :D :D galskap altså, men mangler intelligent  8) 8)

Counterpointer

Ser ut som en mildt sagt ustabil Elon kun svekker kursen litt over en halv dag. Nå er kursen snart på 750 igjen.

For de som ventet på en solid dipp så ble det tydeligvis den i slutten av mars på 360.

Neste mulige dipp blir kanskje Q2 tall, som er nødt til å bli dårlige. Men det vil jo markedet forvente og Tesla har jo egentlig styrket sin posisjon i denne krisa.

TeslaK

Sitat fra: knut.aulie på mandag 04. mai 2020, klokken 21:30
Ser ut som en mildt sagt ustabil Elon kun svekker kursen litt over en halv dag. Nå er kursen snart på 750 igjen.

For de som ventet på en solid dipp så ble det tydeligvis den i slutten av mars på 360.

Neste mulige dipp blir kanskje Q2 tall, som er nødt til å bli dårlige. Men det vil jo markedet forvente og Tesla har jo egentlig styrket sin posisjon i denne krisa.

Jokeren nå blir Battery Day. Hadde ikke overrasket meg hvis den passerer 1000 dollar etter det, særlig hvis de får igang Fremont igjen. Men jeg har tatt feil før..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD


turfsurf

Sitat fra: emurof på tirsdag 05. mai 2020, klokken 08:35
Sitat fra: turfsurf på lørdag 02. mai 2020, klokken 15:44
Sitat fra: emurof på lørdag 02. mai 2020, klokken 10:56
Det gjør man i Norge også, dersom man er i karantene.
Nei, det gjør man ikke.

Joda:


/offtopic

Du svarer på at man blir arrestert hvis man beveger seg ut av huset og viser til karantene. At man kan få bot eller bli arrestert for å bryte karantenereglene er ikke det samme. Man kan bevege seg ut av huset selv om man er i karantene. Foreslår at du leser deg opp på karantenereglene.

https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Tiger123

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 02. mai 2020, klokken 17:26
Sitat fra: emurof på lørdag 02. mai 2020, klokken 10:58
Sitat fra: Motorwatt på fredag 01. mai 2020, klokken 17:25
Seriøst?

Jeg er enig med ham i at aksjen er overpriset når man ser på situasjonen i verden i dag.

Men den falt overraskende lite. Den bikket under 700 en liten stund, men gikk så over igjen. Så totalt sett gikk den ikke så fryktelig mye ned. Ikke så mye ned som den burde hvis aksjekursen skulle tatt hensyn til situasjonen.
Er enig i at det som legges frem som et stort kursfall er noe overdrevet.

Kursen er opp igjen 1% i ettermarkedet, mens den falt totalt 10% på fredag.

Så det var flere analytikere som spår videre fall i kurs på mandag. Det gjenstår å se.

Personlig bekymrer jeg meg litt for helsa til Elon nå. Tesla som selskap uten han er noe helt annet enn med.

Tror han ville hatt godt av en litt lengre pappapermisjon nå og hentet seg litt inn.

Ingen vet noe som helst om hvor mye han har jobbet. Kan ikke i si han ser så syk ut heller. De tweetsa er nok pga litt for mye Imovane(Ambien), og så ikke legge seg til å sove.., da kan man skrive "helt fjerne" innlegg:)

Arha

Og nå må han stå ved det han tweetet og har lagt ut boligene sine for salg.
http://www.baystreet.ca/articles/techinsider.aspx?articleid=56738&mod=mw_quote_news

The billionaire founder of the electric car maker has listed two of his California homes for sale, days after announcing on Twitter that he would get rid of most of his personal possessions. Musk is asking a combined $39.5 million U.S. for the Bel Air properties, according to the listings on Zillow.
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

1000kwh

Er vel et godt tegn for aksjen at den ikke falt noe særlig.

Counterpointer

Sitat fra: 1000kwh på tirsdag 05. mai 2020, klokken 16:59
Er vel et godt tegn for aksjen at den ikke falt noe særlig.
Det fremstår som ekstremt sterkt i dagens situasjon.

Til tross for temmelig krasse utsagn om både aksjer og annet så krysset de nå en «milestone» i avtalen til Musk og han får en opsjonspakke til 700 millioner $


https://www.thestreet.com/investing/elon-musk-tesla-tsla-market-value-payday?puc=yahoo&cm_ven=YAHOO&yptr=yahoo

Electric cars in Norway

Vet ikke om dette er en god strategi av Elon gitt korona situasjonen men jeg ser hans poeng.

Musk: Tesla vil flytte hovedkvarteret ut av California

13 timer siden · Ine Brunborg

Elon Musk skriver på Twitter at Tesla forbereder et søksmål mot Alameda County i California, og at de vil flytte hovedkvarteret og fremtidig drift vekk fra delstaten «umiddelbart».

https://aksjelive.e24.no/article/3J07AM

Vaduz

Solute alt på 780 for noen dager siden etter å ha vært med siden 250 og 500. Føles godt, har ingen tro på mer vekst, alt av potensiell verdi i de mest optimistiske analyser er allerede priset inn. Selvkjøring og autonom taxi er 5-10 år unna og har nesten stått stille i 4 år nå. Konkurrentene er bedre enn før, batteriteknologi er treige greier og ingen gjennombrudd i horisonten. Kjøper meg inn på 350 igjen, sees da!

Motorwatt

Sitat fra: Electric cars in Norway på søndag 10. mai 2020, klokken 08:45
Vet ikke om dette er en god strategi av Elon gitt korona situasjonen men jeg ser hans poeng.

Musk: Tesla vil flytte hovedkvarteret ut av California

IMHO: Dette er sutring på barnenivå. Også han må forholde seg til lover og regler, uansett hvor mye det svir. Men det har han nå vist at han ikke bryr seg om, og forsøkt massevis av krumspring for å slippe unna. Nå truer han også med å flytte produksjonen ut av California. At han må reallokere tusenvis av arbeidsplasser (10 000 i Fremont), og at flere sikkert blir arbeidsledige fordi de ikke har muligheten til bryte opp fra sitt hjemsted for å følge med til Texas, bryr han seg ikke om. Bare han får tilfredstilt sitt enorme ego! Sikkert slitsomt for Grimes som nå får to babyer å ta vare på ....

ps. Har lest igjennom dette innlegget 5-6 ganger for å sjekke om irritasjonen kunne dempes, men til ingen nytte....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Tellus

Utrolig dumt av Musk. Mange dyktige medarbeidere vil begynne å se seg om etter en annen arbeidsgiver. De færreste ønsker å bryte opp for å flytte fra California.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA