Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 01. mai 2020, klokken 22:19
Det ble dyrt for han med de tweetene.

Tesla's founder Elon Musk wiped $14bn off its value after tweeting its share price was too high "in my opinion"
Tesla er fremdeles ved avslutning i dag verd 130 bn så 14 er ikke så avgjørende.

Poenget er vel at det var temmelig unødvendig og direkte relatert til tweeter fra Musk.

Alle husker «funding secured at 420» som sendte kursen først opp og så kraftig ned. Men det var jo når selskapet var verd mellom 50 og 70 bn. Hadde noen da sagt at kursen ville ligge på 700 om et år så hadde flertallet ikke trodd det.

Electric cars in Norway

Knut, ja det har du helt rett i. Veldig unødvendig. Han får vel en klekkelig bot denne gangen også, eller? Han måtte jo ansette en Tesla leder sist gang. Hva kan straffen bli nå da?

dundun

Et normalt selskap hadde sparket ham for lengst, og definitivt for dette. Tesla? Sikkert null konsekvenser..
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

geear

Normale selskaper har ikke så betydningsfulle ledere. Det er ham som person det handler om. Han hadde fått stor betydning uansett hvilket selskap han hadde blitt plassert i.

Men, jeg er redd han bare er et menneske han og, og at det absolutt er potensiale for at dette kan ende tragisk. Han er industriens rockestjerne, så får vi håpe skjebnen ikke er typisk..

Cobos

Har Musk en dårlig uke? Definitivt. Er Tesla tanket totalt. Ehh, den har falt helt ned til der den lå 21 april evt 23 april litt avhengig av hvordan du leser.
Kan dette føre til at Freemont faktisk åpner tidligere, godt mulig, men tipper dette er Musk som godt mulig er påvirket og ikke får jobbet. Som jo er en utfordring for han.

For meg falt kursen akkurat ikke nok til at jeg fikk kjøpt de ekstra aksjene jeg håpet på, men de jeg har holdt lenge holder jeg fast på.
Oslo
Model S85D
Hatt Model S fra 2013

Electric cars in Norway

#2720
Dn.no kopi

Tesla stupte gjennom dagen, etter at Elon Musk i 17.30-tiden norsk tid startet en lang tirade på det sosiale mediet Twitter. Først skrev han i en melding at han synes kursen var for høy, noe som fikk en hel haug med sinte reaksjoner fra følgere.

Deretter fulgte han opp med å tvitre fraser fra USAs nasjonalsang, før han så meldte at han skulle «selge alt han eier». Tesla endte dagen ned 10,3 prosent, til kurs 701,32 dollar. Ifølge Financial Times ble 14 milliarder dollar av Teslas markedsverdi visket bort på grunn av tvitringen.

https://www.dn.no/bors/wall-street/tesla/elon-musk/wall-street-stenger-markant-ned-pa-manedens-forste-handelsdag-tesla-stupte-etter-twitterstorm-fra-elon-musk/2-1-801641


Hvis Elon skal selge alle husene sine.... les denne:

https://www.businessinsider.com/elon-musk-los-angeles-homes-real-estate-portfolio-photos?r=US&IR=T

Electric cars in Norway

#2721
Dette tar helt av i US media, slik vi liker det (he he jeg hvertfall synes dette er morro)

Men har det noe med Tesla aksjekurs å gjøre? Tja. for når største aksjonær holder på slik - og husk dette runde nr 2 fra Elon da vet vi alt kan skje.

Ser at Tesla og bitcoin kurvene forøvrig går hånd i hånd. Dette liker jeg godt :+1: :+1:

Kopi fra lenke under / bilde:
Elon Musk is known for his wild antics on Twitter, but his tweets Friday were especially erratic, with thoughts about Tesla's share price, plans to sell all his belongings, and more criticisms of coronavirus-related lockdown orders.

Musk is known for his wild antics on Twitter, but Friday was a particularly bizarre day of social media posts for the CEO of Tesla and SpaceX. Early in the day, Musk told his 33 million followers he was selling "almost all" his physical belongings, and he "will own no house." He also tweeted he thought Tesla's stock was "too high" — which was quickly followed by the company's share price plunging.

He followed up with a tweet saying Grimes was mad at him, though it's not clear for what exactly. It's also unclear if the two are quarantining together amid coronavirus-related lockdown orders.

https://www.businessinsider.com/elon-musk-baby-grimes-due-monday-twitter-pregnancy-confirmation-2020-5?r=US&IR=T

TeslaModelX

Har mistet respekten for Elon etter dette. Barnslig og egosentrisk oppførsel. Burde bli kastet ut av Tesla etter dette, ingen er uerstattelig, heller ikke Elon.

TeslaK

Ganske åpenbart at han sliter psykisk. Trist, men ikke veldig overraskende. Du tweeter  ikke slik rett før du skal bli far..
2019 Tesla Model S Performance
2022 Tesla Model 3 RWD

Espen Hugaas Andersen

#2724
Det er åpenbart han er frustrert fordi fabrikken er stengt. Og han har til en viss grad et poeng - nedstengningen i USA/California er betydelig mer omfattende enn her i Norge, og kan virke som det er unødvendig ettersom vi er nede på R i området 0,7 uten så drastiske tiltak.

Men han burde holde kjeft. Mange av de han fyrer opp under på twitter er tullete konspirasjonsteoretikere.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

emurof

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 30. april 2020, klokken 23:21Ja det er jo litt strengere der borte, hvor folk tydeligvis risikerer å bli arrestert om de forlater sitt eget hjem.

Det gjør man i Norge også, dersom man er i karantene.

emurof

Sitat fra: Motorwatt på fredag 01. mai 2020, klokken 17:25
Seriøst?

Jeg er enig med ham i at aksjen er overpriset når man ser på situasjonen i verden i dag.

Men den falt overraskende lite. Den bikket under 700 en liten stund, men gikk så over igjen. Så totalt sett gikk den ikke så fryktelig mye ned. Ikke så mye ned som den burde hvis aksjekursen skulle tatt hensyn til situasjonen.

geear

Han sutrer om å gi folk friheten tilbake, men det er altså samme person som først nektet å stenge fabrikkdørene, og deretter påla de ansatte å bruke fridager når de nedbemannet. Jeg er fullt klar over at dette er helt ordinært i USA, men han kunne jo vurdert å vise storsinn som står i stil med visjonene om å redde verden. Han er nok ikke Jesus han heller. Money talks.

turfsurf

Sitat fra: emurof på lørdag 02. mai 2020, klokken 10:56
Det gjør man i Norge også, dersom man er i karantene.
Nei, det gjør man ikke.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

turfsurf

Sitat fra: gr på lørdag 02. mai 2020, klokken 14:51
Jeg er fullt klar over at dette er helt ordinært i USA, men han kunne jo vurdert å vise storsinn som står i stil med visjonene om å redde verden. Han er nok ikke Jesus han heller. Money talks.
Man redder ikke verden ved å gå konkurs.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA