Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

OlaM

For Twitter er det nok dårlig nytt for både verdi og teknologi (i den grad de har noe spesiell teknologi). For Tesla er det dårlig nytt for verdi, men kanskje bra for teknologi hvis Elon er distrahert med noe annet et par års tid og lar folk jobbe i fred?
'21 3LR

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Counterpointer på fredag 28. oktober 2022, klokken 20:26
Det er en eventuell smitteeffekt til TSLA som er spørsmålet. Musk identifiseres temmelig tett til selskapene sine, så det er ikke usannsynlig.

Hvis Musk fremstår som Trump talsperson eller forsvarer vil det polarisere i høy grad. Det er noe USA i hvert fall ikke trenger.

Forøvrig enig med Daktari.

Dersom Musk gjentar støtten til Trump kan det gjerne være en del som vipper til andre alternativer, både når det gjelder aksjer og biler, ja.
Tesla Model Y                         2021-

Klykken

Skulle tro Musk bare drev Tesla i denne tråden, men han driver med en del andre større ting også, husk. Romfart i SpaceX, Boring og en familie med (om jeg husker riktig) syv barn. Nok av ting som bør distrahere han fra å bare fokusere på Tesla, og det har jo så langt gått fint
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

OlaM

Sitat fra: Klykken på fredag 28. oktober 2022, klokken 23:19
Skulle tro Musk bare drev Tesla i denne tråden, men han driver med en del andre større ting også, husk. Romfart i SpaceX, Boring og en familie med (om jeg husker riktig) syv barn. Nok av ting som bør distrahere han fra å bare fokusere på Tesla, og det har jo så langt gått fint

Fair point well made.  >:( :P
'21 3LR

DagfinnN

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 28. oktober 2022, klokken 22:51
Dersom Musk gjentar støtten til Trump kan det gjerne være en del som vipper til andre alternativer, både når det gjelder aksjer og biler, ja.
Kan du dokumentere at Elon støtter Trump. Det har jeg aldri sett. Tvert om så trakk han seg fra en gruppe som skulle gi råd til Trump i miljøsaker. At han vil slippe Trump til på Tvitter, har mest med prinsippet om ytringsfrihet å gjøre. Ikke fordi han støtter han. Musk er republikaner så han stemte dermed på Trump. Men mange med hjerne så jo etter hvert hvor gal Trump er .
Korriger meg gjerne om jeg tar feil.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Veggen

Sitat fra: hELgenen på fredag 28. oktober 2022, klokken 20:00
Det skjer en ganske stor utrenskning i selskapet:

https://www.cnbc.com/2022/10/28/departing-twitter-employees-say-layoffs-have-started-as-elon-musk-takes-over.html
Ligma Johnson  :laugh: :laugh: :laugh:
Dette er trolling på høyt nivå, og media gikk rett på.
Lenge siden jeg har ledd så godt.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: DagfinnN på lørdag 29. oktober 2022, klokken 09:50
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 28. oktober 2022, klokken 22:51
Kan du dokumentere at Elon støtter Trump. Det har jeg aldri sett. Tvert om så trakk han seg fra en gruppe som skulle gi råd til Trump i miljøsaker. At han vil slippe Trump til på Tvitter, har mest med prinsippet om ytringsfrihet å gjøre. Ikke fordi han støtter han. Musk er republikaner så han stemte dermed på Trump. Men mange med hjerne så jo etter hvert hvor gal Trump er .
Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Så hvis Musk vil tillate en person som ytrer løgn på Twitter, så er ikke det bevis nok til at han støtter Trump? Musk ytret også stor misnøye med demokratene pga corona-nedstenging, og flyttet vel og kontorer pga dette.

Ellemelle

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 30. oktober 2022, klokken 07:10
Så hvis Musk vil tillate en person som ytrer løgn på Twitter, så er ikke det bevis nok til at han støtter Trump? Musk ytret også stor misnøye med demokratene pga corona-nedstenging, og flyttet vel og kontorer pga dette.
Sier du at noen har ytret løgn på Twitter? Da er det kjempefint at de ble utestengt. Noe slikt kan vi selvsagt ikke akseptere. Det er det verste jeg har hørt. Herregud hvordan er det mulig, liksom.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ellemelle på søndag 30. oktober 2022, klokken 08:20
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 30. oktober 2022, klokken 07:10
Sier du at noen har ytret løgn på Twitter? Da er det kjempefint at de ble utestengt. Noe slikt kan vi selvsagt ikke akseptere. Det er det verste jeg har hørt. Herregud hvordan er det mulig, liksom.

Tenkte mer på den settingen hvor Trump ble utestengt for løgnene om rigget valg, som oppmuntret til voldelige protester. Tenker mer på at Musk vil tillate "Grab'em'by-the-pussy-Trump" tilbake til Twitter, når Trum er i den posisjonen han er, hvor han har fått så mange personer til å tro at demokratiet i USA ikke eksisterer, at han har fått veldig mange andre republikanske kandidater til å tro at de egentlig vant valget.

Musk har forøvrig og sagt nå at han ikke vil stemme på demokratene neste valg

Trump, derimot, har disset Tesla, så han vil ikke støtte "autopilotbiler som krasjer hele tiden, og batteribiler som ikke rekker frem" med subsidier.

En ting er når Johnny skryter om køllen sin, en annen ting er når en oppfordrer til opptøyer gjennom å ikke godta nederlag. Sånne skulle vært fraktet til Long Island med en te.

Ellemelle

Men det enkleste da er vel bare å stenge ute alle som enten er republikanere, eller vurdere å stemme republikansk?
Det er det du vil?

Motorwatt

Med den fornyede Twitter-abonnementsmodellen vil bekreftede brukere angivelig få 90 dager på seg til å abonnere på tjenesten eller miste det blå merket. Twitter-ansatte som jobber med endringene ble angivelig informert søndag om at de måtte lansere funksjonen 7. november. Ellers ville de bli sagt opp.

https://www.teslarati.com/twitter-paid-verification-model-hard-deadline-report/
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Ellemelle

Det har aldri vært en hemmelighet at store deler av Twitter-staben skal bort. De vil gå fra omtrent 7500 ansatte til 2000. Nå har noen tydeligvis fått en mulighet til å bevise at de er gode nok til å beholde jobben.

Vi snakker om unge mennesker med høy utdannelse og høy lønn, så det er ikke synd på de. De finner lett jobb et annet sted, hvor det faktisk er bruk for de.

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Vaduz

Kanskje han faktisk kan få Twitter lønnsomt, smart å ta betalt av verifiserte, de er jo dypt hekta på plattformen og ofte ressurssterke som ikke bryr seg om de må betale litt. Blir gøy å se!

hELgenen

Jeg må si jeg utrolig spent på hva Twitter vil være om 6 mnd og om vi vil se grobunn for nye konspirasjonsteorier.

Elon selv klarte jo å gå fem på selv mhp Pelosi saken og det gikk noen timer før han innså tabben..

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA