Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Motorwatt

If the New York Times wanted to verify its ~1,700 journalists on this site, it would pay around $400,000 a year. Something tells me media organizations have better things to spend money on than blue checks.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Elons siste tweet

Det er litt av noen tråder han lager med slike betraktninger.

For meg virker han mer opptatt av egen pr enn «free speech».

Det ser ikke ut som Twitter kjøpet slår vesentlig ut på TSLA kursen nå. Det viktigste var nok at han ikke solgte mer av aksjene sine for å få det i havn.
Det forrige store salget slo ganske kraftig ut, og dippen nå under 200 kan ha blitt påvirket av nyheten om gjennomføring av kjøpet.

Ellemelle

Du forstår ikke selv den enkleste spøk?

emurof

Sitat fra: SurSnasen på torsdag 27. oktober 2022, klokken 14:32
Sitat fra: emurof på onsdag 26. oktober 2022, klokken 19:57Begrunnelsen hans lyser ikke akkurat høy IQ:

"Tesla er verdt like mye som alle andre bilprodusenter til sammen. Tesla er bare en stiv og ekkel bil. Jeg er short. Det finnes ikke ett normalt menneske som kjøper Tesla."

Han har åpenbart ikke fått med seg veksten og marginene.

Bankkontoen hans skulle nok tilsi at det ikke er noe galt med IQ'en hans.
Tipper han har meget god kontroll på dette. At han vet meget godt hva Tesla har fått til. Og at han vet meget godt hvordan prisingen av Tesla er i forhold til hvordan de leverer nå, hvordan det er antatt de vil levere om fem år, og guidingen for de kommende ti årene.

Og Spetalen er nok meget dyktig til å gå noen steg foran bjellesauene.

Det han er flink til er pump'n'dump. Men når han uttaler seg om Tesla så er det åpenbart at han ikke har satt seg inn i saken i det hele tatt.

Mener du virkelig at han har rett når han påstår at ingen normale mennesker kjøper Tesla? Det er det motsatte av det jeg ser.

emurof

Sitat fra: Motorwatt på fredag 28. oktober 2022, klokken 11:14Som gründer mener jeg at han har utspilt sin rolle. Han bidro sterkt (men ikke alene) i oppstartsfasen. Men historisk er gründere ubrukelige i driftsfasen. Dette viser seg også være tilfelle med Musk og hans Asperger. Egentlig burde alle gründere ha et snev av dette syndromet.

Han bidro ikke bare sterkt i oppstartsfasen. Han har ledet Tesla til suksessen de har i dag. Model Y begynner jo etter hvert å toppe de fleste salgslister. Han oppnår resultater.

emurof

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 30. oktober 2022, klokken 07:10
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 29. oktober 2022, klokken 09:50
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 28. oktober 2022, klokken 22:51Dersom Musk gjentar støtten til Trump kan det gjerne være en del som vipper til andre alternativer, både når det gjelder aksjer og biler, ja.

Kan du dokumentere at Elon støtter Trump. Det har jeg aldri sett. Tvert om så trakk han seg fra en gruppe som skulle gi råd til Trump i miljøsaker. At han vil slippe Trump til på Tvitter, har mest med prinsippet om ytringsfrihet å gjøre. Ikke fordi han støtter han. Musk er republikaner så han stemte dermed på Trump. Men mange med hjerne så jo etter hvert hvor gal Trump er .
Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Så hvis Musk vil tillate en person som ytrer løgn på Twitter, så er ikke det bevis nok til at han støtter Trump? Musk ytret også stor misnøye med demokratene pga corona-nedstenging, og flyttet vel og kontorer pga dette.

Det Musk sa om dette var at han mente at permanent utestengelse ikke var riktig å gjøre, og det innebærer blant annet at Trump ville få gjenåpnet kontoen sin. Han ga altså ingen direkte støtte til Trump som sådan, men uttalte seg generelt om permanent utestengelse, og brukte Trump som eksempel. Det var vel fordi han ble spurt direkte om det.

Så nei, dette er ikke støtte til Trump. Så da har du altså ingenting som støtter påstanden din?

hELgenen

Sitat fra: emurof på mandag 31. oktober 2022, klokken 20:09
Han bidro ikke bare sterkt i oppstartsfasen. Han har ledet Tesla til suksessen de har i dag. Model Y begynner jo etter hvert å toppe de fleste salgslister. Han oppnår resultater.

Helt klart - mannen har vært viktig for Tesla. Nå hadde han også mange flinke folk med seg i starten og timing mhp. elbiler var mer eller mindre perfekt. Hva fremtiden vil bringe vet ingen med sikkerhet. Spesielt dette Twitter grepet er en helt ny arena hvor kanskje helt andre egenskaper kreves. Jeg er ikke overbevist om at det vil gå like bra. Og dersom det begynner gå feil vei her - så KAN det smitte over på Tesla. Skulle jeg lage et scenario her ville jeg tippe at han roter det til med Twitter ettersom han er en alt for profilert person og alle vil legge merke til det når han tråkker feil. Og jeg har aldri oppfattet mannen som media smart - snarere tvert  imot - så at han vil tråkke feil vil jeg anse som svært sannsynlig. Spørsmålet er om konsekvensene ved kommende feiltrinn vil være av en slik art at det straffer seg for Twitter...og så videre inn til Tesla....Mulig vi får et Tesla på mellomlang sikt  uten Elon.  Jeg tror kanskje det - men dette blir ren tipping fra min side. Først må en nesten se hva som skjer med Twitter..Det som bekymrer meg med Twitter er om han ikke tar redaktør ansvaret alvorlig og slipper hunden ut for å si det slik. Da står vi nok foran en verden med ennå mer kaos.

Counterpointer

Elon er en meget god ingeniør og han har skapt flere suksessbedrifter. Det som er felles for disse er de tekniske løsningene. Holder han seg til det tekniske med Twitter kan vel det også gå bra, forutsatt han finner gode folk og ikke mister dem. Han virker derimot mer interessert i det ideologiske, og det er virkelig en hengemyr......

Hva som skjer er ikke godt å si. Jeg har ikke kjøpt Twitteraksjer for å si det slik. For øyeblikket er jeg på gjerdet i forhold til TSLA. Men der er fremtidsutsiktene helt ok på lang sikt. Den generelle økonomiske situasjonen tilsier å avvente litt imho.

Klykken

Twitter er tatt av børs, så du får ikke kjøpt noe der uansett.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

ToWalkOrDrive

Sitat fra: emurof på mandag 31. oktober 2022, klokken 20:10
Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 30. oktober 2022, klokken 07:10
Sitat fra: DagfinnN på lørdag 29. oktober 2022, klokken 09:50
Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 28. oktober 2022, klokken 22:51Dersom Musk gjentar støtten til Trump kan det gjerne være en del som vipper til andre alternativer, både når det gjelder aksjer og biler, ja.

Kan du dokumentere at Elon støtter Trump. Det har jeg aldri sett. Tvert om så trakk han seg fra en gruppe som skulle gi råd til Trump i miljøsaker. At han vil slippe Trump til på Tvitter, har mest med prinsippet om ytringsfrihet å gjøre. Ikke fordi han støtter han. Musk er republikaner så han stemte dermed på Trump. Men mange med hjerne så jo etter hvert hvor gal Trump er .
Korriger meg gjerne om jeg tar feil.

Så hvis Musk vil tillate en person som ytrer løgn på Twitter, så er ikke det bevis nok til at han støtter Trump? Musk ytret også stor misnøye med demokratene pga corona-nedstenging, og flyttet vel og kontorer pga dette.

Det Musk sa om dette var at han mente at permanent utestengelse ikke var riktig å gjøre, og det innebærer blant annet at Trump ville få gjenåpnet kontoen sin. Han ga altså ingen direkte støtte til Trump som sådan, men uttalte seg generelt om permanent utestengelse, og brukte Trump som eksempel. Det var vel fordi han ble spurt direkte om det.

Så nei, dette er ikke støtte til Trump. Så da har du altså ingenting som støtter påstanden din?

Jo, masse. F.eks. at han bidro med penger i valgkampen til Trump. Men Musk ble nok litt sur da Trump sa at Musk bare laget tøysebiler, så da ble han mer for demokratene, men så stengte demokraten ned fabrikkene pga et lett forkjølelsesvirus noen kalte Corona, og da ble han for republikanere igjen...og sånn fortsetter det.... alt for å mele egen kake, som selvfølgelig er fornuftig når en leder et stort konsern.
Tesla Model Y                         2021-

hELgenen

Her er en interessant vinkling om Elon:

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/GMyPe9/trollet-er-sluppet-fri

Tydeligvis flere som er bekymret for hva som kan skje.

Counterpointer

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 01. november 2022, klokken 19:13
Her er en interessant vinkling om Elon:

Tydeligvis flere som er bekymret for hva som kan skje.
Usikker link advarsel kommer opp på den linken

Motorwatt

Ikke hos meg, og jeg har innstilt på høy sikkerhet. Prøv denne linken.

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

hELgenen

Nok en kommentar:

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/elon-musks-messias-kompleks-kommer-til-a-koste-ham-dyrt/o/5-95-735211

Kan fylle litt på.med denne :

https://edition.cnn.com/2022/11/01/tech/musk-twitter-verification-price/index.html

Jeg sitter igjen med en følelse at ting allerede er kommet skjevt ut..
En ting er å lage og selge biler...Twitter er noe helt annet

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 01. november 2022, klokken 20:31
Ikke hos meg, og jeg har innstilt på høy sikkerhet. Prøv denne linken.

Takk. Har lest den og det er jo bare en gjennomgang av Elons pre og contra egenskaper. Og at det har vært mye contra i det siste. Pelosi saken er flau og da minner han jo veldig om en viss Donald ...... (heldigvis har han slettet den, men det er ikke godt nok når du har 100 mill + følgere)

Politikk på Twitter er noe han bør holde seg unna, det er det strengt tatt ganske mange som burde gjøre!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA