Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: turfsurf på torsdag 06. oktober 2022, klokken 06:52
Sitat fra: daktari på onsdag 05. oktober 2022, klokken 22:20
Nei, det gjorde ham absolutt ikke.
Nå snakker jeg kun om folkeavstemningen. "- Redo elections of annexed regions under UN supervision". I motsetning til å bruke resultatene fra folkeavstemningen som russerne gjennomførte.

Det forutsetter selvfølgelig at det er enighet om premissene for å ha en folkeavstemning. Noe som det selvfølgelig aldri kommer til å bli.

Lissom, sånn...
Tesla Model Y                         2021-

ToWalkOrDrive

Det må jo gi "added value" for kunder og investorer at Cybertruck skal kunne fungere som en båt, særlig med tanke på alle oversvømmelser i USA...så er midten av 2023 det nærmeste estimatet på produksjonsstart? Ser den skal bli dyrere....koster vel å lage båt og...
https://insideevs.com/news/613502/tesla-cybertruck-will-cross-rivers-lakes-even-seas-musk-says/

Tesla Model Y                         2021-

Klykken

Sitat fra: geear på fredag 07. oktober 2022, klokken 12:44
Hmm.. er det virkelig mer oppside igjen i TSLA?
Tesla er vesentlig mer enn Musk sine meninger og ytringer, heldigvis. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Han er den eneste som på selvstendig grunnlag kan overstyre alle NDAer. Alle andre har munnkurv før de eventuelt innhenter tillatelse fra EM.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Perks med å sitte på tronen, det.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

#5390
Google om "Perks": "A company car and a cell phone are some of the perks that come with the job"🤣
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: geear på fredag 07. oktober 2022, klokken 12:44Hmm.. er det virkelig mer oppside igjen i TSLA?

Hvis man ser på det fundamentale så er jo Tesla underpriset.

emurof

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 07. oktober 2022, klokken 13:12Det må jo gi "added value" for kunder og investorer at Cybertruck skal kunne fungere som en båt, særlig med tanke på alle oversvømmelser i USA...så er midten av 2023 det nærmeste estimatet på produksjonsstart? Ser den skal bli dyrere....koster vel å lage båt og...
https://insideevs.com/news/613502/tesla-cybertruck-will-cross-rivers-lakes-even-seas-musk-says/

Elbiler dør jo ikke når man kjører gjennom vann med dem, i motsetning til fossilbiler. Det betyr ikke at det er anbefalt, men det er en god del videoer der ute av Teslaer som kjører gjennom dypt vann uten problemer.

Electric cars in Norway

#5393
Elon sine siste latterlige utspill vurderes her i denne 4 min nyhetsvideoen fra i går kveld.

Noen må ta fra Elon tastaturet. Han må holde seg til det han kan og det er Tesla.
Han kan ikke politikk... aksjen falt.

https://finance.yahoo.com/video/twitter-musk-opens-motivations-behind-194247683.html

Vaduz

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 07. oktober 2022, klokken 12:55
Sitat fra: hELgenen på torsdag 06. oktober 2022, klokken 21:45
Sitat fra: Marzo på torsdag 06. oktober 2022, klokken 09:32
Musk burde helt enkelt holdt kjeft..!

Ja - for selv om mannen kan mye om bil og kanskje raketter, så kan han ikke mer om dette enn tante Gunda på Elverum.
Og der tante Gunda kan dytte ut de merkeligste utsagn om verdenspolitikken uten at det har noen betydning for noen - så kan
Elon dra ned hele Tesla sitt omdømme ved å gjøre det samme. Elon burde være smart nok til å skjønne det - men det har han
bevist gang på gang at han ikke er.

Likheten mellom han og Trump når det kommer til å slenge ut mye rart man ikke burde si noe om er slående

Det er en klassisk feil av Musk. Bedriftseiere (og diktatorer) har oppnådd så mye på sine spesial-arenaer, og fått så mye positiv energi fra sine livredde undersåtter, at egoet vokser såpass høyt at de føler de er verdensmestere på alle områder, og vet best når det gjelder alle områder, og ofte gidder ikke folk si imot. Er og en typisk grunder-feil i småbedrifter...de er bastante på ting de egentlig ikke har greie på.

Ja det er en stor fallgruve ved enevelde i bedrifter og politikk. Despoter tar som regel over militæret, sentralbank og til og med privat næringsliv i landene de regjerer både for å samle makt, men også sannsynligvis fordi de tror de vet bedre.
Et nyere eksempel er Ryan Cohen som startet med å selge dyremat på nett med suksess, og trodde han kunne bruke samme oppskrift på spillbransjen. Musk også har beveger seg inn på veldig mange områder, men når han går utenfor kompetansefeltene sine går det dårlig (boring company, hyperloop, politikk). Men det skal sies, få har gjort mer positivt for verden enn han, og få er omringet i større grad av «yes-men», ville vært utrolig om han ikke mistet bakkekontakten. 

Electric cars in Norway

Ny uke og nye spennende muligheter, håper bare Elon holder munn og ikke uttaler seg på Twitter om noe mer rart jf Ukraina stuntet hans, fordi det påvirker aksjen negativt og det trenger vi ikke.

Klykken

Har vel gått over til råde Taiwan nå? Ikke fulgt med, men ser noen nevner det..
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Under et intervju med Financial Times ble Musk spurt om hans tanker om Kina og risikoen for Gigafactory Shanghai midt i spenningene rundt Beijing og Taiwan. I følge publikasjonen bemerket Musk at konflikten i Taiwan er uunngåelig, men selskapene hans vil definitivt ikke være de eneste som lider av konsekvensene. Musk foreslo deretter en løsning for konflikten. "Min anbefaling... vil være å finne ut en spesiell administrativ sone for Taiwan som er rimelig velsmakende, sannsynligvis ikke vil gjøre alle fornøyde. Og det er mulig, og jeg tror nok faktisk, at de kunne ha en ordning som er mildere enn Hong Kong, sa Musk.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Counterpointer

Sitat fra: Motorwatt på mandag 10. oktober 2022, klokken 14:39
Under et intervju med Financial Times ble Musk spurt om hans tanker om Kina og risikoen for Gigafactory Shanghai midt i spenningene rundt Beijing og Taiwan. I følge publikasjonen bemerket Musk at konflikten i Taiwan er uunngåelig, men selskapene hans vil definitivt ikke være de eneste som lider av konsekvensene. Musk foreslo deretter en løsning for konflikten. "Min anbefaling... vil være å finne ut en spesiell administrativ sone for Taiwan som er rimelig velsmakende, sannsynligvis ikke vil gjøre alle fornøyde. Og det er mulig, og jeg tror nok faktisk, at de kunne ha en ordning som er mildere enn Hong Kong, sa Musk.
Hadde det ikke vært for at jeg tror det er sant, ville jeg tenkt at dette er bare kødd.
Det er virkelig ikke bra at verdens rikeste mann tror han har kompetanse til å lage løsninger for kompliserte internasjonale konflikter

Det sitter langt inne å kvitte meg med Teslaen, men nå blir det snart flaut å kjøre rundt i en bil som knyttes så sterkt til en CEO som er til de grader en løs kanon som oppleves å støtte både Russland og Kina i svært betente saker.

Klykken

Er fåtallet som bryr seg om Musk utenfor disse boblene vi opererer i, på dette forumet og andre instanser som omhandler Tesla spesifikt. Det som ikke deles på VG/Dagbladet får omtrent ingen andre med seg. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA