Tesla aksjer

Startet av Counterpointer, onsdag 28. november 2018, klokken 23:56

« forrige - neste »

Motorwatt

Ikke glem "Talk of The Town".
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Hvis alle med Tesla blir "the talk of the town" er jo the "talkers" i mindretall stort sett. :P Så sinnsykt mange Tesla overalt nå, atte...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Taben

Hei. Påtide å kjøpe aksjer igjen, hva mener dere? Jeg var en av de som kjøpte aksjer i 2012, ca 2000 aksjer. Få som mente det var lurt den gang. Aksjene kostet under 30$ per aksje og til en da meget fordelaktig dollarkurs. Solgte meg ut 1. september 2020 til god gevinst per aksje.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Counterpointer

Sitat fra: Taben på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 15:31
Hei. Påtide å kjøpe aksjer igjen, hva mener dere? Jeg var en av de som kjøpte aksjer i 2012, ca 2000 aksjer. Få som mente det var lurt den gang. Aksjene kostet under 30$ per aksje og til en da meget fordelaktig dollarkurs. Solgte meg ut 1. september 2020 til god gevinst per aksje.
Er på 217 nå som er nær forrige kurs jeg kjøpte meg inn på, og solgte ut igjen på 310.

Jeg har tenkt å se ann litt til, vi er inne i en tung økonomisk periode som fort kan vare en stund med inflasjon all over.

Du hadde jo din post i den mest ekstreme vekstperioden noensinne. Vanskelig å gjenta......

Kursen nå er jo tilsvarende 600 pre splitt, er nok vanskelig å se at ikke den skal opp derfra i et lengre perspektiv. Tenker du sitte nye åtte år er det vel bare å «go for it». Du har jo grei økonomisk ryggrad

Ellemelle

Altså, nyheten er at Musk tilbakeviser fakenews om at han hadde snakket med Putin rett før han postet tweeten.

Hva er det du skal tro?

Klykken

At putin snakker med musk for 18mnd siden har ingen verdi for aksjen. At musk tweeter svada vedr krig og strategier har ingen verdi for aksjen. Med en gang musk dropper ettellerannet om tesla i en eller annen retning påvirker det aksjen i høyeste grad.

All denne støyen rundt twitter og at musk antageligvis må selge mer tsla påvirker aksjen.

Alt annet er støy. Men fud-maskinene går for fullt og bruker alt det musk lirer av seg. Noen biter på.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

SitatAlt annet er støy. Men fud-maskinene går for fullt og bruker alt det musk lirer av seg. Noen biter på.

FUD-maskiner trenger drivstoff, og da er det kanskje litt spesielt at en bidragsyter er EM selv. Og ikke minst at Tesla mangler en PR-avdeling som kan korrigere.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

Musk har jo alltid "bidratt".
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 23:42
Musk har jo alltid "bidratt".
Eller:
Musk har jo alltid "bedratt" som en personifisert FUD viile sagt.
Tesla S75D - 09/2018

Electric cars in Norway

Og det er bra. 

Men ikke når han kommer med upopulære forslag.

SurSnasen

Sitat fra: Klykken på tirsdag 11. oktober 2022, klokken 23:12
Alt annet er støy. Men fud-maskinene går for fullt og bruker alt det musk lirer av seg. Noen biter på.

Det er prisen man må betale for den hype som Tesla har stått midt oppi de senere årene. Tesla nyter ekstremt godt av å være på alles lepper. De nyter ekstremt godt av alt skriveriet, både positivt og negativt.

Klykken

Ja, de fleste assosierer elbil med Tesla. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018

Counterpointer

Var nær på det droppet under 200 i dag, men har tatt seg opp på slutten av dagen.

Ser ut som TSLA følger generell trend i dag.

Ofte har det vært lurt å kjøpe TSLA sent på fredag, mener jeg å huske.......
MEN det avhenger av at en tror bunnen er nådd nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA